11 mei 2014 - Dag 57 Los Arcos 37 km - Reisverslag uit Los Arcos, Spanje van Rudy Lakwijk - WaarBenJij.nu 11 mei 2014 - Dag 57 Los Arcos 37 km - Reisverslag uit Los Arcos, Spanje van Rudy Lakwijk - WaarBenJij.nu

11 mei 2014 - Dag 57 Los Arcos 37 km

Blijf op de hoogte en volg Rudy

11 Mei 2014 | Spanje, Los Arcos

Vandaag heb ik eigenlijk niet veel te melden. Onderweg was het meer van hetzelfde en ik heb eigenlijk geen interessante dingen meegemaakt. Wel was het uitstekend wandelweer, omdat het niet warm was. Het is de hele dag bewolkt geweest met een fris windje. Daarom heb ik vanmorgen zelfs m'n handschoenen nog aan gehad, want m'n handen werden helemaal stijf van de wind.

Om half zeven ben ik al vertrokken en ik was om half twaalf in Villamayor de Monjardin. Het was nog zo vroeg en omdat het niet warm was en ik er best goed in zat, ben ik doorgelopen naar Los Arcos.
Daar kwam ik om twee uur aan en heb ik meteen een slaapplaats in de albergue gezocht. Ik hoopte nog op een stapelbed onder, omdat ik vroeg was, maar helaas. Er zitten hier veel Amerikanen en Canadezen en er zijn kennelijk 70 slaapplaatsen. Veel van die lui, noemen zich wel pelgrims, maar laten zich in taxibusjes naar dorpjes brengen of ophalen en laten ook hun bagage doorbrengen. Och ja, verschil moet er zijn, toch?

Inmiddels ben ik weer lekker gedoucht etc. en de was hangt in de wind te drogen. In de keuken heb ik nog wat brood gegeten en naar de route voor morgen gekeken.
Zo meteen ga ik nog even het stadje in, sightseeing, en vanavond in een aanbevolen restaurantje in de buurt een pelgrimsmenuutje.

Morgen wil ik naar Logrono lopen op 30 km. Afijn morgen weer een dag en we zien wel. Hasta mañana.


Ps. Pieter, nog van harte gefeliciteerd met je verjaardag vandaag. Maak er nog een leuke avond van.

  • 11 Mei 2014 - 17:28

    Annelies Oerlemans :

    Ola, Rudy

    Volgens de routeplanners op de iPad nog 5 dagen en 4 uur te gaan,
    dit alles wel als je in één keer doorloopt!
    Toen ik dit zag dacht ik jee.....Rudy is er bijna!
    Hier was het een regenachtig dagje,
    Zelf heb ik de hele middag liggen slapen.
    Terwijl jij daar in Spanje aan het stappen bent!
    Voor de zoveelste keer petje af voor je.
    Jou doel komt steeds dichter bij.
    Lijkt mij een fantastisch gevoel en vooruitzicht!

    Adios en tot snel
    Annelies

  • 11 Mei 2014 - 19:49

    Carien Wagenaars:

    Hoi Rudy,


    Ja, verschil is t zeker. Lekker makkelijk zo, zeggen dat je de pelgrimstocht hebt gelopen maar
    dan wel op de makkelijkste manier.
    Nou jij, ik en heeeel veeel mensen weten wel beter van jouw prestatie.
    Daar kan je echt wel trots op zijn.
    En zo zul je nog wel meer dingen meemaken nu t drukker gaat worden.
    Mensen die zich pelgrims noemen, maar de last willen ze niet echt
    Kunnen ze toch zeggen dat ze t gedaan hebben.
    Maar goed loop jij maar je eigen route, je eigen gedachte, je eigen tempo
    en weet n echte pelgrim, dan ben jij.
    Morgen weer fijn wandelweer

    grtjes Carien

  • 11 Mei 2014 - 20:24

    Wally:

    Goedendag Rudy,

    Ik heb net een forse leessessie achter de rug van jouw verhalen. Machtig mooi en wat een prestatie.
    Ik heb tijdelijk afgehaakt want ik was op schrijfvakantie in Frankrijk. Ahun, ben je -bijna- gepasseerd maar wel toen ik nog in Nederland was.....
    Maar goed, nog effe en je bent er alweer. Man wat gaat dat hard, tenminste voor mij hier maar ik hoop voor jou ook! Nou het beste weer,
    Groetjes,
    Wally

  • 11 Mei 2014 - 20:26

    Sjef Van Den Bergh:

    Ola Rudy,
    Hier ook weinig te melden. Herfstachtig weer. Te voet naar schoonmoeders gelopen i.v.m. Moederdag ( 255 meter en 45 cm.)
    We waren er al vroeg dus ik wou doorlopen, maar.............Voor vanavond heb ik ook geen stapelbed gevonden, dus maar gewoon in ons eigen bed ( staat wel op poten, i.v.m. de leeftijd) Diverse busjes voorbij zien komen....slappelingen. Vanavond nog niet eens een goedkoop pelgrimsmenu, geen trek vanwege het geschneukel 's-middags. Thuis gekomen, gelijk naar jou blog, en weer bewondering en verwondering over je kilometers en constateer direct dat jij die busjes niet nodig hebt, maar ook nooit zou doen gezien je doelstellingen. Hoe vroeg je morgen ook in Logrono aankomt, niet meer doorlopen 30 km. is meer dan genoeg !
    Weer een fijne caminata gewenst manana.
    Groetjes van Sjef en Marion

  • 11 Mei 2014 - 22:17

    Corné & Paula:

    Hoi Rudy,

    Hier was het een fris en druilerig dagje. We hebben er niet heel veel last van gehad.......alleen even bij het in- en uitstappen, toen we zijn in Ossendrecht verjaardag en moederdag gingen vieren. Wat zijn wij 'n stel watjes om, voor die paar kilometer en wat spatjes regen, toch de auto te pakken!
    Jij bent er weer stevig tegenaan gegaan! Gisteren schreef je nog, dat het laatste stuk flink bergop ging en dat 38 km. wel teveel was.......maar vandaag lap/loop je het toch maar weer!
    Je blijft klimmen.......zelfs vanavond nog.......kort steil klimmetje (zonder bepakking) naar je slaapplekkie! Hopelijk een goede nachtrust daarboven! Komt allemaal goed...mañana, mañana!

    Corné & Paula

  • 11 Mei 2014 - 22:18

    Anita, Luc, Kevin En Annemie:

    Hoi Rudy,

    Vanavond maar weer eens helemaal bij gelezen. We zijn een paar daagjes naar Ameland geweest. De planning was om te gaan wad lopen maar door een combinatie van springtij en harde westen wind werd dit op het laatste moment afgelast. Jammer maar we hebben ons op het eiland verder wel prima vermaakt. Ongelooflijk hoe goed dat je gaat. Ik krijg er allemaal kippenvel van als ik de verhalen weer lees. We zijn even weg en je bent de Pyreneeën al weer gepasseerd. Berg op berg af. Inmiddels beresterk zowel fysiek als mentaal. Vandaag bij ons moeder ook Lia weer gezien en zij slaagt zich er ook super doorheen. Santiago komt dichter bij. Geniet daarom extra van het laatste deel van deze indrukwekkende tocht. Wij vinden het een prestatie van wereld formaat!

    Groeten,
    Luc

  • 11 Mei 2014 - 22:33

    Stephan:

    Hoi Ruud,

    Je hebt vandaag weer een lange afstand, zomaar even door gelopen naar Los Arcos.
    Als je het zo leest is het alsof het niet veel van je vergt. Gelukkig weten we beter, je bent een kanjer. Morgen weer een etappe van 30 km naar Logrono, Morgen avond zullen het vast wel meer kilometers zijn. Vanavond lekker hoog slapen en veel succes morgen. groetjes, Stephan

  • 12 Mei 2014 - 01:22

    Loe B.:

    Beste Ruud,
    Het belangrijkste van vandaag is dat je weer een dag dichter bij SdC bent gekomen. Dat er pelgrims zijn die de camino met een busje doen, laat helaas zien dat er pelgrims en pelgrims zijn. Wellicht dat er een goede reden is om van hun pelgrimstocht geen voetreis te maken. Maar als dat niet zo is, dan hebben ze niet goed begrepen waar het bij de camino om gaat. Ik kan me voorstellen dat je je eraan kunt ergeren. Doe maar niet. Veel geluk morgen. Keep on going!
    Loe B.

  • 12 Mei 2014 - 09:11

    Sandra Pals:

    Hoi buurman,
    Je gaat als een speer ongelofelijk dat je al zo een grote afstand hebt afgelegd!
    Ga zo door!

    Groetjes de buurtjes van 121

  • 12 Mei 2014 - 10:07

    Sjef Van Den Bergh:

    Ola Rudy,

    Gewoon even "sjekken". In je profielschets staat vermeld dat je nu in de Filipijnen zit ( Los Arcos). Is toch niet waar zeker, want dan moet je nog in een bootje i.p.v. een busje !!

    Gr.
    Sjef

  • 21 Mei 2014 - 10:52

    Pieter:

    Ruud,

    Dank je wel nog voor je felicitatie. Voor het eerst in jaren binnen moeten zitten, omdat het de hele dag regende. Maar dat mag de pret niet drukken.

    Ik heb toch een gezellige dag gehad.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rudy

Ik ben Rudy van Lakwijk. Geboren en getogen in Woensdrecht. Ik ben 33 jaar gelukkig getrouwd met mijn lieve Lia en ik ben apetrots op mijn kinderen Greet en Bart en ook op mijn schoonkinderen Benjamin en Caressa, maar vooral op mijn stoere kleinzoon Abel, inmiddels ruim een en een kwart jaar oud. Half maart 2014 vertrek ik te voet vanuit Woensdrecht naar Santiago de Compostella en hoop daar honderd dagen later aan te komen. Mijn ervaringen onderweg wil ik graag via deze website met jullie delen.

Actief sinds 02 Jan. 2014
Verslag gelezen: 597
Totaal aantal bezoekers 121734

Voorgaande reizen:

16 Maart 2014 - 30 Juni 2014

Pelgrimstocht naar Santiago

Landen bezocht: