3 juni 2014 - Dag 80 Faro Fisterra 19 km - Reisverslag uit Roo de Abajo, Spanje van Rudy Lakwijk - WaarBenJij.nu 3 juni 2014 - Dag 80 Faro Fisterra 19 km - Reisverslag uit Roo de Abajo, Spanje van Rudy Lakwijk - WaarBenJij.nu

3 juni 2014 - Dag 80 Faro Fisterra 19 km

Blijf op de hoogte en volg Rudy

03 Juni 2014 | Spanje, Roo de Abajo

Vandaag ben ik op m'n eindpunt gekomen van mijn Camino en ben ik aangeland aan 'het einde van de wereld'.
De heilige Jacobus heeft me ook vandaag weer niet in de steek gelaten en gezorgd, dat er 3G van goeie kwaliteit was, zodat ik samen met Lia via FaceTime van dat moment heb kunnen genieten! Heel speciaal.

Hier eindigt mijn onderneming van de laatste tweeëneenhalve maand. Dat voelt heel bijzonder, maar vooral heel voldaan, blij en relaxt en toch ook wat weemoedig.

Hoe toevallig ook de 80 dagen, niet de wereld rond, maar:

"In 80 dagen naar het einde van de wereld"

Vandaag heb ik geen ambitie om te schrijven. Wil alleen maar lekker nagenieten en ben te veel met m'n gedachten bezig.
Sorry, dus zullen jullie het een keer met een kort verslagje moeten doen. Hopelijk morgen meer.
Afijn morgen weer een dag en we zien wel, ooievaar, uhhhh, sorry, hasta mañana.


Ps. Els B. En Corrie J., van harte gefeliciteerd met jullie verjaardag. Ik wens jullie nog vele jaren in geluk en gezondheid en een hele leuke avond.

Ps. Edy, helaas niet door Padron gekomen op weg naar Fisterra. Ik zag dat het een stukje ten zuiden van Santiago ligt en de Camino gaat meteen naar het westen. In ieder geval toch erg bedankt voor je tip!

Ps. Oma Marianne en opa Kees in spe, kunnen jullie alles nog onder controle houden? :-)
Debby en Sven, m'n gedachten zijn bij jullie, toitoitoi!!!

  • 03 Juni 2014 - 16:42

    Ingrid (RG):

    Ha Ruud,

    Het zit erop. Niet te geloven, het lijkt niet te overzien en opeens ben je er toch zo weer.

    Nu lekker nagenieten en relaxen!

    Met vriendelijke groeten, Ingrid.

  • 03 Juni 2014 - 16:59

    Stephan:

    Hoi Ruud,

    Van Harte Gefeliciteerd.
    Geweldig man, even doorgelopen naar het einde v.d. wereld. Zelfs wij krijgen er kippenvel van.
    Mooie foto en leuk dat je dit bijzondere moment rechtstreeks kon delen met Lia.
    Geniet lekker van deze heugelijke dag en laat je gedachten de vrije loop. Je kunt gauw Lia en de kinderen en natuurlijk Abeltje weer in je armen sluiten. Goede terugreis en tot gauw in Woensdrecht.
    groetjes, fam. S. Kuijlen

  • 03 Juni 2014 - 18:09

    Marianne En Kees:

    Hoi zwagertje,
    een DIKKE PROFIAT namens ons allemaal en de kleine in spé.
    Net zoals jij houden wij het ook kort deze keer want woorden schieten tekort voor zo'n wereldprestatie.
    We hopen je spoedig weer te zien.
    Groetjes van Marianne en Kees and the kids (deze keer niet vauit ut schwone Ostrecht maar uit het hooge Noorden, namelijk Veendam).

  • 03 Juni 2014 - 18:11

    Liana:

    Hallo Rudy,
    Je kent mij niet, maar ik heb je de hele weg "gevolgd". Voor mij vaak een feest van herkenning.
    Van harte gefeliciteerd met het behalen van het eind van de wereld.
    Ik wens je samen met je familie een bon camino op de "tocht" die nu komen gaat.
    Ik heb genoten van de verhalen en bedankt dat ik mee mocht genieten.
    Groeten Liana

  • 03 Juni 2014 - 18:32

    Toos De Jong:

    Hallo Rudy,
    Gefeliciteerd geweldig, even doorlopen naar het
    einde van de wereld.
    Hierbij wil ik je hartelijk danken voor de geweldige
    verhalen en de mooie foto's, ik heb alles gevolgd.
    Het gaat je goed,
    Gr.Toosp

  • 03 Juni 2014 - 19:53

    Sjef Van Den Bergh:

    Ola Rudy,
    Die laatste foto, 'n traantje. Nogmaals proficiat. Tot gauw.
    Sjef en Marion

  • 03 Juni 2014 - 20:05

    Corné & Paula:

    Hoi Rudy,

    Super! Top! Geweldig! Proficiat!
    Wat mooi, dat je dit bijzondere moment vandaag met Lia hebt kunnen delen.
    Neem nu alle tijd voor jezelf.......laat je gedachten gaan.......rust lekker uit!
    Sorry zeggen is echt niet nodig hoor! Wij hebben alle geluk van de wereld, dat we mee mochten reizen tot het einde van de wereld! Dit alles dankzij jouw fantastische verhalen!
    Heel erg bedankt!
    Zorg goed voor jezelf en geniet!

    Tot gauw!
    Lieve groet,
    Corné & Paula

  • 03 Juni 2014 - 20:50

    Anita, Luc, Kevin En Annemie:

    Hoi Rudy,

    Wat moeten we nog zeggen ... wij zijn er stil van ... TOP!

    Groeten,
    Anita, Luc, Kevin en Annemie

  • 03 Juni 2014 - 21:42

    Adrie En Lenie:

    Hoi Rudy
    Nogmaals een dikke proficiat.
    Wij hopen je gauw eens te zien.

    Groetjes Adrie en Lenie

  • 03 Juni 2014 - 22:00

    Mark:

    Hoi Rudy,
    Zo zitten we aan de keukentafel en je vertelde van het aankomend avontuur, dan zwaaide we je 80 dagen geleden uit en hebben we je mooie verhalen dagelijks gevolgd, we zullen het missen, Bedankt en geniet van de voldoening, het is een wereld prestatie! Groeten Mariska en Mark

  • 03 Juni 2014 - 22:07

    Lilianne:

    Hej Rudy,
    Supergoed gedaan! Knap hoor! Het zal wel weer wennen zijn straks weer in een ritme te komen. Maar eerst nog lekker je gedachten de vrije loop laten gaan en genieten, straks met je gezin! Veel plezier nog! Groetjes, Lilianne

  • 03 Juni 2014 - 22:36

    Bert:

    Top Ruud,

    Korter geworden? Immers alle pelgrims slijten.

    Niet vergeten nu de traditionele amandeltaart met citroen eten , heh!

    Mooie belevenis en chapeau , werkelijk.

    Gr Bert D


  • 03 Juni 2014 - 23:11

    Leo En Mirjam Den Heijer:

    Hoi Rudy,

    Proficiat, wat een topprestatie!
    We zijn er even stil van: wat moet dat indrukwekkend geweest zijn om je reis te beëindigen bij die onmetelijke Atlantische Oceaan, verder kan je niet, het zit erop! De foto zegt genoeg en dan te bedenken dat je dat moment dankzij de moderne media met Lia hebt kunnen delen, ik krijg er een brok van in mijn keel.

    Iedere dag heb je ons op de hoogte gehouden van je belevenissen, al was je nog zo moe, verregend en had je zoveel meegemaakt die dag. Bedankt Rudy, voor al je openhartige verhalen en prachtige foto's waardoor wij die geweldige ervaring van jou een beetje konden meebeleven.

    Geniet van het weerzien met je dierbaren een een veilige reis terug! Tot gauw!

    Leo en Mirjam

  • 04 Juni 2014 - 00:28

    Frank Jansen:

    Rudy,

    Nogmaals TOPPRESTATIE!! Niet velen doen het je na.

    Vraagje: heb je recent nog op een weegschaal gestaan en hoeveel kg heb je totaal verloren? Lijkt een hele hoop.

    veel plezier mer de familie!

    Groet, Frank

  • 04 Juni 2014 - 06:01

    Edy Verdult:

    Hoi Rudy,

    Van harte gefeliciteerd, een topprestatie. Nu nagenieten, met de hereniging van je gezin en familie in het vooruitzicht.
    Bedankt voor je mooie reisverslagen. Ik heb er iedere dag van genoten.
    Tot later.

    Pelgrimsgroet, Edy

  • 04 Juni 2014 - 07:18

    Louis Minnebach:

    Rudy

    Wat een prachtprestatie...alleen maar hulde.
    Je hebt vele mensen laten meegenieten van je fraaie tocht. Daarnaast had jij altijd oog voor wat er hier in Nederland gebeurde. Heel attent was je naar iedereen toe, je was dikwijls de eerste die wist wat er zich in het Woensdrechtse afspeelde. Ook ik kreeg eergisteren nog een opbeurend telefonisch berichtje. Dat doet toch wel wat met je, bedankt nog. Nou de operatie is prima gegaan en ik zal gauw weer goed ter been zijn.

    Geniet nu nog maar een paar dagen van de omgeving, laat alles lekker op je inwerken en sta met open armen gereed als Lia, de kinderen en kleinkinderen binnenkort naar SdC komen.

    Nogmaals bedankt voor je fantastische verhalen en mooie foto's.

    Tot binnenkort
    Louis.

  • 04 Juni 2014 - 09:22

    Berend:

    Hallo Ruud,

    Ik ben er stil van dit is een prestatie van wereldklasse. Gefeliciteerd!! Jammer ik zal de verhalen missen evenals de foto's. Heel veel plezier verder en geniet van het weerzien.
    Berend.

  • 04 Juni 2014 - 10:37

    Dane:

    Hey Ruud,

    You did it!!!! Echt fantastisch. Ben super trots op je. Weer een hele grote ervaring rijker.
    Zal wel weer wennen voor je zijn als je terug bent maar dat mag de pret niet drukken.
    Nog heel even en dan heb je alle mensen die van je houden en om je geven weer bij je.
    Geniet nog van je tijd daar en we zien elkaar snel.

    Groetjes Diane

  • 04 Juni 2014 - 11:25

    Martien Van Zundert:

    Hallo Ruud,

    Wat een " Topprestatie " heb je geleverd.
    Ik heb je vanaf begin Frankrijk iedere dag de reisverslag gelezen.
    Ik werd op jou voetreis gewezen door een collega.
    Hartstikke mooie verslagen en foto's, ik zal ze zeker nog een keer gaan lezen en bekijken om de vele tips volgend jaar ook te kunnen gebruiken.

    Geniet nog enkele dagen van de vele indrukken en een goeie reis terug naar huis.

    Groetjes,
    Martien van Zundert
    Oud Gastel

  • 04 Juni 2014 - 12:15

    Nellie Wierckx:

    Hallo Rudy,

    Bedankt voor al je mooie verslagen en foto's. Dit moet voor jou wel heel bijzonder zijn,dat je dit hebt volbracht.
    Geniet nog met het weerzien van je dierbaren,die je toch 80 dagen hebben moeten missen.

    Goede reis terug naar huis.

    Groetjes Nellie.

  • 04 Juni 2014 - 12:17

    Fons:

    Beste Ruud ,

    Ik ben een en al bewondering voor je en lees je thuiskomst aan het "einde van de wereld" en probeer te voelen en begrijpen wat jij voelt en besef dan dat dit dus niet kan OMDAT het zo bijzonder moet zijn.

    Ik denk dat het als een grote meditatie moet voelen waarin je echt dicht bij het NIRVANA moet komen of zelfs er onderdeel van uitmaakt.

    Het ga je goed en ik zie je weer wel

    Fons

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rudy

Ik ben Rudy van Lakwijk. Geboren en getogen in Woensdrecht. Ik ben 33 jaar gelukkig getrouwd met mijn lieve Lia en ik ben apetrots op mijn kinderen Greet en Bart en ook op mijn schoonkinderen Benjamin en Caressa, maar vooral op mijn stoere kleinzoon Abel, inmiddels ruim een en een kwart jaar oud. Half maart 2014 vertrek ik te voet vanuit Woensdrecht naar Santiago de Compostella en hoop daar honderd dagen later aan te komen. Mijn ervaringen onderweg wil ik graag via deze website met jullie delen.

Actief sinds 02 Jan. 2014
Verslag gelezen: 749
Totaal aantal bezoekers 121902

Voorgaande reizen:

16 Maart 2014 - 30 Juni 2014

Pelgrimstocht naar Santiago

Landen bezocht: