19 mei 2014 - Dag 65 Moratinos 39,5 km - Reisverslag uit Moratinos, Spanje van Rudy Lakwijk - WaarBenJij.nu 19 mei 2014 - Dag 65 Moratinos 39,5 km - Reisverslag uit Moratinos, Spanje van Rudy Lakwijk - WaarBenJij.nu

19 mei 2014 - Dag 65 Moratinos 39,5 km

Blijf op de hoogte en volg Rudy

19 Mei 2014 | Spanje, Moratinos

Gisterenavond was het nog best gezellig aan tafel en hebben we ook goed gegeten. Vier Amerikanen (een heer met drie dames), twee Oostenrijkse dames, vier Françaises en een Nederlander.
Het ontbijt stelde niet veel voor en dus heb ik onderweg maar een keertje extra koffie gedronken en een broodje "jamon" gegeten.

Om half zeven ben ik vertrokken vanmorgen. Het is de hele dag bewolkt geweest met veel wind en vanmiddag af en toe een iel zonnetje. Op zich was het goed wandelweer, beetje vervelend met de wind schuin op kop, maar dat kon de pret niet drukken. De omgeving was net als gisteren behoorlijk saai. De route ging over een hoogvlakte en er zat een stuk van een kleine 20 km tussen zonder huizen of dorpjes. En weer geen kerken open...

Onderweg in Calzadilla ging ik koffie drinken en daar kwam net Yakuri naar buiten met een Fransman en een Roemeense, die allen twee dagen terug met me in dezelfde albergue zaten. Leuk weerzien met een kus van Yakuri. Ze kan mijn naam goed onthouden, omdat het in Japan een meisjesnaam is... :-) Ik gooi steeds de lettergrepen van haar naam door elkaar en dan moeten we lachen.

Tegen half drie ben ik in het gehucht Moratinos aangekomen in een heel aardige kleinschalige albergue met avondeten en ontbijt.

Ik zit nu zo'n 68 km van Leon, waar ik woensdagavond verwacht aan te komen. Het is nog even vogelen morgen, omdat er middenin een stuk zit van 12,5 km zonder albergue. Dus wordt het morgen of 29 km of 41,5 km. Afhankelijk hoe het gaat, zie ik dan wel.
Afijn morgen weer een dag en we zien wel. Hasta luego.


Ps. Weet iemand waar Kees en Coby de Crom uithangen?

Ps. Josefine, die ezel is er nog steeds. Hij was er gisteren bijna met m'n hoedje wat ik op de bank te luchten had gelegd, vandoor...

Ps. René, dank voor de tip voor Sahagun. Ik zit daar nu 11 km vandaan, dus loop ik er morgen doorheen en ga verder. Ik zal wel opletten bij de albergue of ik de fanfare zie...

  • 19 Mei 2014 - 17:20

    Lilianne:

    Hej Rudy,
    Alweer zo'n lange wandeling vandaag knap hoor! Als ik het zo lees is het nu een beetje vlakjes om te lopen. Ben je echt in 2 dagen de pyreneen doorgewandeld???? Ik wil nog een keer met Lia afspreken voordat jij terug bent, dat wordt haasten;-). succes maar weer!!!!
    Groetjes, Lilianne

  • 19 Mei 2014 - 19:32

    Marianne En Kees:

    Hoi zwagertje,

    daar zijn we weer, je verhaal hebben we weer gelezen. Het weer bij jou is vandaag wat minder, hier schijnt de zon nog volop (19:29 uur).
    Voor morgen twijfel je: of 29 km of 41,5 km: jou inmiddels kennende zal het wel 41,5 kilometer zijn.
    Gelukkig gaat het allemaal nog steeds goed. Gisteren nog even bij Sjef en Marion bijgepraat en wat was één van de onderwerpen van gesprek: inderdaad jou tocht naar SdC. Nog steeds (en dat zal zo blijven) respect voor jouw topprestatie. Denk niet dan het nederlands elftal in Brazilië jouw topprestatie gaat evenaren, maar je geeft wel het goede voorbeeld: doorzettingsvermogen en niet opgeven.

    Groetjes uit het schwone Ostrecht.

  • 19 Mei 2014 - 19:56

    Stephan:

    Hoi Ruud,

    Het lijkt ons echt leuk om allerlei nationaliteiten te ontmoeten. Wanneer je van Yakuri alleen maar de lettergrepen van haar naam door elkaar gooit, is het niet zo erg.
    Jammer dat je vandaag zo'n 20 km saai stuk moest lopen, je komt jezelf wel tegen denk ik.
    Ondanks de saaie etappe, toch mooie foto's.
    Jouw kennende met je doorzettingsvermogen word het morgen waarschijnlijk 41,5 km.
    Heel veel succes en geniet van alles op je etappe, we leven met je mee.
    groetjes, fam. S. Kuijlen

  • 20 Mei 2014 - 00:07

    Loe B.:

    Beste Ruud,
    Dank voor je verslag van vandaag. Aan de foto 's van de bomen langs de weg is zeker te zien dat er 'n straf windje staat. Ik kan me goed voorstellen dat je last van hebt gehad. Je mag dan wel niet zo groot zijn, maar met rugzak e.d. vang je best wel wind. Vandaag heb je weer zo'n 4-daagse traject gelopen. En 't gaat goed. Als ik zo van al die internationale contacten en contractjes lees, dan heb je voor de eerstkomende 40 jaar een ruime keus aan vakantie adresjes.... Morgen dus nog een logistiek probleempje, lees ik, want als je 12,5 km meer loopt (weer 40 plus), moet er toch iets aan de courage worden gedaan? Hopelijk valt 't mee en anders komt het einddoel denk ik toch sneller in zicht. Het ga je goed morgen,
    Groeten, Loe (en Regien) B.

  • 20 Mei 2014 - 00:24

    Sjef Van Den Bergh:

    Ola Rudy,

    Veel wind, saai onderweg, weer geen kerken open maar daar is dan plots Kawasaki, Ja Sorry Ruud maar als je ouder wordt dan blijkt dát een bepaald probleem ( namen onthouden). Ik wil jou zeker nog niet als oud bestempelen, maar dit zijn toch voortekens dat er al een 6 in je leeftijd zit ( 56). Bij mij ook trouwens maar die begint met 6 en... nog wat. In een gesprek heb ik dan wel eens dat je de persoon gewoon voor je ziet maar gewoon niet op zijn naam kunt komen. Maar als ze Rudy in Japan een meisje vinden ( een bikkel die alle dagen 40 km. loopt en dan maanden achter elkaar) dan mag jij best een lettergreepje door elkaar halen toch. En lachen doen ze altijd die Japanners, dus daar kun je je mooi onder verschuilen. Het gaat trouwens goed he met de dames, van de week een omhelzing of 2 van een Amerikaanse, nu weer een kus van Tjokodomo. Ik krijg alle dagen minstens 1 kus van Ushi......ook een Japanse maar met Ostrechtse roots. Je gaat mañana toch wel voor die 41,5 km. he, na 11 km zie je waarschijnlijk al de fanfare van René. Als Nederlander met een Japanse op straat een dansje in Spanje lijkt me leuk. Alle gekheid op 1 stokje ( lees 2 i.v.m. Japan) hopen we weer dat het een mooie tocht zal worden. Minder wind, meer kerken open, en lekker genieten.
    Welterusten, lekker dromen van het thuisfront, morgen gezond weer op en blijven......
    Groetjes Sjef en Marion.

  • 20 Mei 2014 - 10:03

    Corné & Paula:

    Hoi Rudy,

    Terwijl ik dit schrijf, ben jij waarschijnlijk al wat uurtjes op pad. RESPECT!
    Saaie tochten de laatste dagen.......je loopt dan misschien 'n beetje te dagdromen.......maar dan plotseling toch wat afwisseling.......'n Japanse kus! Dat maakt die saaie etappe toch weer bijzonder!
    Winderig weertje daar. Aan de ene kant vervelend, maar hierdoor zijn die vliegjes meteen ook gevlogen en dat is ook wel prettig, toch?
    Hopelijk vandaag een mooie tocht, lekker weer en prima benen! Op tijd 'n bakkie doen als het kan. Zorg goed voor jezelf! Jij komt er wel!

    Corné & Paula

  • 20 Mei 2014 - 10:50

    Loes Hommel:

    Dag Rudy.

    Op je vraag waar Kees en Coby de Crom zijn kan ik je laten weten dat ze vandaag (dinsdag) in Burgos aankomen.
    Ze hebben vandaag een korte etappe (12 km.).
    Dat hebben ze via sms laten weten aan Bertram en Marjolijn de Crom.

    Een goede tocht verder, we volgen je met veel belangstelling.
    Tom en Loes Hommel

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rudy

Ik ben Rudy van Lakwijk. Geboren en getogen in Woensdrecht. Ik ben 33 jaar gelukkig getrouwd met mijn lieve Lia en ik ben apetrots op mijn kinderen Greet en Bart en ook op mijn schoonkinderen Benjamin en Caressa, maar vooral op mijn stoere kleinzoon Abel, inmiddels ruim een en een kwart jaar oud. Half maart 2014 vertrek ik te voet vanuit Woensdrecht naar Santiago de Compostella en hoop daar honderd dagen later aan te komen. Mijn ervaringen onderweg wil ik graag via deze website met jullie delen.

Actief sinds 02 Jan. 2014
Verslag gelezen: 534
Totaal aantal bezoekers 121840

Voorgaande reizen:

16 Maart 2014 - 30 Juni 2014

Pelgrimstocht naar Santiago

Landen bezocht: