17 maart 2014 - Dag 2 - Zemst/Eppegem 31 km - Reisverslag uit Zemst, België van Rudy Lakwijk - WaarBenJij.nu 17 maart 2014 - Dag 2 - Zemst/Eppegem 31 km - Reisverslag uit Zemst, België van Rudy Lakwijk - WaarBenJij.nu

17 maart 2014 - Dag 2 - Zemst/Eppegem 31 km

Door: Rudy van Lakwijk

Blijf op de hoogte en volg Rudy

17 Maart 2014 | België, Zemst

Vandaag uitstekend wandelweer, weinig zon en af en toe fris briesje. De eerste nacht was een onrustige nacht. Slecht geslapen, peinzend over wat komen gaat en wat ik achtergelaten heb. Ik moet mezelf nog een beetje zien te vinden. Logistiek gezien dan, bedoel ik. Zoals m'n tas goed inpakken, een heel karwei vanmorgen. Liep in het begin niet lekker, maar na de koffie iets versteld en toen ging het uitstekend voor de rest van de dag. Verderop in de reis zal ik mezelf wel op andere manieren leren vinden, schat ik.

Onderweg een salade en een broodje gekocht alvast voor lunch (jaja, tip van John Leenheer) en ook nog imodium bij een apotheek alvast uit voorzorg, want die was ik vergeten (tip van Irma en Marcel).

In Mechelen een kaarsje opgestoken in de St. Cathelijnekerk en nadat ik m'n salade op had met nog een Colaatje van een benzinepomp onderweg, ben ik in de Cathedraal m'n stempeltje gaan halen en ook daar nog een kaarsje opgestoken. Indrukwekkend mooi, heb nog eens goed rondgekeken.

Daarna door naar Zemst en Eppegem naar mijn gastheer Jean en gastvrouw Marie-Claire Lauwers. Heerlijk gedoucht en weer opgefrist. Mooie kamer en ik mag alles van hen gebruiken.

Ik kom onderweg toch regelmatig mensen tegen die iets met Santiago hebben en in ieder geval in mij een pelgrim herkennen. Gisteren een "Buen Camino" toegeroepen gekregen en iemand toevallig gesproken die de tocht ook gedaan heeft op de fiets. En vandaag ook weer iemand in de apotheek, die laatste 200 km gelopen had.

Jean en Marie-Claire zijn heel bijzondere mensen. Zestigers gepensioneerd en twee jaar terug vanuit Zemst/Eppegem met de fiets naar Santiago. Ze zijn heel lief en erg behulpzaam met het uitzoeken van de route voor morgen en regelen van slaapplaats. Allerlei tips weer meegekregen. En ook weer hun stempeltjes in mijn geloofsbrief.
Vanavond heeft Marie-Claire heerlijk gekookt. Met een Frans wijntje erbij was het heel gezellig en hebben we over van alles gepraat en hebben we de foto's van hun reis bekeken. Heel mooi. Er staat me nog wat te wachten (en dat bedoel ik positief!).

Graag wil ik ook ieder bedanken voor de vele mooie en vaak ontroerende reacties. Het zijn er zoveel, dat het voor mij gewoon onmogelijk is om overal op te reageren. Tsja, ik maak wat los hier en daar kennelijk. Maar ik draag ze wel allemaal in m'n hart mee!

Nu nog even dit verhaaltje posten op de site en dan vroeg onder de wol. Afijn, morgen weer een dag en we zien wel weer. Op naar Waterloo.

  • 17 Maart 2014 - 21:34

    Mirjam:

    Fijn om zulke bijzondere ontmoetingen te hebben en zo gastvrij ontvangen te worden! Ik hoop dat je dat nog vaak gaat meemaken op je reis!

  • 17 Maart 2014 - 21:39

    Lia:

    Een positieve dag dan, veel gelopen ,mooie dingen gezien, leuke mensen ontmoet.
    Morgen weer zo"n dag. !

  • 17 Maart 2014 - 21:41

    Heidi:

    Je zal nog veel tegenkomen onderweg, ook jezelf denk ik. Als ik je verslagen tot nu toe lees is het al een hele ervaring en dan ben je nog niet zo ver weg. Prachtig ! Ik hoop dat je je reis goed kunt volbrengen. we zullen je zeker volgen, heel veel succes
    van Peter en Heidi

  • 17 Maart 2014 - 21:48

    Marjolein:

    Je bent erg goed begonnen aan je reis lees ik! Fijn dat je zulke leuke, lieve en bijzondere mensen ontmoet!! Dat lijkt me een goede motivator en zal de aankomende 98 dagen nog veel vaker gebeuren! Succes morgen ook weer en ben benieuwd naar je volgende verhaal en avontuur!

  • 17 Maart 2014 - 21:49

    Luc:

    Ja hallo ... de wereld om zijn kop ... in België een Frans wijntje? ... ga je nou straks in Frankrijk Belgische biertjes drinken? Dat zijn er wel een stuk of 50 tel ik zo snel ;-) ... succes morgen op weg naar Waterloo!

  • 17 Maart 2014 - 21:51

    Mandra:

    Fijn om te lezen dat het goed gaat met je. Succes weer voor morgen!

  • 17 Maart 2014 - 22:25

    Anita En John:

    Toppie buurman, als dit 98 dagen zo door gaat heb je op het einde een heel dik boek bij elkaar geschreven. Op naar morgen !!! xx

  • 17 Maart 2014 - 22:31

    Lilianne:

    Wat ontzettend leuk om te lezen wat je allemaal beleefd! Tas inpakken.... tja, volgende week hoef je daar niet meer over na te denken verwacht ik.... Leuk al die stempeltjes, iedere zal een betekenis voor je hebben en houden! Zal voor altijd een prachtige herinnering blijven. Wat zul je later veel verhalen kunnen vertellen aan diegenen die het willen horen, fijn dat je ze nu al een beetje wilt delen met ons. Op naar Waterloo! Groetjes

  • 17 Maart 2014 - 23:07

    Stephan:

    Hoi Ruud,
    Leuk dat je al zoveel lieve mensen ontmoet. Dat zal alleen nog maar toenemen.
    Dank dat je de ervaringen met ons wil delen. Morgen weer een goede en mooie wandeling op weg naar Waterloo!!!!! Groetjes

  • 18 Maart 2014 - 09:43

    Clementine:

    Hallo Rudy,

    Heel leuk om je reisverslagen te lezen, is weer een tip voor John.
    Je ben een kanjer.

  • 18 Maart 2014 - 10:42

    Marianne En Kees:

    Goed om positieve verhalen te horen. Zo zie je maar, je bent niet de eerste (en ook niet de laatste) die deze tocht onderneemt. Goed om ervaringen te kunnen delen, daar kun je vast en zeker iets van opsteken. Nou succes, weer! Op naar Waterloo!

  • 18 Maart 2014 - 18:21

    Henk Adriaansen:

    Hallo rudy, ben je aan het volgen. Gaat goed zoals ik lees. He bikkel wit wel dat je het kon.

  • 18 Maart 2014 - 20:27

    John Leenheer:

    Ha Rudy,
    Heel goed, die salade. Als je zoveel fysieke arbeid verricht, moet je goed voor het lijf zorgen.
    Extra vitaminen zorgen voor een goede weerstand. Leuk om je verhalen te lezen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rudy

Ik ben Rudy van Lakwijk. Geboren en getogen in Woensdrecht. Ik ben 33 jaar gelukkig getrouwd met mijn lieve Lia en ik ben apetrots op mijn kinderen Greet en Bart en ook op mijn schoonkinderen Benjamin en Caressa, maar vooral op mijn stoere kleinzoon Abel, inmiddels ruim een en een kwart jaar oud. Half maart 2014 vertrek ik te voet vanuit Woensdrecht naar Santiago de Compostella en hoop daar honderd dagen later aan te komen. Mijn ervaringen onderweg wil ik graag via deze website met jullie delen.

Actief sinds 02 Jan. 2014
Verslag gelezen: 727
Totaal aantal bezoekers 122828

Voorgaande reizen:

16 Maart 2014 - 30 Juni 2014

Pelgrimstocht naar Santiago

Landen bezocht: