1 juni 2014 - Dag 78 Santa Marina 41 km - Reisverslag uit Olveiroa, Spanje van Rudy Lakwijk - WaarBenJij.nu 1 juni 2014 - Dag 78 Santa Marina 41 km - Reisverslag uit Olveiroa, Spanje van Rudy Lakwijk - WaarBenJij.nu

1 juni 2014 - Dag 78 Santa Marina 41 km

Blijf op de hoogte en volg Rudy

01 Juni 2014 | Spanje, Olveiroa

Gisterenavond heb ik weer goed gegeten in het restaurant van het pelgrimshotel samen met mijn vriendinnen Inge en Thea, hospitalero's van het genootschap. Het was weer heel gezellig met de vrolijke dames en daarna hebben we afscheid genomen, want hun taak zit er na vandaag weer op.

Afgelopen nacht heb ik heel goed geslapen en was ik verrast, toen de wekker alweer afliep om kwart voor zes. Als ontbijt had ik nog wat brood, wat ik gisterenavond van tafel had meegenomen, met wat honing uit m'n tas. Om half zeven ben ik vertrokken, nadat ik de ober in de keuken, die nog was gesloten, had gesmeekt en hij door het ijs zakte en mij een stukje brood en cake liet meenemen voor onderweg. In de stad kwam ik Jean nog tegen, ook hij vertrok naar Fisterra, onze wegen blijven elkaar kruisen.

Het was vandaag heerlijk lekker wandelweer. Wel zwaar met veel klimwerk en slechte paden, maar op z'n tijd toch flinke stukken verharde weg en mooie uitzichten, mooie tocht dus.
Wel duurde het na de start heel lang, voordat er een cafeetje open was voor een bakkie, waar ik echt zin in had, want dat mis ik dan wel zo met m'n eigen gekunstelde ontbijtjes.
Na 21 km was het dan eindelijk zover in Negreira en was de eerste open en kon ik een lekker bakkie met "bocadillo queso" (broodje kaas) krijgen. Er kwamen nog twee Duitsers aan die terugliepen van Fisterra en Muxia terug naar Santiago. En toen ik wegging, kwam ook Jean net aan. Het was dus weer gezellig op het terras.

Daarna het gas er weer op. Ik was eerst eigenlijk 34 km van plan vandaag. Maar ik ben maar gewoon doorgelopen. Het was de keuze, of vandaag een lange etappe of morgen i.vm. de slaapgelegenheden. Dus maakte het niet uit en vandaag zat ik er best goed in en was het mooi weer. Je moet het ijzer smeden, als het heet is, toch?

Rond half drie was ik aangeland in Santa Marina, maar daar had ik buiten de waard gerekend (letterlijk) en was de enige albergue kompleet vol. En 13 km verder lopen naar de volgende plaats vond ik ook geen optie, omdat ik er al 41 op had zitten. Gelukkig konden ze iets regelen met een relatie die een albergue runt verderop in Olveiroa, en die is me komen ophalen voor €10,- en brengt me morgenvroeg ook weer terug (ook weer €10,- natuurlijk :-) ). Dan pak ik m'n route daar fair en square weer op. Goeie service van Lola, de kasteleinsvrouw, een hele aardige (best knappe en redelijk jonge) dame.
Het was allemaal even hectisch, maar uiteindelijk kwam alles weer op z'n pootjes terecht.
Iets later dan gewoonlijk was ik weer geschoren en gedoucht, hing de was in het zonnetje te drogen en was de waterzak alweer gevuld voor morgen. Dus was het eerst tijd voor een flinke pint lekker buiten in het zonnetje.

Vanavond heb ik hier een goed pelgrimsmenuutje gegeten en morgenvroeg kan ik om kwart over zes ontbijten en hoef ik niet te improviseren. Daarna brengt Lola mij weer terug. Ik heb haar gevraagd om alvast een reservering voor morgenavond te maken in een albergue in Cee, zodat ik niet voor een nieuwe verrassing kom te staan.

Morgen is het plan naar Cee dus, zo'n 33 km. Overmorgen blijft er dan nog maar een klein stukje van 16 km over, lekker genieten langs de kust, rondkijken in Fisterra en dan met de bus terug naar Santiago. Afijn morgen weer een dag en we zien wel. Hasta mañana.


Ps. Benjamin, beterschap, hopelijk valt het allemaal mee! Volgende keer wat beter trainen voor zo'n marathonnetje, hè! Mocht je nog tips nodig hebben, dan weet je me te vinden...

Ps. Ingrid U., van harte gefeliciteerd met je verjaardag vandaag. Nog een leuke avond!

  • 01 Juni 2014 - 20:20

    Toos De Jong:

    Hallo Rudy,

    Leuk dat je toch weer een reisverslag en foto's maakt.
    Zo volgen we je toch nog even verder dan SDC?
    41km het is niet niks .
    Geniet ook een beetje van de natuur zo te zien
    Mooie palmbomen en bruggen maar ook donkere luchten
    Voor morgen een hele mooie wandeldag.
    Gr.Toos

  • 01 Juni 2014 - 20:34

    Rian Buijs:

    Hoi Rudy
    Knap wat je allemaal doet veel doen het je niet na.
    Nog even en het zit erop wat zullen ze thuis blij zijn
    Wel zal ik iedere avond het verslag missen en zeker de foto "s.

    Rudy nog veel wandel plezier en een goede reis terug naar Woensdrecht.
    Groetjes Jack en Rian

  • 01 Juni 2014 - 20:51

    Louis Minnebach:

    Hoi Rudy

    Hierbij nog een late reactie, want we hebben je finish moeten missen. Net als bij Studio Sport hopen we de herhaling nog eens te zien. Maar....VAN HARTE PROFICIAT met deze geweldige prestatie.
    Wij kunnen het ons natuurlijk niet goed voorstellen, maar het lijkt ons een magisch moment als je daar in SdC aankomt. Een volgend magisch moment is als je Lia, kinderen en kleinkinderen weer in je armen zult kunnen sluiten. Ook dat komt nu met rasse schreden naderbij.

    Over rasse schreden gesproken.....nog even door naar de kust, met vandaag weer 41 km. Je bent niet te stoppen. Maar pas op, je moet wel stoppen bij het water!!
    Geniet nog met volle teugen van de "vrije"dagen. Mogelijk net zo veel als wij hebben genoten van jouw verslagen en foto's.

    Groeten
    Lena en Louis

  • 01 Juni 2014 - 21:54

    Ingrid (RG):

    Ha Ruud,

    Dank voor de felicitatie. Erg attent dat je er aan denkt.

    Alweer meer dan 40 km vandaag, je hebt er goed de pas in. Geniet er nog maar van!

    Met vriendelijke groeten, Ingrid.

  • 01 Juni 2014 - 22:30

    Sjef Van Den Bergh:

    Ola Rudy,
    Effe 80 km. uitbollen na een ritje van door de 2000 km. Het is al vaak gezegd maar het is ook zo: wat een onvoorstelbare prestatie in dat tijdsbestek. Een geweldig loop vermogen wat je al had maar hierdoor enorm verder ontwikkeld. Gelukkig heb je je belangrijke missie-opdrachten kunnen invullen op de plaats waar dat behoorde. Het moet je toch een prachtig gevoel geven. En nu nog even naar de kust. Zoals Louis al zei, nu niet denken dat je Jezus bent en over het water kunt lopen. Stoppen daar. Hooguit je voeten wat laten weken, en onderwijl alles maar weer eens overdenken. Dat zal nog dagen, weken, maanden doordraven in je hoofd denk ik. Straks weer herenigd met je familie en terug naar het Woensdrecht nest. Je hebt het nest hier in Ossendrecht in ieder geval ook mee warm gehouden. Vergeet morgen die 10 euro niet af te rekenen bij Lola................
    Gewoon weer lekker ontspannen slapen, morgen gezond en heel tevreden weer op.....
    Gr. Sjef en Marion

  • 01 Juni 2014 - 22:31

    Stephan:

    Hoi Ruud,

    Je hebt de draad alweer goed opgepakt na je aankomst in SDC. Weer even 41 km naar Santa Mariana, je gaat gewoon door. Fantastisch, wat een doorzetter ben je toch. Mooie foto's, het lijken wel ansicht kaarten. Voor nu lekker uitrusten en slapen. Morgen een mooie wandeling naar Cee,
    geniet v.d. mooie natuur en hopelijk niet te veel slechte paden. groetjes, fam. S. Kuijlen

  • 02 Juni 2014 - 09:05

    Loe B.:

    Goedemorgen, Ruud !
    Gisteravond kreeg ik je niet te 'pakken', dan nu maar. Het is nu 2 juni, 9 uur, je zult al wel een paar uurtjes onderweg zijn. Vanavond ben je al in Finisterra? Het is 'n mooie afsluiting van een onderneming die je je hele leven bij zal blijven. Ik denk...... Dat ik weet wat je in F. gaat doen !? Maar ik zal ' t niet verklappen. Hopelijk heb je alles bij je!
    Grtn en het allerbeste, ik ga zo meteen doen wat jij nu ook doet.... lopen... naar het U.S. kerkhof van Margraten!
    Loe B

  • 02 Juni 2014 - 09:29

    Ria Kuijlen:

    Hallo Rudy

    Wat een mooie prestatie Gefeliciteerd Wat gaat de tijd snel, Je hebt het op je sloffen gehaald
    Dus die vierdaagse van Nijmegen word voor jou een peuleschil .Wij wensen jou een mooi weerzien met je gezin en nog lang nagenieten.
    Groeten uit Woensdrecht Hugo en Ria Kuijlen

  • 02 Juni 2014 - 09:49

    Corné & Paula:

    Hoi Rudy,

    Na een dagje rust, meteen weer volle bak!
    Zo'n tocht van 41 km. lijkt voor jou al "gewoon".
    Na die indrukwekkende aankomst vrijdag en alle belevenissen van zaterdag, heb je nog 'n paar extra "vleugeltjes" gekregen, denken wij!?
    Mooi, dat je zo doorgaat en blijft genieten!
    Zorg goed voor jezelf! Jij komt er wel.......mañana, mañana.......of vandaag!

    Zonnige groeten,
    Corné & Paula

  • 02 Juni 2014 - 11:26

    Ronald:

    Hoi Rudy,

    Hartelijk gefeliciteerd met het behalen van de Compostella.
    Ik vind het een hele prestatie. Zo ook iedereen, die ik spreek.
    Geniet vooral ook nog van de week, die je daar nog bent.

    Groeten vanuit een zonnig hoogerheide,
    Ronald

  • 02 Juni 2014 - 15:06

    Danny En Loes :

    Gefeliciteerd Rudy met deze geweldige prestatie!!
    Nog veel wandelplezier en geniet van de week lekker met je gezinnetje!

    Gr. Danny en Loes xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rudy

Ik ben Rudy van Lakwijk. Geboren en getogen in Woensdrecht. Ik ben 33 jaar gelukkig getrouwd met mijn lieve Lia en ik ben apetrots op mijn kinderen Greet en Bart en ook op mijn schoonkinderen Benjamin en Caressa, maar vooral op mijn stoere kleinzoon Abel, inmiddels ruim een en een kwart jaar oud. Half maart 2014 vertrek ik te voet vanuit Woensdrecht naar Santiago de Compostella en hoop daar honderd dagen later aan te komen. Mijn ervaringen onderweg wil ik graag via deze website met jullie delen.

Actief sinds 02 Jan. 2014
Verslag gelezen: 810
Totaal aantal bezoekers 121893

Voorgaande reizen:

16 Maart 2014 - 30 Juni 2014

Pelgrimstocht naar Santiago

Landen bezocht: