18 maart 2014 - Dag 3 - Waterloo 31 km - Reisverslag uit Waterloo, België van Rudy Lakwijk - WaarBenJij.nu 18 maart 2014 - Dag 3 - Waterloo 31 km - Reisverslag uit Waterloo, België van Rudy Lakwijk - WaarBenJij.nu

18 maart 2014 - Dag 3 - Waterloo 31 km

Door: Rudy van Lakwijk

Blijf op de hoogte en volg Rudy

18 Maart 2014 | België, Waterloo

Afgelopen nacht vrij aardig geslapen, moet ik zeggen. En m'n tas was ook vrij snel ingepakt. Wel heb ik een klein kilootje aan attributen bij Jean en Marie-Claire achtergelaten. Halen we later nog wel eens op. En met wat minder water onderweg (dan maar keertje bijvullen) scheelt dat toch wel op de rug.

Vanmorgen afscheid genomen van Jean en Marie-Claire en iets na halfacht op weg naar Waterloo. Zij zijn heel goed voor me geweest, echt geweldige mensen.
Het was een donkere dag met een koud regenwindje, maar wel droog. Vanmiddag zelfs m'n handschoenen aan gehad. Onderweg een appeltje uit een groentewinkel en had ik m'n dagelijkse portie fruit weer binnen. Vanmiddag weer een salade, van de Carrefour dit keer.

Ik zit nu echt in het buitenland: geen Vlaams/Nederlands meer, alleen maar Frans.

Verder leek het een dag van weinig beleven, maar niets is minder waar, als je pelgrim bent. Om half drie liep ik de dom van Waterloo binnen en daarna even naar het bureau touristic ernaast. Wat heen en weer bellen leverde alleen pelgrim onwaardige slaapgelegenheden op (ik bedoel €€). Daarom adviseerde de dame aan de balie me het parochiesecretariaat iets verder op. Daar trof ik de secretaresse Anne die net een parochie overleg beëindigde en meteen voor mij ging bellen naar de pastoor. Die zou een leeg huis hebben met een bed, maar ze kon hem niet te pakken krijgen.
Kennelijk heeft ze daarna haar man gebeld, want ze kwam terug met de mededeling, dat ik bij haar gezin kon logeren. Haar man vond het prima. En ze heeft me meteen naar huis gebracht, waar haar man Thomas aan het werk was. Heb uitgebreid kennis gemaakt. Anne is Française, Thomas Belg. Ze hebben 4 kinderen (3 zoons en 1 dochter), waarvan de oudste zoon in Libanon zit. Hij heeft daar een vriendin en ze werken voor een organisatie voor opvang van Syrische vluchtelingen. Eerst nog een bed versjouwen en klaar was Kees.
Maar voor wat hoort wat, in ruil 'mag' ik mee naar een gebedsdienst vanavond.

En zo ben ik nu weer heerlijk gedoucht en zit ik in het 'rommelkamertje' waar ik slaap, alvast mijn dagelijkse verslagje te typen. En de route voor morgen uitzoeken. Had eigenlijk gepland naar Charleroi, maar zie net dat dat zo'n 37 km is. Evt. dan maar een alternatief tot Frasnes-lez-Gosselies. Afijn, morgen weer een dag en we zien dan wel weer.

  • 18 Maart 2014 - 18:23

    Sjef Van Den Bergh:

    Rudy, wat een belevenissen al in de paar dagen. Interessant en het maakt ons nog nieuwsgieriger dan we al zijn. Ik zou nou al willen weten hoe het morgen is gegaan, maar dat wachten we maar rustig
    af. Gr. Sjef en Marion.

  • 18 Maart 2014 - 18:27

    Adrie En Lenie Van Overveld:

    He Rudy,
    Zo te lezen gaat alles goed met je.Ik hoop dat je beetje goed slaapt vanavond en heel veel sterkte voor morgen.

    Groetjes Adrie en Lenie

  • 18 Maart 2014 - 18:35

    Lia:

    Dat tref je weer maar eens met zulke lieve mensen in Waterloo.

  • 18 Maart 2014 - 18:58

    Henk Adriaansen:

    Nou Rudy ,klinkt fantastisch. Wel heel erg spannend.
    Ook vanaf hier,wil geen dag van je tocht missen.
    Tot morgen weer! Kijk er naar uit.
    Welterusten en goede reis voor morgen.

    Een ostrechtse vriend!!

  • 18 Maart 2014 - 19:22

    Marianne:

    Hey Rudy
    gaat naar wens zo te lezen allemaal,leuk hoor.
    voor straks lekker slapen in je rommel kamertje.
    ik schrijf je morgen weer ook wij hebben het er druk mee,geintje .
    Doei,doei X Marianne

  • 18 Maart 2014 - 19:24

    Louis Lies Monique:

    Nou nou wij zijn net als iedereen hoor iedere avond nieuwgierig wat je heb beleefd
    en je zie wel he er zijn nog heeel veel lieve mensen op de wereld
    We wensen je weer een goede tocht morgen en wachten weer op het volgende verslag
    Het weer wordt ook weer iets beter is toch lekker der
    Groetjes uit Ossendrecht

  • 18 Maart 2014 - 19:48

    Annelies Oerlemans:

    Hoi Rudy,ik kijk alweer uit naar je volgende verslag!
    We leven met je mee,
    Liefs

  • 18 Maart 2014 - 19:54

    Kees En Mariëlle:

    Hoi Ruud,
    we volgen je elke dag, leuk om zo te lezen hoe het je gaat. Spannend zeg.
    Wel een voordeel om te lopen, zo kom je veel mensen en interessante belevenissen tegen.
    Grtjes Mariëlle en Kees.

  • 18 Maart 2014 - 20:10

    Angeline En Peter:

    Hoi Rudy,

    leuk om jou te volgen, veel succes en we zien elke dag je reisverslag tegemoet!

    groetjes Peter en Angeline

  • 18 Maart 2014 - 20:31

    Hugo Kuijlen:

    Hoi Rudy ik dacht dat het slapen van te voren al besproken was maar je doet dat ter plaatse lees ik , maakt niet uit natuurlijk maar er zullen dan toch dagen zijn dat je ergens genoegen mee moet nemen maar dat heeft ook zijn charme natuurlijk .veel succes morgen.

    groeten uit Woensdrecht...

  • 18 Maart 2014 - 20:31

    Stephan:

    Hoi Ruud,

    Dat was boffen met Anne en Thomas. Rust lekker uit en morgen weer nieuwe belevenissen.
    Kijk alweer uit naar je verslag van morgen. Een goede tocht en hopelijk blijft het droog.
    groetjes, fam. S. Kuijlen

  • 18 Maart 2014 - 21:23

    May:

    Hé Rudy,je verhalen zijn zalig om te lezen, we worden er op deze manier echt bij betrokken!
    Morgen weer vele nieuwe ervaringen.....de rugzak moet weer gevuld worden met onvergetelijke mensen,feiten.....à la bonheur! xxx May

  • 18 Maart 2014 - 21:29

    Lilianne:

    Hej Rudy(of is het nou Kees???),
    Zo je was er vroeg bij deze keer met je verslag. Tja, wat wil je als je mee mag naar de dienst, daar moet je wel op tijd klaar voor zijn;-) Wat zie ik nou, heb je eerst nog je kamer gestofzuigd???? Whatever, ik hou het maar bij het engels, frans is niet mijn sterkste taal, het is een bed, je ligt lekker droog en warm en je bent weer hartelijk ontvangen! Wat wil je nog meer. Nou ik denk dat ik het wel weet; een goede nacht, morgen een droge mooie wandeldag en geen blaren!!!!! Succes weer!
    Groetjes

  • 18 Maart 2014 - 22:10

    Diana Bruijnzeels:

    Succes Rudy, ik blijf het volgen hoor!

  • 18 Maart 2014 - 22:31

    Luc, Anita En De Kinderen:

    Mooie prestatie weer. Succes met de etappe van morgen.

  • 18 Maart 2014 - 23:25

    Lia En Theo Kuijlen:

    Hallo ruud,
    Hele ervaring al de eerste dagen zo te lezen,wel mooi lijkt me.
    Veel sucses de komende dagen en volgens mij kun die handschoenen binnenkort ook wel ergens laten liggen.
    Groetjes Lia en Theo.

  • 18 Maart 2014 - 23:42

    Fon En Veronica Jansen :

    Hallo Ruud,
    Hij gaat goed, 37 km is inderdaad ver, probeer ritme 30 km aan te houden, je weet het hè, onderweg zijn is belangrijker dan aankomen, we blijven je volgen. Groetjes Fon en Veronica

  • 19 Maart 2014 - 06:42

    Frank Jansen:

    Rudy, hartstikke geweldig wat je doet. Ik zie zelfs dat je vandaag al Canada bereikt hebt;) succes vandaag, ik blijf je volgen! Groet, Frank

  • 19 Maart 2014 - 06:48

    Danny En Loes:

    Hey Rudy, wat leuk om je zo te kunnen volgen! Succes weer voor vandaag en we kijken uit naar je volgende verhaal!
    Gr. Danny en Loes xx

  • 19 Maart 2014 - 09:46

    Pim Meeuwisse:

    Hoi Rudy Geweldig zoals je gaat , prachtig om te volgen Groet Pim

  • 19 Maart 2014 - 12:15

    Berend:

    Hallo Ruud,
    Ik heb jou elke dag gevolgd en neem mijn petje af voor jouw prestatie. Jij ontmoet tijdens de reis wel vrienden voor het leven. Ik wens jou heel goed wandelweer.
    Berend

  • 19 Maart 2014 - 15:56

    Peter En Mirjam:

    hoi rudy .
    wij gaan jou verslagen ook volgen , we vinden het knap van je.
    Heel veel succes .
    groetjes mirjam

  • 19 Maart 2014 - 18:02

    Wilfried En Rina:

    Hoi Rudy,
    Nog maar een paar dagen onderweg en nu al zoveel moois om op terug te kijken
    dat is toch fantastisch.
    Geniet ervan en toi,toi,toi.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rudy

Ik ben Rudy van Lakwijk. Geboren en getogen in Woensdrecht. Ik ben 33 jaar gelukkig getrouwd met mijn lieve Lia en ik ben apetrots op mijn kinderen Greet en Bart en ook op mijn schoonkinderen Benjamin en Caressa, maar vooral op mijn stoere kleinzoon Abel, inmiddels ruim een en een kwart jaar oud. Half maart 2014 vertrek ik te voet vanuit Woensdrecht naar Santiago de Compostella en hoop daar honderd dagen later aan te komen. Mijn ervaringen onderweg wil ik graag via deze website met jullie delen.

Actief sinds 02 Jan. 2014
Verslag gelezen: 711
Totaal aantal bezoekers 121845

Voorgaande reizen:

16 Maart 2014 - 30 Juni 2014

Pelgrimstocht naar Santiago

Landen bezocht: