2 april 2014 - Dag 18 - Forêt-Chenu 33 km - Reisverslag uit Les Chanets, Frankrijk van Rudy Lakwijk - WaarBenJij.nu 2 april 2014 - Dag 18 - Forêt-Chenu 33 km - Reisverslag uit Les Chanets, Frankrijk van Rudy Lakwijk - WaarBenJij.nu

2 april 2014 - Dag 18 - Forêt-Chenu 33 km

Blijf op de hoogte en volg Rudy

02 April 2014 | Frankrijk, Les Chanets

Ik hoor van verschillende kanten, dat de Andouillet toch niet ons Hollanders favoriet is. En vanmorgen op het toilet rook ik 'm trouwens weer.
Op m'n kamer heb ik zelf wat gegeten van de boodschapjes van gisteren. En ik ben daarna om 8u al vroeg op pad gegaan. Ik moest de sleutel van de kamer in de brievenbus gooien bij vertrek, maar ik heb wel twee keer het gebouw rondgelopen en nergens een brievenbus kunnen ontdekken. Dus weer maar terug naar boven en toen heb ik de sleutel maar achtergelaten op m'n kamer.

Toen ik voorbij de kathedraal kwam, bleek hij open en heb ik nog snel een kaarsje voor Frank opgestoken voor de spannende middag. En het heeft wederom geholpen...

Vandaag was het goed wandelweer en zat ik er zelf ook goed in. Maar helaas was op een paar plaatsen de route slecht aangegeven en heb ik in de bossen behoorlijk zitten klooien. Al met al toch gauw een kilometer of zes verspeeld.

Onderweg kwam ik drie Belgische dames, Jeanine, Martine en Louise uit Herentals tegen. Zij zijn nu 20 dagen onderweg en lopen tot Vezelay. Daarna gaan ze naar huis en in augustus gaan ze de resterende afstand vanuit Vezelay naar Santiago lopen.

Nou was ik gisteren vergeten om Francois veel plezier te wensen met de zwangerschap van zijn kleinkind. Maar toeval bestaat niet, vandaag zitten we weer op hetzelfde slaapadres! Nu kon ik het alsnog tegen hem zeggen.
Morgen lopen we dan weer samen op. Alleen moet ik dan 6 km verder voor mijn slaapadres.

Vandaag zitten we in een lief klein huisje bij Liliane in de tuin. Alle faciliteiten hebben we hier bij de hand en zij brengt ons eten en drinken hier. We werden met een pilsje ontvangen en nog een aperitiefje voor het eten. Vanavond hebben we eenvoudig gegeten met een goed gevulde pompoenensoep, een omelette met gebakken aardappeltjes en een plak ham en een yoghurtje na.

Morgen heb ik een lange etappe voor de boeg van 32 km naar Roffey, maar door de omwegen van vandaag in feite dus niet langer dan vandaag. Dat moet dus lukken. Afijn morgen weer een dag en we zien wel!

  • 02 April 2014 - 21:10

    Marianne V.d. Pol:

    Engelen bestaan niet, of toch wel?
    Rudy voor ons ben je de engel die deze tocht loopt met een rugzak vol bagage. Bagage van mensen die ziek, ernstig ziek of gewoon jouw gedachten nodig hebben in een moeilijke tijd.
    Ik spreek uit ervaring, wij hadden je aandacht, je kwam naar Frank en vroeg er zelf om.
    Wat ben ik je hier dankbaar voor, zelfs na een mailtje gisteren ben je 's ochtends vroeg in de kathedraal een kaars gaan branden voor Frank. Je was ook de eerste die hij belde om te vertellen dat hij het leven weer terug heeft gekregen. Schoon heet het in medische termen en ik denk nu: ze bestaan dus toch nu ook nog, engelen. Dank je wel en Frank en ik wensen je nog een ontzettende leerzame, gezellige en behouden pelgrimstocht.
    Niet vleugellam worden hè engel!
    Lieve groet Marianne

  • 02 April 2014 - 21:16

    Anita, Luc, Kevin En Annemie:

    Hoi Ruud,

    Elke avond weer zijn we nieuwsgierig naar jou belevenissen van de dag. We slaan geen dag over met lezen. Soms zit het je mee soms zit het je tegen. Zo ben je "aan het klooien in het bos" en zo wordt je weer ontvangen met een lekker koel biertje. Zo krijg je een konijnenboutje voorgeschoteld dan weer stinkende varkensdarm. Knap dat je het allemaal weer voor elkaar krijgt.Voor morgen weer een goeie tocht gewenst en we kijken weer uit naar de foto's. Succes weer!

    Groeten,
    Anita, Luc, Kevin en Annemie

  • 02 April 2014 - 21:17

    Toos De Jong:


    Hallo Rudy,

    Gisterenavond ook je verslag gelezen.
    Knap dat je alles eet ik moet er niet aan denken.
    Goed dat je aan Frank gedacht hebt.
    Voor morgen een fijne loopdag en ik kijk weer uit
    naar je verhaal.
    Gr.Toos

  • 02 April 2014 - 23:04

    Theo En Lia Kuijlen:

    Hallo Ruud

    Je hebt er alweer 18 dagen opzitten. En wat heb je al veel meegemaakt!!
    Wij zitten er middenin door al jou mooie verslagen, wel lopen op deze manier in gedachten de tocht met je mee. En als wij zo de reacties van andere lezen zijn wij niet de enige die van jou belevenissen genieten.
    Hoop dat je morgen weer een goede dag hebt samen met Francois, dat de route duidelijk staat aangegeven en dat het lekker wandelweer is. In ieder geval heel veel succes,we lezen het morgenavond graag weer.
    Groetjes Theo en lia

  • 02 April 2014 - 23:47

    Sjef Van Den Bergh:

    Hoi Rudy,

    Zonder gein, ik rook hem hier die andouillet. Vandaag dus min of meer een lastige tocht. 6 km. "omlopen" is niet weinig. Dat is precies zo'n moment waar je weer sterk moet zijn. En dat lukt je, vooral omdat je niet alleen kilometers maakt, maar kilometers maakt voor jouw doel, met name dan voor de mensen die je dierbaar zijn. Tot bezinning komen, in je eentje, al komt Francois alweer een zijstraatje uitlopen. Morgen weer veel kilometers, 20 kilo op je rug, een massa gedachten en je avontuurlijke gevoel. Ik ga deze week gewoon een kaarsje voor jou aansteken in de Ostrechtse Gertrudis. Alleen al uit bewondering. Ik hoop dat er al kaarsjes branden, maar uit voorzorg neem ik van thuis uit wel een " almeur" mee.
    Lieve groeten van Sjef en Marion.

  • 03 April 2014 - 00:29

    Corné & Paula:

    Hoi Rudy,

    Heel wat kilometertjes vandaag, maar je doet het gewoon! Petje af hoor!
    Leuk, dat je François al zo snel weer ontmoet.
    Mooi weer gehad......'n pintje....'n aperitiefje....en lekkerder gegeten dan gisteren.
    Dat is toch allemaal mooi meegenomen!
    Jouw verhalen en kaarsjes betekenen heel wat voor heel veel mensen, o.a. voor Frank en zijn familie.
    Vanavond hebben zij op hun beurt weer wat mogen betekenen voor anderen.
    Als ik het goed begrepen heb was er bij ons in Woensdrecht 'n jongetje van 9 jaar zoek. De hele avond zagen we van alles voorbijkomen: politiewagens, politie te voet, mensen te voet en op de fiets.....allemaal op zoek naar dat kereltje. Volgens de berichten die ik rond 11:00 uur doorkreeg heeft Robert hem gevonden en Frank heeft ook nog zijn steentje bijgedragen!??
    Alles goed afgelopen! Wat 'n geluk!
    Nou Rudy, morgen (vandaag ondertussen) weer 'n superdag toegewenst!

    Corné & Paula

  • 03 April 2014 - 14:16

    Elsbeth En Marco:

    Hi Rudy!

    We hebben eindelijk weer tijd gehad om jouw verslagen te lezen!
    Het blijft een mooi avontuur!

    Dank ook voor het welkom terug bericht!

    Zodra je terug bent pakken we een goede pint!
    Succes met de komende etappes!

    Elsbeth en Marco

  • 03 April 2014 - 16:29

    Mirjam Snijders:

    hoi rudy .

    Weer een mooi verhaal , we genieten ervan hoe je het allemaal beschrijft .
    Met lia heb ik er gister avond nog over gekletst onder het genot van een glaasje rose .
    Het gaat haar goed af en binnekort kleppen we even bij ,we hebben allebei verbouwd dus moeten we eens bij elkaar kijken he .
    Nou succes weer en geen rare dingen meer eten want dan kan je toch beter eens bij de Mac Donalds binnen springen .

    Groetjes Peter en Mirjam.

  • 03 April 2014 - 19:01

    Sidon :

    Hoi Rudy.
    Wij kennen elkaar niet persoonlijk , maar het is heel leuk je verhalen te lezen !
    Heel veel succes voor de vele km die nog komen .
    Groetjes uit Hoogerheide !!!

  • 04 April 2014 - 14:16

    Corrij:

    Hallo Rudy,
    We kennen elkaar niet persoonlijk. Ik lees met dubbel plezier jouw verhalen. In 2005 heb ik een groot stuk van De Camino gelopen.Heel veel loop plezier.
    Groetjes uit Hoogerheide!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rudy

Ik ben Rudy van Lakwijk. Geboren en getogen in Woensdrecht. Ik ben 33 jaar gelukkig getrouwd met mijn lieve Lia en ik ben apetrots op mijn kinderen Greet en Bart en ook op mijn schoonkinderen Benjamin en Caressa, maar vooral op mijn stoere kleinzoon Abel, inmiddels ruim een en een kwart jaar oud. Half maart 2014 vertrek ik te voet vanuit Woensdrecht naar Santiago de Compostella en hoop daar honderd dagen later aan te komen. Mijn ervaringen onderweg wil ik graag via deze website met jullie delen.

Actief sinds 02 Jan. 2014
Verslag gelezen: 654
Totaal aantal bezoekers 121740

Voorgaande reizen:

16 Maart 2014 - 30 Juni 2014

Pelgrimstocht naar Santiago

Landen bezocht: