11 april 2014 - Dag 27 - Augy-sur-Aubois (rustdag) - Reisverslag uit Augy-sur-Aubois, Frankrijk van Rudy Lakwijk - WaarBenJij.nu 11 april 2014 - Dag 27 - Augy-sur-Aubois (rustdag) - Reisverslag uit Augy-sur-Aubois, Frankrijk van Rudy Lakwijk - WaarBenJij.nu

11 april 2014 - Dag 27 - Augy-sur-Aubois (rustdag)

Blijf op de hoogte en volg Rudy

11 April 2014 | Frankrijk, Augy-sur-Aubois

Vandaag was het een dag van lanterfanten, een lekker relaxt dagje, mag ik wel stellen. Ondanks dat ik kon uitslapen, was ik toch net zo vroeg wakker als anders. Het netwerk deed het weer en dus heb ik maar gelijk van de gelegenheid gebruik gemaakt om de foto's van gisteren te uploaden. Daarna heb ik nog wat gedoezeld in bed en ben ik ruim na achten opgestaan. Jos had al vers brood gehaald in het dorp en samen met Cecile voor een goed ontbijtje gezorgd, lekker buiten in het zonnetje aan de voorkant van het huis. Heerlijk genieten als god in...

Voor Jos en Cecile was het een drukke werkdag zo vlak voor de wisseling van de hospitalero's. De herberg van onder tot boven poetsen, de tuin, het gazon maaien en de boel weer netjes maken, zodat Tom en Loes morgen in een gespreid bedje terecht komen. We hadden afgesproken, dat ik vandaag dan de heg zou knippen aan de voorkant. En tussendoor heeft Jos ook nog zijn auto geboend. En Cecile nog een wasje voor mij gedraaid.

Na het ontbijt heb ik eerst wat zitten grasduinen in de routes van de komende dagen en ben er daarna met de fiets op uitgetrokken in de omgeving. Eerst naar Sagonne waar een oud kasteel staat en daarna naar Sancoins. Daar heb ik bij de bakker brood gehaald voor vanmiddag en vanavond bij het eten en voor mezelf een zoet broodje en een vanille eclairtje, die ik op het plein heb opgegeten en vervolgens een lekker bakkie koffie in de zon op een klein terrasje.
Daarna heb ik boodschappen gedaan: cola, jus d'orange, mars, wat appels en smeerkaas voor lunch onderweg na morgen en ben ik weer terug gefietst naar de herberg.

Daar heeft Cecile een lekker kannetje thee gezet voor ons beiden achterop het terras. En heb ik wat overtollige kleding uitgetrokken, want inmiddels was het al weer zomers aangenaam. Na de thee ben ik aan de heg begonnen.

Tussendoor kreeg ik bericht van Petra, dat ook Nico haar had getroffen in een rustpauze. En dat ze samen hier zondag aankomen. Ze vroeg me, wanneer Tom en Loes hier naar toe vertrekken en gaf aan, dat haar schoenen kapot zijn. Ze wilde via haar man Hilbrand een paar nieuwe regelen en die bij Tom en Loes zien te krijgen, zodat die ze dan morgen mee kunnen brengen. Ik heb haar naar Borremans verwezen en aangegeven, dat Hilbrand mijn naam maar moest noemen. In de tussentijd had ik met Lia contact gehad over het adres van Tom en Loes en doorgegeven aan Petra. Maar eigenlijk vond Lia het veel handiger dat zij even de schoenen bij Borremans zou oppikken en door zou brengen. Inmiddels al half zes geweest en Lia snel voor sluitingstijd naar Fon en Ingrid, maar daar aangekomen, bleken zij ze zelf al doorgebracht te hebben. Wat een service, hè! Dus eind goed al goed en Petra weer helemaal blij.

Daarna hebben Jos, Cecile en ik nog een wijntje gedronken en ben ik gaan douchen en was het alweer hoge tijd om te gaan eten. Ook dat was weer heel lekker en reuze gezellig en voor we het wisten, was het alweer half tien geweest. Jos heeft in 2006 de tocht op de fiets gedaan vanuit Den Haag en terug! En in 2008 op de fiets vanuit Zuid Spanje. Zij kennen René al sinds die tijd van een voorbereidingsweekend op de Volksabdij en zijn sinds vier jaar hospitalero van deze herberg, twee van die honderd vrijwilligers. Eens per jaar runnen ze dan hier de tent voor twee weken.

Morgen weer een lanterfantendag, eerst uitslapen en om 9u ontbijt. Afijn we zien wel wat de dag brengt. En dan morgenmiddag Tom en Loes ontmoeten en mijn nieuwe zomerjackje passen. Ooievaar.

  • 12 April 2014 - 00:19

    Loe B.:

    Bonjour Ruud, welverdiend zo'n rustdag; het is goed telkens zo'n 7e dag te plannen. Je 2e of je 3e? Na 'n week lopen lijkt me dat alleszins op z'n plaats. Heel bijzonder dat je deze dag in de refuge van René hebt doorgebracht. Zo te lezen heb je 't vandaag toch niet zo rustig gedaan. Gefietst, boodschappen en de heg geknipt. Weer eens wat anders, enfin, voor morgen geldt weer 'n andere dienstregeling: keep on going, à demain! Loe en Regien B.

  • 12 April 2014 - 01:04

    Corné & Paula:

    Hoi Rudy,

    Heerlijk zomers genoten!
    Nog heel actief geweest op je rustdag!
    Tuinieren en fietsen (petit tour de France).......jij doet het er allemaal nog even bij! Knap hoor!
    Morgen wordt vast en zeker weer 'n mooie dag met nieuwe ontmoetingen.
    Vergeet niet 'n selfy te maken in je nieuwe outfit. Lia zal wel wat moois hebben uitgezocht!
    Gezellige en zonnige dag morgen! Doe nog wat extra energie op, zodat je daarna weer lekker van start kunt gaan!

    Corné & Paula

  • 12 April 2014 - 01:46

    Leo:

    Nou Nou, God in Frankrijk? pelgrim in Frankrijk!
    Wat een tocht en wat een verhalen weer, mooi hoor. Die episode in de vorige tent moet je maar beschouwen als een waarschuwing, blijf op je hoede, maar in het algemeen mag je blijven 'geloven' in goede mensen waarvan je er gedurende je tocht steeds meer tegenkomt.
    Maar als ik het goed overdenk is er door de moderne communicatie iets minder pelgrim overgebleven. Elke dag contact met en naar het thuisfront, sms. skipe of facetimen geeft een betere band met de achterblijvers dan de mensen vroeger ooit hadden kunnen dromen.
    Leuk wel hoor, maar minder afzien dan vroeger dus. Even een nieuwe jas regelen, een paar schoenen voor Petra, kan allemaal makkelijk. Nou ja de ervaring van je tocht blijft en je groeit als mens verder.
    Geniet van de rust, Loe typeerde het mooi, die zevende dag, en je zag dat het goed was?
    We zien het wel weer....toevallige ontmoetingen en wat al niet meer,
    alle goeds gewenst, ook namens Mirjam, je ziet, we wisselen elkaar af in ons commentaar,

    groet en sterkte makker,
    Leo

  • 12 April 2014 - 02:19

    Sjef Van Den Bergh:

    Hoi Rudy,

    Dan maar een reactiie op 2 dagen tegelijk. Gisterenavond naar de protestantse kerk in Ossendrecht geweest ( was ik nog nooit binnen) Mooi gebouw hoor en wat ging ik daar doen. Er was een dialoog tussen de Ossendrechtse dominee Klaas Vos en de voetbalkenner Hugo Borst. Was heel interessant. Heb jouw schoonzoon Benjamin nog ontmoet, maar voordat ik hem echt goed herkende was hij al naar huis ( Greetje en Abel natuurlijk). Dan opgebleven ( lees in de bank in slaap gevallen) tot 03.00 uur om jouw verslag te kunnen lezen. Maar ik vond niets. Werd al ongerust. Las dan over dat frans koppeltje en JOUW € 50,00. Op een van de foto's van de herberg herkende ik een geel tafellaken, wat wij ook hebben "gehad"maar al een paar jaar niet meer zie verschijnen. Zouden zij dat bij ons.........
    Alle gekheid op een stokje Rudy, natuurlijk is het niet leuk en loop je pardoes tegen de realiteit aan. Je bent al heel veel lieve mensen tegengekomen, maar dat soort is er natuurlijk ook nog steeds. Ze hebben jouw hun adres gegeven. Jij zult daar niets mee doen ( moet je ook niet doen), maar zij zullen daar toch heel hun leven mee rond blijven lopen denk ik.
    Het is fijn om te lezen dat je goed "tiert". Even 16 km. aan een tochtje bijplakken. Sterke conditie, die steeds sterker wordt. Allerlei boodschappen tussendoor regelen met het thuisfront en in Frankrijk. " Daag knippen" en dan ruim 2 maanden vur Ostrechtse kermis. Dan edde energie. Ben zojuist terug van een avondje Wisky proeven met mijn zwager. Vandaar deze late reactie maar ik kon het niet laten. En maar even als geheugensteuntje: De nieuwe schoenen zijn voor Petra en het jasje is voor jou.
    Tot morgen
    Sjef en Marion

  • 12 April 2014 - 05:49

    Annelies Oerlemans:

    Goedemorgen Rudy,

    Wat leuk om gister iets persoonlijks van je te horen,
    Lia was in de kapsalon,ze had contact met jou via wat's app!
    Gek maar dan is het allemaal ineens zo dicht bij.
    Wij in ons gewone leventje en jij op stap in Frankrijk!

    Ik kijk je foto's je ziet er goed uit,zelfs al een beetje lang haar......
    Je zal daar wel een kwaffeur op moeten zoeken denk je niet?

    Zelf ben ik niet zo een schrijver maar ik wilde je voor ik ga werken nog even
    Iets laten horen.
    Ik lees soms voor we gaan werken jou reisverslag voor aan Bert,
    Zo beginnen wij onze dag!

    Rudy geniet van je vrije dag en tot snel,

    Groetjes uit Bergen op Zoom
    Annelies





  • 12 April 2014 - 15:51

    Jan En Marianne:

    Hey Rudy,
    Eindelijk weer eens een berichtje van ons...
    Wat een avontuur. Als ik je zo zie op de foto's ben je behoorlijk geslonken!!
    Mooi om te merken dat er zoveel mensen aan je denken.
    Afgelopen week in Huijbergen:
    Oma: Hoe gaat het met die man die zo ver aan het lopen is?
    Je bedoeld Rudy, Oma?
    Ja die bedoel ik. Ik moet echt iedere dag wel even aan hem denken......
    Goede reis en liefs van ons allemaal ( ook van Oma uit Huijbergen) xx

  • 12 April 2014 - 18:28

    Wim Timmerman:

    hoi Ruud.

    ik heb je mooie verslagen gelezen , ziet er geweldig uit.
    ben bijna jaloers op je.
    het lijkt mij een erg mooie route en hoop dat je er veel plezier aan beleefd.
    ik blijf je vanaf nu volgen.
    we kregen dit vandaag tijdens de wandeling in Ossendrecht te horen dat je op weg was.
    Ruud erg veel succes en veel plezier.

    groeten Wim Timmerman

  • 12 April 2014 - 19:40

    John Leenheer:

    Hey Rudy,

    Heb ik een emailadres van Jos? Ik las dat hij in 2008 van Zuid=Spanje naar Santiago is gefietst. Ik ben in 2015 van plan om de Via de la Plata (Zilverroute) te gaan fietsen, die start in Sevilla.
    Ik zou graag via de mail wat vragen aan Jos willen stellen.
    Veel succes verder! En niet teveel marsen eten, dat zijn verkeerde suikers en die kosten heel veel energie om na het eten je suikerspiegel weer terug te brengen. En de energie heb je voor het wandelen nodig.
    Groet, John

  • 12 April 2014 - 21:14

    Carien Wagenaars:

    Hoi Rudy,

    Fijn dat je aan t genieten ben van de rustdagen. En morgen weer op weg.
    Ging vandaag n lekker stokbroodje halen op de Hoek (essen-hoek) en kwam voorbij n kappeletje.
    Even kijken of de deur open ging, en jawel die was open, wou graag n kaarsje daar voor jou opsteken.
    Maar er was geen kaars te bekennen en ook geen potje waar ik geld in kon stoppen.
    Er brandde wel n paar kaarsjes. Dus volgende keer zelf maar n kaars meenemen. Dus dat komt goed.
    Wel hadden ze n hele mooie tekst geschreven wat daar aan de muur hangt. Ik wil deze je niet onthouden omdat jij zoveel kaarsjes voor iedereen aansteekt. Hij ging als volgt:
    Wanneer ik mijn geldstukje neerleg
    en daarna een kaars laat branden
    dan heb ik niet de indruk
    dat ik een voorwerp heb gekocht ....
    ik bid
    Die flikkerende vlam
    dat ben ikzelf,
    zoals ik voor uw aanschijn, Heer,
    zou willen zijn:
    zuiver, rechtlijnig en lichtgevend.
    De was die in het vuur wegsmelt,
    ook dat ben ik.
    Ook ik word dag na dag opgebruikt
    door mijn lasten en zorgen.
    Heer,
    maak dat ik zoals deze bescheiden vlam
    rondom mij licht en warmte word.
    Dank U, Heer,
    omdat Gij aldus mijn hoop en geloof versterkt.
    Dank U,

    omdat Gij mij helpt bidden....

    Ik vond t prachtig en heb t even daar in t kappeletjes op me in laten komen.
    Veel succes op je verdere reis en t kaarsje komt daar nog wel.

    grtjes Carien Wagenaars


  • 14 April 2014 - 10:06

    Stephan:

    Hoi Ruud,

    Genoten van je rustdagen?
    Het zal je goed gedaan hebben, eens even bijtanken.
    Gaat het verder allemaal goed qua lichamelijke kwaaltjes? Laat de knie je niet in de steek?
    We duimen voor je en steken nog een kaarsje aan dat het verder goed mag verlopen.
    Succes bij de volgen de tocht en wachten weer op je mooie verslagen.
    groetjes.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rudy

Ik ben Rudy van Lakwijk. Geboren en getogen in Woensdrecht. Ik ben 33 jaar gelukkig getrouwd met mijn lieve Lia en ik ben apetrots op mijn kinderen Greet en Bart en ook op mijn schoonkinderen Benjamin en Caressa, maar vooral op mijn stoere kleinzoon Abel, inmiddels ruim een en een kwart jaar oud. Half maart 2014 vertrek ik te voet vanuit Woensdrecht naar Santiago de Compostella en hoop daar honderd dagen later aan te komen. Mijn ervaringen onderweg wil ik graag via deze website met jullie delen.

Actief sinds 02 Jan. 2014
Verslag gelezen: 612
Totaal aantal bezoekers 121855

Voorgaande reizen:

16 Maart 2014 - 30 Juni 2014

Pelgrimstocht naar Santiago

Landen bezocht: