2 juni 2014 - Dag 79 Cee 33 km - Reisverslag uit Cee, Spanje van Rudy Lakwijk - WaarBenJij.nu 2 juni 2014 - Dag 79 Cee 33 km - Reisverslag uit Cee, Spanje van Rudy Lakwijk - WaarBenJij.nu

2 juni 2014 - Dag 79 Cee 33 km

Blijf op de hoogte en volg Rudy

02 Juni 2014 | Spanje, Cee

Na het ontbijt vanmorgen heeft Lola mij weer netjes teruggebracht naar Santa Marina, waar ze mij gisteren ook had opgepikt. Ik ben daar om kwart over zeven vertrokken en een paar uur later zat ik weer bij haar terug aan de koffie. Grappige situatie eigenlijk.

Het was vandaag heerlijk wandelweer met steeds meer zon en een lekker briesje. Het was ook een mooie tocht, maar wel behoorlijk pittig, dus was ik echt wel blij, dat ik gisteren nog even had doorgepakt en die kilometertjes dus vandaag niet meer hoefde te maken.

Rond half twee was ik in de albergue in Cee. Voor de laatste keer op mijn tocht in een albergue! Vanaf morgen zit ik weer in een eigen kamertje in het pelgrimshotel in Santiago.
De was heb ik niet meer gedaan, want sokken en onderbroek heb ik voorlopig niet meer nodig en kunnen overmorgen met de rest mee in de waszak in het hotel.
Na het scheren en douchen voelde ik me weer een herboren mens. Ik heb nu ook voor het laatst mijn 'afdroogdweil' gebruikt. Wat een heerlijk gevoel, dat ik me vanaf morgen weer gewoon met een badhanddoek kan afdrogen!
Daarna heb ik een terrasje in de zon opgezocht en heb ik een hamburgertje gegeten met een colaatje er bij, met daarna nog een bakkie. Want ik had eigenlijk nog niets voor lunch gehad.

Vanavond eet ik een pelgrimsmenuutje in het restaurant naast de albergue. En voor een ontbijtje morgen moet ik nog even boodschappen doen. Ik wil weer vroeg vertrekken rond half zeven, en dan is er nog nergens ontbijt te krijgen.

Morgen de allerlaatste etappe en dan zit mijn Camino er helemaal op, in exact 80 dagen. Het is maar 16 kilometertjes meer, wel nog wat klimwerk, maar dat kan de pret niet drukken. En dan zitten we "aan het einde van de wereld": Finisterra, waar de zee begint. Ik ben heel benieuwd, hoe dat voelt. In de middag pak ik dan de bus terug naar Santiago, een rit van drie uur.
Vandaag heb ik de zee, de Atlantische Oceaan, al gezien vanaf de laatste heuvel met overigens weer een ontiegelijk vervelende afdaling naar Cee.
Afijn morgen weer een dag en we zien wel. Hasta mañana.


Ps. Loe, ik heb iets opgevangen, dat het niet meer zou mogen. Dus kan ik het ook niet meer doen... Nou heb ik overigens geen kleren te verbranden, hoor.

  • 02 Juni 2014 - 16:43

    Stephan:

    Hoi Ruud,

    Gelukkig zit het weer nu mee in deze prachtige omgeving. Leuk dat je bij Lola weer koffie kon drinken. Je laatste etappe naar Finisterra, wat zal er veel door je heen gaan. Geniet morgen v.d. zee en de mooie omgeving. We wensen je een mooie wandeling naar het eindpunt. groetjes, fam. S. Kuijlen.

  • 02 Juni 2014 - 18:04

    Sjef Van Den Bergh:

    (L)Ola Rudy,

    Wat fijn om te kunnen zeggen dat je voorlopig geen onderbroek meer nodig hebt ?????? Sokken oké.....
    Tien euro betalen om door een persoon naar een bepaald punt te worden gebracht, die met de auto terug laten gaan en dan jij weer te voet terug naar haar. Koffie toch niet betaald zeker. Geeft wel de puurheid van je instelling en missie weer. Zo hoort het ook denk ik. Prima Ruud, morgen met de bus terug en in jouw eigen kapelleke kunnen wassen en slapen / eten. Pelgrim zijn is apart, maar straks weer terug in die maatschappij heeft toch ook zijn charmes zie je wel.
    Afin morgen de finish, Wat een gevoel.
    Groetjes van Sjef en Marion

  • 02 Juni 2014 - 18:41

    Toos De Jong:

    Hallo Rudy,

    Het einde is in zicht je laatste etappe naar Finisterra.
    Geniet van alles om je heen.
    Morgen misschien toch nog een reisverslag?
    In ieder geval een fijne dag toegewenst.
    Gr.Toos

  • 02 Juni 2014 - 19:56

    Leo Den Heijer:

    Nou Ruud, "This is the end" wat een reis.....klasse, doel bereikt en mooi, eindigend bij de zee, Finisterra, einde van de wereld.....
    Maar daarna als een speer terug naar SdC want het weekend komt de familie!
    Ben heeft zich passend vermomd, ik heb net z n foto gezien toen Greet Abel kwam brengen ..( die kleine ligt op de achtergrond hier te neuriën om in slaap te komen) t lijkt wel of ie overvallen is door een paar struikrovers en toegetakeld.. humoristisch zoals je reageerde.....gelukkig is ie weer thuis.
    Sterkte de laatste dagen in je uppie,je voorbereiden op weer terugkeren in de schoot van je bekenden en afkicken van alle dagen lopen. Alle goeds!
    Collega opa Leo

  • 02 Juni 2014 - 22:12

    Anita, Luc, Kevin En Annemie:

    Hoi Rudy,

    Heel veel succes met de aller aller allerlaatste etappe.
    Nu kunnen de schoenen definitief aan de willigen.
    Geniet van de speciale momenten aan de kust van Finisterra.
    En terug in SdC je haren weer netjes want je familie komt a.s. weekend.

    Groetjes weer van,
    Anita, Luc, Kevin en Annemie

  • 03 Juni 2014 - 01:18

    Corné & Paula:

    Hoi Rudy,

    Eerst even 'n stukkie terug en toen weer vooruit! Geen metertje gesmokkeld....echt alles gelopen!
    Kanjer, van het begin tot het eind!
    Die allerlaatste kilometers naar "het einde van de wereld" zullen ook weer heel bijzonder zijn!
    Camino compleet! Lekker genieten, met de bus terug naar Santiago en je voorbereiden op het weerzien met je gezin. We duimen dat ze er allemaal bij kunnen zijn!

    Lieve groet,
    Corné & Paula


  • 03 Juni 2014 - 08:59

    Kees Van Leeuwen:

    He kanjer, Wat heb ik een ontzettende waardering voor jou dat je dit straks in 80 dagen hebt kunnen en mogen volbrengen. Ik heb dagelijks je stories gelezen en dan besef je pas dat het leven ook mooi kan zijn zonder al die overbodige zaken. 80 dagen man wat goed en geniet nog maar eens goed van die laatste kilometertjes als je straks de kathedraal van Santiago aan de horizon ziet staan. En als ze voor jou het wierookvat door de kerk laten slingeren. Ik heb dagelijks aan je gedacht en mee geleefd, ik heb niet voor niks het "camino teken"om mijn nek hangen dat geeft je telkens weer een teken tot nadenken over het leven. Ik hoop dat je na dat je je doel hebt bereikt weer een goede en gezonde terug reis mag hebben en we je weer snel in het brabantse mogen begroeten. Nogmaals een dikke PROFICIAT en tot gauw.

    Groeten van Kees en Jans van Leeuwen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rudy

Ik ben Rudy van Lakwijk. Geboren en getogen in Woensdrecht. Ik ben 33 jaar gelukkig getrouwd met mijn lieve Lia en ik ben apetrots op mijn kinderen Greet en Bart en ook op mijn schoonkinderen Benjamin en Caressa, maar vooral op mijn stoere kleinzoon Abel, inmiddels ruim een en een kwart jaar oud. Half maart 2014 vertrek ik te voet vanuit Woensdrecht naar Santiago de Compostella en hoop daar honderd dagen later aan te komen. Mijn ervaringen onderweg wil ik graag via deze website met jullie delen.

Actief sinds 02 Jan. 2014
Verslag gelezen: 761
Totaal aantal bezoekers 121901

Voorgaande reizen:

16 Maart 2014 - 30 Juni 2014

Pelgrimstocht naar Santiago

Landen bezocht: