29 maart 2014 - Dag 14 - Sezanne 29 km - Reisverslag uit Sézanne, Frankrijk van Rudy Lakwijk - WaarBenJij.nu 29 maart 2014 - Dag 14 - Sezanne 29 km - Reisverslag uit Sézanne, Frankrijk van Rudy Lakwijk - WaarBenJij.nu

29 maart 2014 - Dag 14 - Sezanne 29 km

Door: Rudy van Lakwijk

Blijf op de hoogte en volg Rudy

29 Maart 2014 | Frankrijk, Sézanne

Gisterenavond bij Catherine en Jean-Claude hebben we weer wat nieuws gegeten: gepureerde Franse bonen met spekjes (vergelijk het met schrale snert) en een gebakken worstje. Catherine had lekker gekookt. Een diner op z'n Frans. Daarna zijn we al heel vroeg naar boven gegaan en om half negen sliepen we al als een os (ja, prins Kees, echt hoor!).

Ik heb heel goed geslapen en na een eenvoudig Frans ontbijtje heeft Jean-Claude ons weer naar de route gebracht, waar we om exact half negen vertrokken.

Vandaag hebben we niet gerust, behalve een keer gestopt om onze jas uit te doen (al na een km of vijf) en een keer om te pi.... Er waren geen gelegenheden en ook geen bakkers onderweg om lunch te kopen. Dus daarom maar een mini-mars van François en in één keer door. Het was wederom prachtig weer. Vergeleken met de afgelopen dagen was het nu helaas een weinig interessante omgeving, tot aan de afdaling naar Sezanne, waar we weer tussen de wijngaarden belandden. Onderweg hebben we een paar shortcuts over de verharde weg genomen, zodat we niet de volle 32 km hebben gehaald, we vonden het op een gegeven moment wel prima met de slechte paden.

Om twee uur kwamen we al aan in het centrum van Sezanne. Daar hebben we bij de bakker een pizzaatje gekocht, warm laten maken, en ook een eclairtje gekocht en we hebben die heerlijk als lunch samen met een pilsje op een terrasje in het zonnetje genuttigd. Daar hebben we samen nog wat zitten brainstormen over de routemogelijkheden van de komende dagen. Mijn eerste idee was om met een paar shortcuts te kijken of ik in twee dagen in Troyes zou kunnen komen, maar ik heb besloten om er een dag extra over te doen en de komende twee dagen een etappe van 26 km naar Bagneux en een van 23,5 km naar Payns te lopen. Vervolgens dan a.s. dinsdag een hele korte etappe van minder dan 14 km naar Troyes, waar ik dan ruim de tijd heb om de stad goed te bekijken en dit dan als een soort rustdag te zien.
Dat betekent ook, dat ik nog twee dagen extra met Francois ga oplopen. Hij vindt dat ook leuk (ja, toch wel hoor ;-) ). Vanavond slapen we ieder op een verschillend adres en morgenavond beiden weer op het zelfde adres. Daarna gaat hij op bezoek bij kennissen in de buurt van Troyes.

Vervolgens hebben we ieder onze slaapplaats opgezocht om te douchen, de was te doen en zo, en hebben we afgesproken in het centrum om samen nog wat boodschapjes te doen voor lunch voor morgenmiddag. Toen we elkaar weer zagen, was François bijzonder in zijn nopjes. Vol trots vertelde hij, dat hij opa gaat worden van zijn oudste dochter. Ik heb hem meteen een warme hand gegeven en uitgelegd, waarom dat zo fantastisch is. Gisteren overigens weer een aandoenlijk filmpje gekregen van Abel. Greet is hem lekker aan het kietelen en hij lacht zich rot. Krijg iedere keer de tranen in m'n ogen, als ik het weer afdraai.

Samen zijn we eerst naar de kerk gelopen, want ik wilde een kaars opsteken. En Francois vond dat een goed idee en heeft er voor de baby ook een opgestoken. Ik heb een extra grote opgestoken voor Frank. Na de euforie van begin deze week is er wat terugval, lees ik hier en daar. Daarom vond ik het weer eens tijd worden om daar verandering in te brengen en had ik het plan om een extra grote kaars op te steken. We hopen, dat het helpt, Frank! Daarbij heb ik er nog twee opgestoken voor Caressa en Sandra, en ook nog een voor Lia en een voor Bart, Greet, Benjamin, Abel en ons moeder.
Ben ik net terug in m'n pelgrimshotelletje, krijg ik door, dat Ria (K.) zo slecht is weggekomen en haar been van boven tot onder in de frut ligt. Ria, vanaf hier heel veel sterkte, meid, en een voorspoedig herstel. Voor jou ook een flinke kaars, zodra ik de kans krijg!

Zo meteen ga ik m'n pelgrimsdinertje eten. Heb er zin in, heb honger. En dan weer vroeg onder de wol, want vannacht hebben we een uur minder om te slapen. Morgen met de zomertijd een uur eerder op! Hmm, net wat voor mij.
Wel hebben François en ik afgesproken wat later te vertrekken, om 9.30u, omdat het toch maar een vrij korte etappe is van 26 km naar Bagneux en we kunnen pas om 18.00u terecht bij ons gastgezin en vanwege de zomertijd: langzaam aan wennen, hè. Afijn morgen weer een dag en we zien weer wel.


Ps. Alex nog van harte gefeliciteerd met je verjaardag gisteren. Hopelijk heb je een leuke dag gehad. Gisterenavond was het nog heel gezellig geweest hoorde ik.

Ps. Hartelijk welkom thuis, Elsbeth en Marco! Het was goed versierd thuis, zag ik op FB.

Ps. Bert (v.d.B.), van harte beterschap! Zorg dat je voor Nijmegen weer in conditie bent, hè! Voor jou ga ik zo snel mogelijk ook een kaars opsteken.

  • 29 Maart 2014 - 19:49

    Annelies Oerlemans:

    Rudy,
    Ik ben weer helemaal bij!
    Wat een mooie tocht tot nu toe,
    Ik ga zo op verjaardag daar zal je ook wel weer langs komen, echt super!
    Ik drink er 1 op jou,
    Lieve groeten uit Bergen op Zoom
    Annelies

  • 29 Maart 2014 - 21:23

    Mirjam:

    Hallo Rudy,

    Wat kan je toch leuk schrijven! En precies over die dingen waarin de achterblijvers geïnteresseerd zijn: hoe je loopt en wat/wie je onderweg tegenkomt, waar je slaapt, wat je eet. Gelukkig was er vandaag wel een kerk open, want je had veel kaarsjes op te steken.
    Ik lees je verslagen met veel plezier en altijd met de kaart van Frankrijk ernaast! Het stuk tussen Reims en Troyes vinden wij oersaai, maar wij rijden over de RN langs de A26 en dat is toch een ander landschap dan waar jij tot nu toe doorheen gelopen bent. Hoewel het stuk morgen misschien wel wat saaier gaat worden. Afijn, dat is morgen en dan zie je wel weer! (Dat miste ik onder je verslag, bij deze aangevuld ;-)

    Groetjes en morgen weer een goede tocht gewenst, Mirjam


  • 29 Maart 2014 - 21:37

    Willy Kuijlen:

    Hoi Rudy
    Leuk om te lezen dat je zware tocht goed verloopt.
    Je schrijft mooie verslagen waarvan wij erg genieten.
    Wij wensen je een voorspoedige tocht toe
    Groeten van ons !

  • 29 Maart 2014 - 22:03

    Hugo Kuijlen:

    Hoi Rudy alvast bedankt voor de kaars ze zal het nodig hebben.
    we zullen het morgen doorgeven als we weer bij haar in het ziekenhuis zijn.
    veel succes nog met je tocht

  • 29 Maart 2014 - 22:04

    Sjef Van Den Bergh:

    Hoi Rudy,
    Wees gerust ik ga nog niet slapen hoor, maar moest wel eerst je verhaal lezen. Ik zag nog maar 2 reacties dus ik dacht ik ga er gelijk maar tegenaan. Het is zaterdagavond en we zijn thuis, wil ook al wat zeggen. Goed dat ik in je verhaal lees van het uur minder slapen. Had ik echt nog niet aan gedacht.
    Wat ik me afvroeg of jij je dagboek zo op je telefoon ( iphone o.i.d.) intoetst. Ik heb niet zo veel op met die moderne apparatuur, hoewel ik er wel gebruik van maak, meer het echte noodzakelijke PC e.d. Ik heb geen FB en twitter niet, hoef niet over mijn telefoon te vijgen om iets anders te zien enz. enz...
    Terugkomend op je verhalen lijkt me dat een hele inspanning. Als ik zo eens zie hoe vaak ik hier op mijn grote toetsenbord en scherm aanslagfouten maak die ik dan op mijn gemak kan verbeteren ( eindeloos voordat het goed is). Morgen eens vragen aan een kenner. Zal mij dan waarschijnlijk verbaasd aankijken maar a la. Het sprak me enorm aan wat je zei over Francois die opa wordt en je eigen tranen bij het zien van je allerliefste Abel. Nog 7 weken en ik kan er over mee praten. Kijk er naar uit, samen met oma Marion.
    Vergeet niet onderhand "ne nieuwe almeur" te kopen, want die geraakt wel leeg met al die kaarsen.
    Maakt wel je tocht compleet. De serieuze en sociale kant heel belangrijk maar ook je genot met je pint je eclairtjes en slappe snert.
    Hartelijke groeten van ons en zet hem morgen weer op.....

    Marion en Sjef

  • 30 Maart 2014 - 01:40

    Corné & Paula:

    Hoi Rudy,

    Nog eventjes uitbuiken op de bank en jouw verslag lezen. We zijn zojuist terug van de teeravond van de biljartclub bij Non Plus Ultra. Toen we daar 'n paar uurtjes geleden aankwamen, liepen we in de armen van Marco en Elsbeth. Ze zagen er goed uit. Mooie tijd achter de rug en op weg naar een nieuw avontuur in Amsterdam. Ondernemend buurtje hebben jullie!
    Jouw dag was ook weer bijzonder! Vraagt heel wat moed en energie, maar jullie redden het wel!
    Kort nachtje en morgen er weer tegenaan! Succes opa's!

    Corné & Paula


  • 30 Maart 2014 - 09:55

    Corrie Jansen:

    Hoi Rudy fijn te lezen dat het goed verloopt, het is toch niet niks deze uitdaging.
    Na een dag hard werken(wandelen) toch weer je voorbereidingen treffen voor de volgende dag.
    Je wasje doen (en is dat de andere dag allemaal wel droog dan) het thuis front op de hoogte houden en zo nogal meer. Je wordt nog een echte huisman straks. Verborgen talenten. Haha. Je bent een kanjer en veel succes met de onderneming.

    Groetjes Eugène en Corrie

  • 30 Maart 2014 - 10:04

    Nellie Wierckx:

    Ik lees met plezier je reis verslagen.Succes en nog veel wandel plezier.

    Groetjes Nellie.

  • 30 Maart 2014 - 10:23

    Bert Van Den Broek:

    Rudy
    Bedankt voor jou reactie. Ik ga mijn best doen. De 4-Daagse weet ik nog niet!!
    Succes met de pelgrimstocht. Rudy het gaat je goed
    Bert

  • 30 Maart 2014 - 17:52

    Mandra:

    Hoi Rudy,
    Moest even een paar dagen inhalen maar we zijn weer op de hoogte! Fijn om te lezen dat het allemaal zo goed verloopt. Wij wensen je weer succes verder!
    Groetjes, Mandra en Tonnie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rudy

Ik ben Rudy van Lakwijk. Geboren en getogen in Woensdrecht. Ik ben 33 jaar gelukkig getrouwd met mijn lieve Lia en ik ben apetrots op mijn kinderen Greet en Bart en ook op mijn schoonkinderen Benjamin en Caressa, maar vooral op mijn stoere kleinzoon Abel, inmiddels ruim een en een kwart jaar oud. Half maart 2014 vertrek ik te voet vanuit Woensdrecht naar Santiago de Compostella en hoop daar honderd dagen later aan te komen. Mijn ervaringen onderweg wil ik graag via deze website met jullie delen.

Actief sinds 02 Jan. 2014
Verslag gelezen: 604
Totaal aantal bezoekers 121733

Voorgaande reizen:

16 Maart 2014 - 30 Juni 2014

Pelgrimstocht naar Santiago

Landen bezocht: