30 mei 2014 - Dag 76 SANTIAGO 41 km - Reisverslag uit Santiago de Compostella, Spanje van Rudy Lakwijk - WaarBenJij.nu 30 mei 2014 - Dag 76 SANTIAGO 41 km - Reisverslag uit Santiago de Compostella, Spanje van Rudy Lakwijk - WaarBenJij.nu

30 mei 2014 - Dag 76 SANTIAGO 41 km

Blijf op de hoogte en volg Rudy

31 Mei 2014 | Spanje, Santiago de Compostella

MISSIE VOLBRACHT !!

Afgelopen nacht heb ik heerlijk geslapen. Het was lekker rustig in de albergue met alleen de Japanse jongen. Er waren geen gasten meer bijgekomen namelijk. Daar was ik wel weer eens aan toe, want gisterennacht was het één pot ellende met zeker vijf man die er een wedstrijdje van maakten, wie er het hardst kon snurken en het vaakst via de schuifdeur naar de wc kon.

Vanmorgen ben ik wat later vertrokken na een uitgebreid ontbijt voor Spaanse begrippen. Alles op het gemak, want ik zou maar 20 km lopen. Tien over zeven pas op pad. Maar het weer was goed, het zonnetje was er al snel, en toen m'n eerste (gebruikelijke op-gang-komen-)uurtje voorbij was en de schnitt er weer danig in zat, werd het gevoel om vandaag korte metten te maken zo sterk, dat ik volle damp doortrok.
Grappig was nog, dat na het eerste half uur de allereerste fanaat op mijn hele tocht mij voorbij stak (het was tot dan toe altijd andersom) en ik dat zo bijzonder vond en daarom nog een foto van hem heb genomen. Maar nog geen uur later, toen de beer weer los was, haalde ik hem weer in en ik heb hem de hele dag niet meer gezien.
Nadat ik had besloten om vandaag m'n missie af te ronden, ben ik met het pelgrimshotel in conclaaf gegaan om m'n reservering een dag te vervroegen. Dat was eerst nog een probleem, omdat ze vol zaten, maar kort na de middag is het dan toch voor elkaar gekomen.
Onderweg kwam ik nog m'n Roemeense vriendin Melinda na een paar dagen weer tegen. We waren allebei heel blij elkaar weer te zien en een innige omhelzing volgde als vanzelf. Ze wil pas morgen aankomen in Santiago. Van Yukari, onze Japanse vriendin, zijn we allemaal sinds Astorga het spoor bijster.

Om half drie stond ik voor de kathedraal in Santiago de Compostela. Ik liep nog een Nederlander tegen het lijf, die eergisteren met de fiets was aangekomen en die mij op de foto wilde zetten en me wat wegwijs maakte.
Daarna heb ik meteen Lia gebeld, de foto en het nieuws op de familie-App gezet en ons moeder geSMS't en ben ik eens rustig gaan zitten op het plein. Dan komt er toch wat los in je. Twee en een halve maand onderweg, 2261 kilometertjes, een hoop bagage verzameld onderweg, een schat aan kostbare unieke belevenissen en niet te vergeten het afzien, gaan je niet in de koude kleren zitten.

Vervolgens heb ik de Huiskamer van de Lage Landen van het Genootschap van St. Jacob opgezocht, wat overigens lastig te vinden was en ik nog wat hulp van Benjamin kreeg. Daar heb ik gezellig koffie gedronken met de dames hospitalero's Thea en Inge en informatie over dit en dat en over Finisterra gekregen. In die tussentijd zag ik Nico nog even met Jean in de wachtrij voor de Compostela. Zij waren rond de middag al aangekomen.

Het was al half zes geweest, toen ik naar m'n pelgrimshotel ging. Tsjonge, een kamer met douche en wc voor mij alleen! Heel ouderwets en eenvoudig, maar een ongekende luxe voor een pelgrim. En een echte handdoek om je kont mee af te drogen, man, ik wist niet meer, wat dat was. En dat allemaal voor maar €23 per nacht incl een fantastisch ontbijt naar verluid.
Het is een groot oud verbouwd klooster, bijna een fabriek, maar de algemene faciliteiten heel mooi, netjes en authentiek.
Ik heb ook meteen gebruik gemaakt van de 'laundry service', dat was ook wel nodig overigens.

Vanavond kwam ik hier Thea en Inge weer tegen en ze vroegen of ik met hen wilde mee eten. Dat was nog heel gezellig overigens. Vooral Thea is een gezellige Brabantse tante. Ze gingen pas na 10u naar hun appartementje in de stad. Dus dan weten jullie, waarom m'n blog vandaag wat aan de late kant was.

Morgenvroeg wil ik al om 8u bij het pelgrimskantoor zijn om een Compostela te regelen. Vanmiddag stonden er ongekende wachtrijen en hebben mensen zelfs 3 uur staan wachten. Dat is niet aan mij besteed!
Verder moet ik eens kijken of ik m'n schoenen nog wel gepoetst krijg, want die zien er echt niet uit met het weer van de afgelopen week. De hakken en de binnenzolen lopen nu ook echt op z'n laatste end, maar moeten het nog wel effe 90 kilometertjes uithouden, hoor, en anders de rest maar op sandalen :-)
Ik denk er over om zondag al door te lopen naar Finisterra. Dan ben ik daar dinsdagavond en kan ik woensdagmorgen met de bus terug. Die rit schijnt meer dan twee en een half uur te duren.

Verder wil ik even in de gaten houden of ik Melinda nog binnen zie komen. En wil ik ook nog de kathedraal van binnen zien, want ik heb nog een paar attribuutjes die ik daar wil achterlaten. Om 12u is de pelgrimsmis die ik graag wil bijwonen en dan moet je er al om 11u zijn kennelijk. Afijn morgen weer een dag en we zien wel.


Ps. Loe en Regien, kregen jullie in Wittem toch geen kriebels om meteen maar door te lopen? :-)
Er lopen inderdaad St. Jacobswegen door Limburg richting Namen.

Ps. Joke L., nog van harte gefeliciteerd met je verjaardag. Maak er nog een leuke avond van.

  • 31 Mei 2014 - 00:25

    Anita Kommers:

    Hoi Rudy,
    Wat een prestatie! Geniet van alles en zeker van het terugzien van Lia, kinderen en kleinzoon as weekend.
    Heel veel groetjes van Ton, Anita, Edwin en Eva.
    p.s. Daarna weer welkom in Woensdrecht., gezond en wel.

  • 31 Mei 2014 - 00:33

    Elisabeth:

    Dag Rudy,

    Chapeau, wat een mooie tocht met mooie verhalen en ik mocht al lezend meelopen!
    (Vlg jaar ga ik zelf!)
    Geniet nog even zou ik zeggen en goede thuiskomst daarna en blijf ook dan op weg!
    Alle goeds en een hartelijke groet,
    Elisabeth

  • 31 Mei 2014 - 00:34

    Sjef Van Den Bergh:

    Ola Rudy,
    Gefeliciteerd !!!! Geweldig !!!!!
    Wat heb je dat fantastisch gedaan Ruud. Nog eerder dan de dag die we allemaal al ongelofelijk achtten. Maar het is geschied......
    Een paar dagen niets van me laten horen Ruud, daar heb ik meer last van gehad dan jij waarschijnlijk, maar het waren een paar drukke dagen i.v.m. ons jaarlijkse verjaarsdagsfeest aan huis. Tent zetten, alles bijhalen, aandragen, koken, drinken enz.enz.enz.. Lia was gisteren ook nog bij ons, was gezellig, Ze ziet er goed uit Rudy dus het komt goed uit dat je nu al bent "geland", dan kun je ze straks fris en fruitig in je armen sluiten... Ik heb de foto in SdC zojuist al gezien via de app. van Monique ( die was weer maar eens uit eten bij de Jonckheer en wij toevallig ook .) Wat dacht je van de pelgrim die jou voorbijschoot........................mooi niet.............En terug jij......
    Nogmaals geweldige prestatie, doe lekker je ding deze dagen. Schoenen poetsen hoef niet joh, als je er geen foto van maakt dan zien wij dat niet. Veeg er je kont aan af. O nee dat had je net al gedaan met die speciale handdoek.
    We gaan je nog een weekje volgen maar dan met een aan deze kant ook een bijzonder gevoe over hetgeen je hebt gerealiseerd met alles drop en dran.
    Sjef en Marion

  • 31 Mei 2014 - 01:04

    Marcel:

    Lieve Ruud, top jongen. Gefeliciteerd met deze mijlpaal. En gelukkig in goede gezondheid. Een prestatie die ik je niet zal nadoen. Ik kan niet anders doen dan mijn hoed afnemen en petje af zeggen :))
    En dan ook nog zo snel. Man, wat een doorzettingsvermogen. Tot gauw.

    Groetjes, Marcel.

  • 31 Mei 2014 - 01:40

    Irma Voll:

    Lieve Ruud,

    Geweldig!!!! Gefeliciteerd!!!! Petje af hoor Ruud!!!
    Wat ga ik je verhalen missen, iedere dag snel even kijken of je al wat hebt gestuurd was altijd zo leuk, maar gelukkig kun je het ons straks allemaal vertellen!! Kijk er naar uit om je weer te zien.
    Ruud, ik wens je een heel fijn weerzien met Lia en de kinderen en gezond weer terug!
    Dikke kus. Liefs Irma

  • 31 Mei 2014 - 05:44

    Annelies Oerlemans:

    Goedemorgen Rudy,

    Hoe moet jij je voelen,geweldig denk ik met een verdrietig randje, klaar met lopen!

    Ik heb de wekker maar wat eerder gezet om je verhaal te lezen.
    Ik had het zomaar gedacht dat je in een keer door zou lopen,
    Geweldig moet het zijn!!!

    Iedereen zal je verhalen missen!
    Geniet nog van de toegift van de laatste missie,

    Liefs
    Annelies




  • 31 Mei 2014 - 07:48

    Nellie Wierckx:

    Goedemorgen Rudy,

    Een diepe buiging voor jou,wat een prestatie.
    Wat zal het weerzien met Lia en de kids geweldig zijn ,een kippenvel moment.
    Nog veel succes voor de laatste km die je er nog maar eens even er bij doet.
    We zullen je verslagen gaan missen,maar je hebt je missie volbracht.

    PROFICAT!!!

    Groetjes Nellie.

  • 31 Mei 2014 - 08:09

    Heidi:

    Rudy, Chapeau !
    Elke avond je geweldig verhaal gelezen en vol verbazing je reis gevolgd. Wat heb je veel meegemaakt en wat waren je afstanden groot elke dag. En dan nu nog even een extra tocht erachteraan knopen richting Finesterra, tja dan kun je alleen maar bewondering voelen.
    Nog een mooie wandeling verder, en geniet volgende week van het weerzien van je familie. Wat gaat dat jullie allemaal goed doen !

    Peter en Heidi,

  • 31 Mei 2014 - 08:38

    Marjolein Van Vulpen:

    Wat geweldig, stoer, fantastisch, en super is de prestatie die jij geleverd hebt!!! Ongelofelijk knap en wat zal je trots zijn op jezelf!! We wisten natuurlijk al dat je een gigantische doorzetter bent, maar alsnog petje af voor jou hoor!! Veel mensen zullen je dit echt nie na doen. Wat een bijzondere ervaring en wat hebben we meegeleefd en genoten van je verhalen en foto's. Geniet van dit moment, loop nog ff het laatste stukkie, rust wat uit en dan zie je Lia, je kids en Abel weer!! Nogmaals: geweldige prestatie en bedankt voor alle verhalen! X Marjolein

  • 31 Mei 2014 - 09:26

    May Van Lakwijk:

    Hé Rudy!

    Wow!!! Wat een respect voor je!!!
    Na je eigen gezinnetje zijn ook wij erg nieuwsgierig om je weer terug te zien na deze mooie levenservaring en om je verhalen "live" te horen vertellen.....
    Wij wachten netjes onze beurt af..maar tot dus ver...CHAPEAU, RUDY!!

    Liefs uit Belgenland,XXX

  • 31 Mei 2014 - 09:33

    Berend:

    Ruud,

    Van Harte gefeliciteerd. Dit is een huzarenstukje geweest. Alvast heel veel plezier met het weerzien straks en ik hoop dat je de sandalen niet nodig hebt dat lijkt mij geen pretje. Als jij straks weer thuis bent zal je wel af moeten kicken. Je kan natuurlijk ook de auto verkopen. Ik ga de verhalen en de mooie foto's missen. Ruud geniet er nog van met volle teugen.
    Berend.

  • 31 Mei 2014 - 09:35

    Roger Lootens (belgie):

    Hallo ruud

    een dikke proficiat voor deze prestatie, afmaken met het einde van de tocht , naar Fisterra is nu de kers op de taart

    super

    roger

  • 31 Mei 2014 - 09:39

    Corné Van Beek:

    Rudy,

    Gefeliciteerd met deze geweldige prestatie. Alle respect om deze missie te volbrengen.

    Corné & Ingrid van Beek.

  • 31 Mei 2014 - 09:43

    Ingrid (RG):

    Ha Ruud,

    Gefeliciteerd! Niet te geloven dat je er al bent!

    Geniet er van, en van de laatste week en natuurlijk het weerzien met je familie.

    Met vriendelijke groeten, Ingrid.

  • 31 Mei 2014 - 09:47

    Mandra:

    Proficiat!!xxx
    Gr. Mandra& tonnie

  • 31 Mei 2014 - 09:56

    Mariëtte:

    Hallo Rudy,

    Dit was de tweede keer dat ik dacht, nog steeds geen verslag, het zal toch wel goed gaan.
    Maar van harte Gefeliciteerd, een geweldige prestatie, en deze pelgrim heeft nog heel veel
    Volgers laten genieten. En andere misschien geïnspireerd om deze tocht te maken.
    Nu nog de bonus??!!! Naar cap finisterra.
    Die schoenen moeten maar verzilverd worden, net als babyschoentjes.
    Geniet nog maar van de laatste wandeling. Jouw doel is bereikt.

    Frans en Mariëtte

  • 31 Mei 2014 - 10:15

    Corné & Paula:

    Lieve Rudy,

    Je bent er! Missie volbracht! En hoe?! Geweldig! Proficiat!
    Wij hadden al het vermoeden, dat je die laatste kilometers in één keer zou gaan lopen.
    Het was gelukkig beter weer.......en jij ging weer als 'n speer!
    Er giert toch wel van alles door je hoofd en lijf, als je steeds dichterbij het einddoel komt.......en dan sta/zit je daar voor de kathedraal in Santiago de Compostela.......ontlading.......dat kun je haast niet uitleggen...dat moet je voelen.......wat zal dat bijzonder geweest zijn!
    Nu lekker nagenieten van de super-prestatie, 'n beetje rust pakken, nog 'n driedaagse naar Finesterra en dan.......Lia, de kinderen en Abel weer in je armen sluiten!
    Wij zijn ongelofelijk trots op jou, maar zeker ook op Lia en jullie gezin!

    Veel liefs vanuit Woensdrecht,
    Corné & Paula

  • 31 Mei 2014 - 10:16

    Loe B.:

    Beste Ruud,
    Er zijn heel veel zaken waarmee we vrienden en bekenden kunnen feliciteren. Maar deze keer is dat wel heel bijzonder en voor het eerst dat we iemand, en niet zomaar iemand, feliciteren met het welslagen van zijn bijzondere onderneming, een pelgrimstocht te voet naar SdC. Proficiat, Ruud, geweldig, we zijn hier in Trintelen onder de indruk van je prestatie. 2261 km in 76 dagen en heel, heel weinig rustdagen..... Het moet een hele beleving zijn geweest, dat moment op het plein voor de kathedraal. Een ultiem moment voor jezelf. Een moment ook waarop je even boven jezelf uitgroeid. Voldaan in de opdracht die je jezelf hebt gegeven. Straks, of morgen in de kerk, tijdens de pelgrimsmis zal je je prestatie, je tocht, opnieuw ervaren en misschien nog meer denken aan het waarom daarvan. Al die mensen die je onderweg bent tegengekomen, al die pelgrims die je hebt ingehaald, allemaal hebben ze zo hun eigen reden om zo'n tocht te ondernemen. Het is prachtig Ruud, dat het je gelukt is. Je hebt gelijk - ik ben niet zo'n loper, nooit geweest trouwens - maar de inspiratie is er wel degelijk en zeker na het Wittem momentje van eergisteren. Tenslotte hoop ik dat je je Waar benjijnu blog nog even wilt volhouden tot je Lia c.s. onder aan de vliegtuigtrap arriveert.... En gelukkig is er weer een min of meer en soms ook helemaal niet betrouwbare WiFi hier achter Eys. Vandaar dat ik je blog pas op za 31 mei lees en we ons al hadden bedacht dat je gisteren toch in overdrive je eindbesteming had gehaald, en dat klopte, naar nu blijkt. Nog hele fijne dagen en blijf schrijven,
    Loe en Regien B.

  • 31 Mei 2014 - 10:20

    Wally Joosen:

    Hoi Rudy,

    Wat een prestatie en dan nog voorliggen op schema ook. Een dikke proficiat! Ik kan me voorstellen dat je heel voldaan bent en toch straks weer blij bent weer thuis te zijn. Al zal het gewone dagelijkse je best wel even afvallen. Allee, het ga je goed.

    Wally

  • 31 Mei 2014 - 10:20

    Jan Schürmann:

    Hola Rudy,
    Vanochtend vroeg was je waarschijnlijk snel aan de beurt om je Compostella op te halen.
    Een enorme gebeurtenis en van harte gefeliciteerd. De twee keren dat ik Santiago binnenkwam heb ik vanaf Moto Gozo samen gelopen met 1 andere toevallig wandelende pelgrim. Bij het Compostellabureau werden we vervolgens direct geholpen. Maar dat was in de tweede helft van april. De Camino Frances en de Camino Norte/Primitivo hebben een echte wandelaar van mij gemaakt. Het file lopen ken ik niet. 's Avonds om 8 uur aankomen in O Cebreiro in een sneeuwstorm weer wel. Zondag in een overvolle Kathedraal je prestatie horen noemen!... Holandaise Woensdrecht! en daarna 's middags op weg naar Finestere.......
    Beun Camino,
    Jan Schürmann
    ik ben nog niet in Finestere geweest.....

  • 31 Mei 2014 - 10:23

    Toos De Jong:

    Hallo Rudy,

    Gefeliciteerd !!! wat een prestatie geweldig.
    Bedankt dat ik deze tocht in gedachten heb
    mogen meemaken door je mooie verhalen
    en foto's.
    Geniet er nu maar van.
    En je schoenen niet poetsen want zij vertellen
    ook het verhaal van je reis naar:
    Santiago De Compostella.
    Gr. Toos

  • 31 Mei 2014 - 11:00

    Ton Kommers:

    Beste Rudy,

    Naast de reactie die Anita al heeft gegeven, toch de behoefte om ook zelf nog te reageren.
    Als sporter wil ik je als eerste feliciteren met jouw erg bijzondere prestatie.
    Qua duur en afstand, ongelooflijk.
    Gezien jouw leuke dagboek verhalen begrijp ik dat het sportieve element zeker niet het belangrijkste was. Bedankt dat je ons deelgenoot hebt gemaakt van jouw inspirerende tocht.
    Even een ander geluid dan jagen en jakkeren in onze prestatie maatschappij.
    Binnenkort de hereniging met je naaste familie en dan weer terug naar ons Woensdrecht.
    Geniet er met volle teugen van en tot ziens.

    groeten Ton

  • 31 Mei 2014 - 13:09

    Willem, Jo, Arjan, Anouk En Stijn Oerlemans:

    Hoi Rudy,

    Wat een prestatie zeg, respect dat je dit voor elkaar hebt gebracht. Gefeliciteerd.
    Wij hebben met heel veel plezier jouw verhalen gelezen.

    Groeten,
    Fam. Oerlemans

  • 31 Mei 2014 - 13:49

    Irene Van Den Maegdenbergh:

    Rudy,

    Je doel bereikt. Gefeliciteerd!! Een geweldige prestatie.
    Met een rugzak vol ervaringen en indrukken zien we jou over een weekje terug in Woensdrecht.
    Bedankt voor je prachtige reisverhalen.
    Wij wensen jou nog mooie dagen met Lia en kinderen in Santiago de Compostela en een goede reis terug naar Woensdrecht.

    Louis en Irene van den Maegdenbergh

  • 31 Mei 2014 - 14:40

    Lia Touw:

    Whaaauuuuw Rudy je bent er "gewoon" al.
    Super knap man wat mag jij trots zijn op jezelf!!!!
    Geweldig kippenvel verhaaltje van je beleving van vandaag dan gaat er vast enorm veel door je heen. En dan doe je er nog maar een paar extra kilometertjes erbij.
    Ge bent nie te stoppen maar geniet er nog van en ook van het weerzien met Lia en de kinderen. TOP RUDY GEFELICITEERD

  • 31 Mei 2014 - 16:16

    Frank Jansen:

    Rudy,

    Van harte gefeliciteerd, wat een ongelofelijke prestatie!! Nu genieten en straks nog meer met het wederzien. En na al dat genieten van het wandelen en je rugzak volladen mag je dan straks weer je draai in het normale leven gaan vinden. Maar eerst nog maar een paar mooie dagen / weken toegewenst.

    Groet, Frank

  • 31 Mei 2014 - 17:19

    Fon En Veronica Jansen:

    Rudy, geweldig gedaan
    Zo supersnel door spanje gelopen heb ik nog nooit van andere vernomen.
    Geniet ervan de komende tijd. Je bent net te laat terug voor de pinkster tweedaagse van de wandelende krabben, maar hopen je de volgende keer weer te zien.
    Groetjes Fon en Veronica Jansen

  • 31 Mei 2014 - 17:25

    Otto:

    In een woord geweldig petje af voor jou en een een zeer diepe buiging. Geniet van Sdc en zijn kerk en alles wat nog op je pad komt.

    Groet Otto

  • 31 Mei 2014 - 18:19

    Sjannie(uit Best):

    ruud van harte met je prestatie geweldig geniet nog van je laatste dagen daar,ik zal ook je verhalen gaan missen vele groetjes sjannie (uit best)

  • 31 Mei 2014 - 19:10

    Leo & Mieke Spanjers:

    Hallo Rudy,

    Proficiat met deze SUPER PRESTATIE. Na zoveel dagen alleen (?) op pad aankomen in Compostella moet je een heerlijk maar ook voldaan gevoel geven. Je missie is nu bereikt, nog een paar dagen en je missie is voor juo gevoel helemaal bereikt. Ga er nu maar van genieten en volgende week samen met Lia, kinderen en kleinkind helemaal. Rudy bedankt voor wat je ons al die dagen te melden had. We hebben er erg van genoten en zullen het wel een beetje missen denk ik. Voor jou een ongelooflijke ervaring die je van je hele leven niet zult vergeten. Het ga je goed, tot ziens/horens.

    Mieke&leo Spanjers Best

  • 31 Mei 2014 - 19:58

    Edy Verdult:

    Hoi Rudy,

    Je kon het niet laten om meteen op te stomen naar SdC. Een geweldig mooie prestatie. Nu nog ff door naar Finisterra. Weet niet hoe je je route gepland hebt? Over Padrón is mooi. Daar staat een kerk met een meerpaal onder het altaar. Kerk is eroverheen gebouwd. De legende vertelt dat het lichaam van St. Jacob over de rivier de Sar vervoerd is naar SdC en in Padrón is aangemeerd. Zeker de moeite waard.

    groet Edy

  • 01 Juni 2014 - 08:57

    Eugene En Corrie:

    Hoi Rudy gefeliciteerd makker, een geweldige prestatie.
    Wij zullen het missen je verhalen en de mooie foto's, maar jij zult de uitdaging die je aanging nooit vergeten.
    Nog even en je hebt je doel bereikt, moet je een fantastisch gevoel geven, en een mooi vooruitzicht om weer herenigd te worden met je familie. Geniet nog even van SdC en het pelgrimsleven.
    En misschien wel leuk Rudy om je schoenen te bewaren als attribuut voor de lezing bij de KVO.
    Rudy bedankt voor alles, wat je ons ook hebt meegegeven van je mooie reis naar SdC

  • 02 Juni 2014 - 13:37

    Jasper:

    Hoi Ruud,

    Wat een prestatie! Gefeliciteerd! Zal wel raar zijn nu je dan ook echt bent aangekomen. Geniet ervan!

    Groetjes Jasper

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rudy

Ik ben Rudy van Lakwijk. Geboren en getogen in Woensdrecht. Ik ben 33 jaar gelukkig getrouwd met mijn lieve Lia en ik ben apetrots op mijn kinderen Greet en Bart en ook op mijn schoonkinderen Benjamin en Caressa, maar vooral op mijn stoere kleinzoon Abel, inmiddels ruim een en een kwart jaar oud. Half maart 2014 vertrek ik te voet vanuit Woensdrecht naar Santiago de Compostella en hoop daar honderd dagen later aan te komen. Mijn ervaringen onderweg wil ik graag via deze website met jullie delen.

Actief sinds 02 Jan. 2014
Verslag gelezen: 680
Totaal aantal bezoekers 121738

Voorgaande reizen:

16 Maart 2014 - 30 Juni 2014

Pelgrimstocht naar Santiago

Landen bezocht: