25 maart 2014 - Dag 10 - Boult-sur-Suippe 24 km - Reisverslag uit Boult-sur-Suippe, Frankrijk van Rudy Lakwijk - WaarBenJij.nu 25 maart 2014 - Dag 10 - Boult-sur-Suippe 24 km - Reisverslag uit Boult-sur-Suippe, Frankrijk van Rudy Lakwijk - WaarBenJij.nu

25 maart 2014 - Dag 10 - Boult-sur-Suippe 24 km

Blijf op de hoogte en volg Rudy

25 Maart 2014 | Frankrijk, Boult-sur-Suippe

Gisterenavond heb ik nog een foto van François bij het verslag geplaatst.

Vannacht heb ik niet echt doorgeslapen. Het is altijd een beetje zoeken met een vreemde en dan ook nog zo krap behuisd allemaal. Vanmorgen hebben we ontbeten van onze boodschapjes van gisteren. En daarna zijn we rond half negen op pad gegaan.
Het was eerst nog fris en verder de hele dag zonnig. Dus perfect wandelweer. Het leek mij voor François wel koud, want hij wandelt in korte broek, zonder muts en met zo'n soort wielrenners tricootje. Hij loopt ook met Nordic stokken.
François loopt de tocht nu voor de tweede keer. Drie jaar geleden ging hij met pensioen (hij was directeur Cultuur bij de stad Lille, 1,5 miljoen inwoners) en vertrok meteen naar Santiago. Hij heeft toen een westelijke route over Parijs aangehouden. En in Spanje de Noordelijke route langs de kust. Nu is hij uit Lille via Tournaie deze kant opgekomen en volgt hij dezelfde route als ik.

Rond half twee zijn we aangeland in een schamel pelgrim hotelletje in Boult-sur-Suippe een paar km van de route in Bazancourt. Wel een eigen kamertje. Beetje relaxen vanmiddag. Onder het douchen nog een wasje gedaan, de voeten/benen verzorgd en schoenen gepoetst. En de route voor morgen alvast bekeken. Om half acht is het eten. En dan gaan we weer maar op tijd onder de wol, verwacht ik. De dagen vergen behoorlijk wat energie, merk ik.

Morgen is het slechts een kilometertje of 18 naar Reims. Schijnt een mooie stad te zijn en een mooie kathedraal. Als het aan mij ligt, vertrekken we vroeg, zodat we in de middag ruim de tijd hebben om rond te kijken. Het is in ieder geval een korte route. Afijn morgen weer een dag en we zien wel.

Ps. Mark, nog van harte gefeliciteerd met je verjaardag vandaag. Maak er nog een leuke avond van.

  • 25 Maart 2014 - 16:14

    Marianne En Kees:

    Hoi Rudy,

    een vroegertje vandaag. Wel een bikkel die Francois, in zijn korte broek.
    Lekker dat je weer een kamertje apart hebt zodat je dingen voor jezelf kunt doen zonder rekening te hoeven houden met de ander.
    Geniet er morgen van van de kathedraal Notre Dame in Reims.
    Heb foto's opgezocht op internet. Ziet er enorm indukwekkend en mooi uit. geniet er van!

    Groetjes van Marianne en Kees xxx

  • 25 Maart 2014 - 17:06

    Stephan:

    Hoi Ruud,

    Mooi dat je vroeg bent aangekomen in Boult-sur-Suippe.
    Kun je nog iets van de omgeving bekijken, of valt er niet veel te zien?
    Ik zou Francois niet nadoen met de kleding, krijg er al de bibbers van.
    Ga lekker relaxen en hopelijk goed slapen. Morgen weer een goede tocht gewenst.

  • 25 Maart 2014 - 17:10

    Lilianne:

    Hej Rudy,
    Niet alleen een foto van Francois maar ook nog van een heerlijk gedekte tafel met jawel, een wijntje erbij..... Voor de inwendige mens zorg je goed!!!! Maar ook voor het uitwendige, wassen, schoenen poetsen ect.... Ik hoop dat je morgen tijd hebt om de kathedraal te bezoeken, die schijnt idd mooi te zijn en daar kun je dan je kaarsjes weer opsteken. Succes weer eej!!!!

  • 25 Maart 2014 - 17:41

    Jo Van Oevelen:

    Hoi Rudy zo te zien verloopt jou tocht wel naar wens.
    pas goed op jezelf he.fijne voortzetting en geniet van al het moois wat je tegenkomt.
    grroetjes Jo

  • 25 Maart 2014 - 19:26

    Willy Kuijlen:

    Hoi Rudy

    Wat schrijf je mooie reisverslagen,ik denk zeker dat het een zware tocht is ,ben trots op je !
    Veel reisplezier
    Groeten van ons!

  • 25 Maart 2014 - 19:48

    Henk Adriaansen:

    Hallo Rudy,

    Weer je tocht gelezen en de foto's bekeken.
    Wel schitterend die landschappen, heuvels en die mooie gebouwen
    Wat leuk dat je regelmatig lieve mensen ontmoet.
    Dat maakt het voor je een stuk makkelijker.
    Kijk weer uit naar morgen. geniet ervan.

    Henk en Liny

  • 25 Maart 2014 - 23:46

    Corné & Paula:

    Hoi Rudy,

    Zo te lezen heb je deze tocht helemaal met François gelopen. Toch ongeveer hetzelfde ritme.
    Wel lekker dat je nu weer je eigen slaapplekkie hebt.......moment voor jezelf!
    Hopelijk een goede nachtrust en morgen gezond en fit weer van start!

    Zonnige groeten,
    Corné & Paula

  • 25 Maart 2014 - 23:53

    Mandra:

    Hoi Rudy,
    Gaat je toch allemaal best goed af! En Reims is inderdaad een mooie stad, de kathedraal is een kopie van die in Parijs! Moet je ff zien! Succes!
    Groetjes, Mandra en Tonnie

  • 26 Maart 2014 - 08:35

    Louis Minnebach :

    Hoi Rudy

    Vanwege m'n werk een paar dagen weg. En direct mis ik je verslagen. Afijn, die heb ik nu ingehaald. Fantastisch, Francois ontmoeten. Maar vooral je gastronomische uitstapjes. Je leert de vreemdste dingen eten. Bovendien mooie aantekeningen wat het allemaal precies is. Je zult straks als een "eet-expert" terugkomen. Maar eerst nog een eind stappen. Veel succes weer verder.

    Groeten
    Louis en Lena

  • 26 Maart 2014 - 09:34

    Diane:

    Hoi Ruud,

    Ik was even een weekje met vakantie en heb gisteren en vanmorgen met alle plezier en trots je mooie reisverslagen gelezen. Het is een zware tocht maar wat een leuke en aardige mensen. Ook mooie foto's, zodat we een nog beter beeld hebben met wat je daadwerkelijk beleefd.

    Ik zal je verhalen blijven volgen en nog veel reisplezier

    Groetjes Diane van Bloppoel

  • 26 Maart 2014 - 11:18

    Jan En Marianne:

    Hey Rudy,
    Zoals het krantje bij het ontbijt hoort, zo hoort het lezen van jou verslag bij de koffie om 20.00 uur, het begint een soort van (zeer aangename) gewoonte te worden. Wat een avontuur. Vanmiddag wie weet even tijd om het een en ander te bezichtigen en jezelf een beetje rust te gunnen. Succes weer en geniet...
    Groetjes Jan en Marianne

  • 26 Maart 2014 - 19:07

    Tonnie Groffen &Den Teun:


    Hallo Rudy alles goed daar we volgen je ieder dag en zie dat het gaat volgens planning .
    vorige week de verkiezingen loop ik op Hoogerheide valt er een vrouwtje ,ik wil ze oprapen zegt
    wedhouder van de Wijst laat mij doen hij doet zei vrouwtje bedankt heer hij zei u gaat u zeker wel op mij stemmen ze zei ben op mijn knie gevallen en niet op mijn hoofd ,.

    Groeten en tot weder hoorens Den Teun

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rudy

Ik ben Rudy van Lakwijk. Geboren en getogen in Woensdrecht. Ik ben 33 jaar gelukkig getrouwd met mijn lieve Lia en ik ben apetrots op mijn kinderen Greet en Bart en ook op mijn schoonkinderen Benjamin en Caressa, maar vooral op mijn stoere kleinzoon Abel, inmiddels ruim een en een kwart jaar oud. Half maart 2014 vertrek ik te voet vanuit Woensdrecht naar Santiago de Compostella en hoop daar honderd dagen later aan te komen. Mijn ervaringen onderweg wil ik graag via deze website met jullie delen.

Actief sinds 02 Jan. 2014
Verslag gelezen: 818
Totaal aantal bezoekers 121741

Voorgaande reizen:

16 Maart 2014 - 30 Juni 2014

Pelgrimstocht naar Santiago

Landen bezocht: