13 mei 2014 - Dag 59 Azofra 35 km - Reisverslag uit Alesanco, Spanje van Rudy Lakwijk - WaarBenJij.nu 13 mei 2014 - Dag 59 Azofra 35 km - Reisverslag uit Alesanco, Spanje van Rudy Lakwijk - WaarBenJij.nu

13 mei 2014 - Dag 59 Azofra 35 km

Blijf op de hoogte en volg Rudy

13 Mei 2014 | Spanje, Alesanco

Gisterenavond ben ik gaan eten met de Engelsen Brian, Marc en Cam, die ik al een paar dagen onderweg ben tegengekomen en ook in dezelfde albergue zaten. Het was best gezellig. Cam gaat een dag hier blijven en z'n voeten eerst wat laten genezen, echt nodig. Marc heeft een rare infectie aan z'n knie. De dokter dacht een aantal dagen terug aan een insectenbeet, mogelijk een spin. Er zaten blaren op z'n knie en die waren ook open gegaan. Vanmorgen begonnen er ook plekken op z'n voet te komen, dus hij begon zich ook aardig zorgen te maken. Ik ben maar een beetje uit zijn buurt gebleven, want stel dat het over smet :-)

Na een klein ontbijtje ben ik vanmorgen om kwart voor zeven vertrokken. De hele dag is het wel redelijk zonnig geweest, maar frisjes met een briesje. Over m'n truitje met korte mouwtjes draag ik dan eentje met lange mouwen, die ik af en toe opstroop en in de wind weer naar beneden doe, en ik ben toch blij met m'n handschoentjes, hoor. Onderweg meer van hetzelfde als de afgelopen dagen, wel iets meer wijngaarden overigens.

Loop ik hier toch zo'n 5 km vóór het einde van de etappe van vandaag de man voorbij samen met z'n vrouw, die van de winter een keer bij ons thuis voorbij liep met z'n rugtas met schelp en die ik toen samen met Lia even aansprak. Het zijn Adrie en Jo Snoeijers uit Borgvliet. Hoe toevallig, dat het ook net moet lukken elkaar hier te voet een kleine 1700 km van huis raak te lopen. Dat is toch wel heel apart! Ze zitten ook in dezelfde albergue vanavond.

Iets na twee uur ben ik aangekomen in de albergue in Azofra op 35 km.
Na douchen etc. ben ik nog even bij Adrie en Jo en ook nog een stel uit Oudewater gaan zitten en hebben we nog wat gekletst en de route- en slaapmogelijkheden voor morgen bekeken. Zij zijn op 3 mei vertrokken in St.-Jean-Pied-de-Port (ik op 8 mei) en lopen kortere etappes.
Ze vertelden ook over Huub Mooren, die Loe in zijn reactie ook al noemde, 82 jaar en loopt nu voor de 19e keer (!) en zou net pas weer vertrokken zijn uit St.-Jean-Pied-de-Port.

Daarna ben ik nog even het dorp ingegaan om wat boodschapjes te doen voor het ontbijt morgen en te kijken waar ik wat kan eten vanavond.

Morgen zie ik wel hoe het loopt, letterlijk en figuurlijk. Het wordt in ieder geval de komende week weer een stuk zonniger en warmer (23-26 graden). Afijn, morgen weer een dag en we zien wel.


Ps. Peter en Corry gefeliciteerd met kleinzoon Tuur. En natuurlijk ook Maikel en Marieke! Heel veel plezier en gezondheid en geniet van opa en oma zijn.

Ps. Marjon, van harte gefeliciteerd met je verjaardag vandaag. Laat Sjef oma maar eens goed verwennen. Maak er nog een leuke avond van.

  • 13 Mei 2014 - 18:41

    Marianne En Kees:

    Hoi zwagertje,

    toeval bestaat niet zeggen ze wel eens, maar hoe raar kan het lopen dat je zo ver van huis mensen uit Borgvliet tegen komt die je eerder voorbij je huis hebt zien lopen en aangesproken hebt.
    Lijkt ons inderdaad wel gezellig met de Engelsen. op de foto staat in ieder geval één van de drie met een lekkere grote pint in zijn handen. De man naast jou op de foto, is dat Padje van Tilburg? Hij lijkt er wel veel op. Misschien kent hij ook wel trucjes, bijvoorbeeld de truc met het muntstuk op je voorhoofd en dan knikken tot het muntstuk valt haha.
    De vooruitzichten zijn goed qua weer betreft. Ook bij ons. De temperatuur loopt langzaam maar zeker op tot 20 graden in het weekeinde.
    De groetjes uit het schwone Ostrecht maar weer en loop ze!
    Marianne en kees.

  • 13 Mei 2014 - 18:42

    Sidon :

    Hallo Rudy.
    Super dat het zo voortvarend gaat allemaal , wens je nog heel veel succes !!!
    Bedankt voor je mooie verhalen iedere dag , en de mooie foto's .
    Fijne avond ,en de Hartelijke Groeten uit Hoogerheide .

  • 13 Mei 2014 - 21:27

    Diny Broosus-Oerlemans:

    Rudy:geweldig dat het zo goed gaat,ik kijk elke avond erg uit naar je verhalen en vind het heel bijzonder wat je doet. Geniet van al het moois wat je op je pad tegen komt.Voor ons ben je een echte Bikkel. Nog veel succes en Groetjes uit huybergen

  • 13 Mei 2014 - 21:27

    Sjef Van Den Bergh:

    Ola Rudy,
    Die drie mannen ken ik nog van vroeger van het bandje RED BONE. Ze hebben een hele grote hit gehad : WOUNDED KNEE. ( kepotte knie). Voor de mannen niet fijn natuurlijk die ontstekingen e.d.. Ik zou er echt, zonder dollen, gewoon een beetje uit de buurt blijven. Wie weet is het besmettelijk. Kunnen we niet hebben Ruud. Leuk dat je die mensen hebt ontmoet uit Borgvliet. De wereld is klein en soms geloof ik ook dat het allemaal geen toeval is. Van hun vind ik het sowieso ook een prestatie, maar gezien de data leg jij dus elke dag het dubbele aantal kilometers af. Topsport man. Nog bedankt voor de felicitaties aan Marion en ik zal jouw voorstel waar maken vanavond. Geniet lekker van de avondrust en morgen gezond weer op en stappen maar........
    Fijne tocht gewenst manana ( je weet waarom de omgevallen s boven de eerste n niet aanwezig is).
    Groetjes Sjef en Marion

  • 13 Mei 2014 - 23:09

    Stephan:

    Hoi Ruud,

    Ondanks de grote afstand 1700 km vanaf huis afgelegd, is het toch weer een klein wereldje om de mensen uit Borgvliet op je pad te ontmoeten.
    Hopelijk kun jij op je 82 jaar ook nog een mooie route lopen, daar gaan we gewoon vanuit.
    Lia heeft vandaag gezelschap gehad van Veerle, ze hebben een leuke dag gehad.
    Lekker slapen en morgen gezond weer op. Veel succes morgen en let op jezelf.
    groetjes, fam S. Kuijlen.

  • 13 Mei 2014 - 23:23

    Corné & Paula:

    Hoi Rudy,

    Wat heb jij 'n conditie, man! Je zoeft maar door! Het alleen lopen gaat je prima af.
    De ontmoetingen blijven toch telkens bijzonder. Zo zit je tussen de Belgen en de Fransen....dan kom je weer een aantal landgenoten en Engelsen tegen...variatie genoeg.
    Het einddoel van iedereen is misschien hetzelfde, maar de weg ernaartoe is wel heel anders! Voor die Engelsen is het op dit moment wel een lijdensweg.
    Probeer maar uit "de ziekenboeg" te blijven. Zorg goed voor jezelf! Komt zeker goed...mañana, mañana!

    Corné & Paula

    Ps. Sjef, na ma, eerst de Shift-toets ingedrukt houden en de toets met dat kronkeltje bovenaan (naast de 1), je ziet dan nog niks, maar als je daarna de n typt, dan verschijnt die n met dat kronkeltje erboven.


  • 14 Mei 2014 - 09:04

    :

    Beste Ruud,
    Op een of andere manier schijn ikzelf intussen een account als 'RuudvanLakwijk' te hebben. dat zie ik tenminste als ik wil reageren op je verslag. Ik weet niet hoe ik dit kan stoppen. Er is duidelijk iets fout gegaan.
    Grt, en veel succes vandaag.

  • 14 Mei 2014 - 09:05

    :

    Beste Ruud, de vorige reactie is van mij afkomstig. Als je weet hoe ik het probleem kan oplossen: dan graag.
    Loe B.

  • 14 Mei 2014 - 11:40

    Anna Bras Della Valentina:

    Hoi, Rudy geweldig wat jij allemaal doet blijf geed uit de buurt van de ziekenboeg en pas goed op je zelf,wij wensen jou heel veel succes verder groetjes Gerard en Anna

  • 14 Mei 2014 - 12:55

    Loe B.:

    Beste Ruud,
    Gisteren (13 mei) heb je aan den lijve mogen ervaren, hoe klein onze wereld eigenlijk is. Je mag dan zo'n 1700 km van huis zijn, als je bij toeval twee mensen ontmoet die je enkele maanden voor je huisdeur hebt leren kennen en route naar SdC ontmoet, dan is dat toch wel een hele belevenis. Zeker als ze uit B-o-Z.
    Een soortgelijke belevenis heb ik 's ochtends gehad. Toen sprak ik tot mijn verbazing met Jack v.N. en zijn echtgenote uit HHD. Die waren, dacht ik, vanuit Z-Frankrijk ook te voet in Spanje onderweg naar SdC. Toen ze hoorden van Bertus A. zijn ze teruggekeerd om zijn uitvaart bij te wonen. Die vond gisteren plaats in B-o-Z. Het was een mooie plechtigheid.
    Voor vandaag wens ik je mooi weer, een fijne route en een goede mars,
    (Ik hoop dat de IT problemen intussen zijn opgelost, het koste enige moeite om bij de webmaster te geraken....) Grtn, Loe B.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rudy

Ik ben Rudy van Lakwijk. Geboren en getogen in Woensdrecht. Ik ben 33 jaar gelukkig getrouwd met mijn lieve Lia en ik ben apetrots op mijn kinderen Greet en Bart en ook op mijn schoonkinderen Benjamin en Caressa, maar vooral op mijn stoere kleinzoon Abel, inmiddels ruim een en een kwart jaar oud. Half maart 2014 vertrek ik te voet vanuit Woensdrecht naar Santiago de Compostella en hoop daar honderd dagen later aan te komen. Mijn ervaringen onderweg wil ik graag via deze website met jullie delen.

Actief sinds 02 Jan. 2014
Verslag gelezen: 573
Totaal aantal bezoekers 121841

Voorgaande reizen:

16 Maart 2014 - 30 Juni 2014

Pelgrimstocht naar Santiago

Landen bezocht: