21 april 2014 - Dag 37 - Flavignac 28 km - Reisverslag uit Flavignac, Frankrijk van Rudy Lakwijk - WaarBenJij.nu 21 april 2014 - Dag 37 - Flavignac 28 km - Reisverslag uit Flavignac, Frankrijk van Rudy Lakwijk - WaarBenJij.nu

21 april 2014 - Dag 37 - Flavignac 28 km

Blijf op de hoogte en volg Rudy

21 April 2014 | Frankrijk, Flavignac

Vanmorgen zijn we om acht uur met z'n drieën vertrokken. Onderweg hebben we bij een bakker brood gehaald voor lunch, vanavond en morgen ontbijt. En bij een U-express nog wat extra beleg, fruit en een driewegstekker om mijn CPAP en iPhone adapter op 1 stopcontact aan te kunnen sluiten. Het was lekker wandelweer, wisselend bewolkt, mager zonnetje en niet te warm. Daarbij hadden we ook best een aardige lekker rustige route.

Vandaag zijn we aangeland in Flavignac. Een dorpje 1,5 km vóór Les Cars, wat we eerst hadden gepland. Maar dit kwam beter uit met slapen. We hebben eerst geschoren en gedoucht en de gebruikelijke verzorging.
Toen bleek er een soort van restaurantje te zijn waar we voor €10 zouden kunnen eten, maar helaas hadden we ons voor niets blij gemaakt, want het was gesloten op feestdagen. Dus dan maar in een soort van winkeltje wat pasta en een pot varkensvlees in saus gekocht. Dat was open, stond op de deur, maar we moesten voor de eigenaar wel eerst even bij het huis ernaast aanbellen en dan kwam hij naar het winkeltje. Hij had ook nog wel een bar, zei hij, het bleek in de schuur erachter en daar hebben we nog een Duits biertje Zirandorfer gedronken, niet slecht. De man was een wijn freak en we moesten ook nog een beetje wijn proeven. Heel apart zo in de schuur. Geef mij dan toch maar Frank's bar, hoor!

Vervolgens hebben we de routes voor de komende dagen bekeken en slaapplaatsen geregeld voor de komende dagen. Toch makkelijk met Francois erbij!

Vanavond hebben we (vooral Francois) zelf ons feestmaal gekookt en zijn we op tijd gaan slapen. Morgen is het weer op tijd opstaan en staat La Coquille op het programma over 28,5 km. Onze slaapplaats met eten in de refuge daar van de vereniging van vrienden van St. Jacques hebben we vanmiddag al geregeld.
Afijn morgen weer een dag en we zien dan weer wel.

Ps. Loe, dank je voor de intentie In de mis in Woensdrecht! Net als al die kaarsjes die door Jan en alleman ook voor mij worden aangestoken en ook de vele reacties op mijn BLOG geeft me dat steeds meer kracht.

• 21 April 2014 - 19:10

Carien Wagenaars:

Hoi, Rudy,

De paasdagen weer bijna voorbij. Morgen weer gewoon aan t werk.
    Las vanmiddag n tijdschrift met artikel over wereldreizen.
    Daar stond weer n mooie zin in nm.: de mensen maken je reis,
    reizigers maar ook de lokale bevolking. Moest sterk aan jou denken.
    Want volgens mij is dat bij jou ook wel zo. De reis gepland, maar wie je allemaal
    tegenkomt n verrassing.Zij maken jou reis.
    Zo te lezen gaat t nog steeds goed, t weer werkt wel mee zo te lezen, dat is ook wel
    prettig. Morgen weer n fijne tocht gewenst.

grtjes carien

• 21 April 2014 - 19:13

Stephan:

Hoi Ruud,

Jammer dat het restaurantje dicht was. Maar zo te lezen hebben jullie toch weer wat lekkers tevoorschijn getoverd. Je bent een kanjer. Morgen weer een mooie etappe met z'n drieën.
    Ruud hou je taai. Ooievaar.

• 21 April 2014 - 21:44

Mirjam Snijders:

Hoi Rudy .
    Zo te lezen heb je weer een mooie dag achter de rug , aan je foto's te zien ook een mooie streek.
    je kan zien dat je er echt van geniet ,en goed dat je gezelschap hebt, dat is toch gezelliger dan in je eentje te moeten zijn .
    Voor morgen weer een mooie en fijne tocht en pas goed op jezelf.

Groetjes Peter en Mirjam

• 21 April 2014 - 22:49

Loe B.:

Bonjour Ruud,
    Volgens mij zit je nu vlak tegen de 1000 km aan als ik me niet vergis. Je loopt gemakkelijk lijkt het. De dagen worden routine in het ritme waar je nu aan gewend bent. Gisteravond naar de documentaire bij Kruispunt gekeken. In 2005 had ik 't ook al gezien en nu ging het om de mensen van toen nu. De camino verandert 'n mens, heette 't gisteravond, mentaal. Maar wat als je op karakter de camino uitloopt ? Dan heb je al gevonden waar je naar op zoek bent. 't Was een mooie uitzending. Het was druk in de kerk vanochtend en het koor zingt steeds mooier. Zo zal het ook op je tocht gaan, Ruud, hoe dichterbij je komt, hoe mooier het wordt, à demain,
    Loe B.

• 21 April 2014 - 23:08

Sjef Van Den Bergh:

Hoi Rudy,

La coquille, het symbool van deze tocht. Ze zijn nog lekker ook die van St. Jaques. Dit symbool herbergt heel veel. Ook de Francois. Regelt slaapplaatsen, kookt. De cultuurdirecteur uit Lille fikst het toch maar. 'n knus en gezellig slaapkamertje, lekker uitrusten en morgen gezond weer op kilometervreter......Samen er weer tegenaan. Het eten zul je wel weer vinden..
    Tot morgen.
    sjef en Marion

• 21 April 2014 - 23:52

Rene Heinrichs:

Dag Ruud,

fijn om zo gezellig door Frankrijk te kuieren.
    Er komen nog een paar feestdagen aan waar veel openbare gelegenheden dicht zullen zijn, ook gemeentelijke herbergen. zo dus 1 mei en 8 mei ( jour de l'armistice). op beide dagen zijn er grote feestelijkheden in Frankrijk. Een tip in verband met het regelen van overnachtingen.
    Ultreija e suseija.

p.s er is een jongedame die ik begeleid bij een thesis over de Camino als instrument tot gedragsverandering. jouw blog doorgeven om dit proces bij jou te volgen? Wat dunkt je?

• 22 April 2014 - 00:03

Corné & Paula:

Hoi Rudy,

De sterrenrestaurants liggen even niet op jullie route, maar de alles-in-een maaltijd uit 'n potje geeft ook de nodige energie! Samen koken.......samen op weg zijn.......het hoort er allemaal bij!
    We zien steeds meer foto's verschijnen bij de verslagen.......mooi en bijzonder!
    Nog een "schuurfeest" gehouden?! Wat er ook gebeurt en hoeveel zaken er steeds gesloten mogen zijn, dat pintje en dat wijntje weten jullie iedere keer weer te bemachtigen! Nou, dik verdiend hoor!!!
    Voor morgen is alles al geregeld en kunnen jullie de beentjes weer onder tafel schuiven.......wie weet wat voor verrassing ze voor jullie neer gaan zetten? Komt goed!
    Sterke benen, lekker weer, een fantastische tocht en alvast.......Proost en Smakelijk eten!

Corné & Paula