28 maart 2014 - Dag 13 - Montmort-Lucy 24 km - Reisverslag uit Lucy, Frankrijk van Rudy Lakwijk - WaarBenJij.nu 28 maart 2014 - Dag 13 - Montmort-Lucy 24 km - Reisverslag uit Lucy, Frankrijk van Rudy Lakwijk - WaarBenJij.nu

28 maart 2014 - Dag 13 - Montmort-Lucy 24 km

Blijf op de hoogte en volg Rudy

28 Maart 2014 | Frankrijk, Lucy

Vanmorgen hebben we wat uitgeslapen tot een uurtje of half acht. Daarna hebben we ons tegoed gedaan aan een heerlijk Frans ontbijtje met vers stokbrood en hebben we zelf koffie gezet. Een stukje stokbrood en wat camembert mee voor lunch onderweg en om 9.00 uur weer op pad.

Ondanks dat we meteen uit Mardeuil een paar km steil omhoog moesten, waren de eerste 15 km een prachtige tocht. Met schitterende vergezichten in de champagne streek. Echt magnifiek.
Vandaag en verder nog de hele week prachtig weer, we moesten al heel snel het jasje uitdoen en hebben de hele dag in ons truitje gelopen. En dan te bedenken, dat het hier vorig jaar om deze tijd nog flink sneeuwde.
Onderweg hebben we hier en daar een praatje gemaakt met wijnboeren die nu volop in de wijngaarden aan het werk zijn. De ranken opbinden. We hebben zelfs nog een kleine demonstructie gekregen! Iedereen is heel vriendelijk en we worden overal aangesproken.

Rond de middag hebben we in het zonnetje wel een uur gerust en ons brood met camembertje opgegeten. We hadden de tijd, want we zouden toch pas om 17u door onze gastvrouw worden opgehaald. Meteen maar even mijn schema voor de komende dagen gepland en slaapplaats voor morgen geregeld.

De laatst 9 km waren weer zwaar ploeteren over (eigenlijk: door) allerlei onbegaanbare bospaden (nou ja, paden...). We zitten nu in een heel andere streek, niet zo bergachtig en veel bos en weidegroen met veeteelt. Uiteindelijk waren we om goed vier uur in Monmort en hebben op een terrasje eerst maar eens een lekkere pint gedronken. We vonden, dat we dat wel hadden verdiend. René (H.), je hebt gelijk, zo'n tripje Santiago is inderdaad topsport.

Onderwijl op het terras heb ik nog gauw Marco en Elsbeth een goeie thuisreis gewenst. Die zijn inmiddels aan het inchecken. Een geweldige uitdaging achter de rug en weer een mooie nieuwe uitdaging in Amsterdam op de loer. Het ga jullie goed, jongens!

Om 17u kwam inderdaad onze gastvrouw Catherine ons oppikken. Echt op z'n Frans, een Citroën Combo als een zwijnenstal, hond op de schoot, rugzakken in de achterbak en hop op weg. Inmiddels zijn we op de boerderij van Catherine. Vanbinnen wel heel modern ingericht, maar op z'n Frans: niks is afgewerkt en het is nog een puinhoop, maar wel gezellig. Zojuist hebben we lekker gedoucht, wasje gedaan en schrijf ik weer mijn verslag, nog net vóór het eten.

Morgen gaat de route naar Sezanne over 32 km. Weer een wat langere route dus op tijd vertrekken. Morgen zal ik nog met François samen oplopen, maar we slapen op verschillende locaties. Daarna nemen we waarschijnlijk voorlopig afscheid, want we zullen elkaar vast nog wel tegenkomen. Afijn morgen weer een dag en we zien wel!

  • 28 Maart 2014 - 19:44

    Anita En John:

    Hey buurman. Mooi verhaal weer. Lief dat je Marco en Elsbeth vernoemd. Jij gaat steeds verder weg en zij komen vannacht dichterbij. Ze zullen morgen om 7.10 landen op Schiphol. Dan sluiten ze hun mooie avontuur van bijna 4 jaar af. Het jouwe duurt nog 87 dagen. Veeel loopplezier nog. Groetjes John en Anita xx

  • 28 Maart 2014 - 21:38

    Stephan:

    Hoi Ruud,

    Als ik het goed gelezen heb, kun je zelf wijnboer worden.
    Toch leuk dat je veel vriendelijke mensen ontmoet.
    Het is weer een mooi reisverslag, we lezen het met plezier.
    Morgen weer een mooie en goede tocht. groetjes, fam. S. Kuijlen.

  • 28 Maart 2014 - 22:12

    Corné & Paula:

    Hoi Rudy,

    Al heel wat kilometertjes van ons vandaan, maar het weer is ongeveer hetzelfde.
    Heerlijk dat zonnetje! Daar doe jij waarschijnlijk ook nieuwe energie van op.
    Wat zie je veel moois, wat maak je veel mee, wat is het pittig, maar wat zal je genieten!
    Broodje Franse kaas, wijntje, pintje...........Vive La France!
    Veel stapplezier!

    Corné & Paula

  • 28 Maart 2014 - 22:57

    Sjef Van Den Bergh:

    Hoi Rudy,
    Vandaag dacht ik de gehele dag aan een Frans spreekwoord. Ik bedacht me of je nog lang met Francois zou lopen, terwijl ik tegelijkertijd niet kon bedenken, waarom je niet tot Santiago samen kunt gaan. Het lijkt er nu dus op dat je Francois even uit het oog gaat verliezen. Ik zelf zou daar moeite mee hebben (of hij zou vreselijk moeten snurken of zweetvoeten hebben). Zo ook telkens als je ergens geslapen en gegeten hebt en je moet dan weer verder. Een beetje een pijnlijk gevoel wat bij mij mogelijk te scherp is ontwikkeld. Thuis weggaan, je gastgezinnen weer verlaten. Je maatje laten schieten. Van de andere kant is het juist vreselijk avontuurlijk. De reden waarom jij die tocht in je eentje wel aandurft Rudy en ik dat nooit van mijn leven zou aankunnen.. Als er iemand bij was ja, maar dan kwam ik waarschijnlijk nooit heel ver omdat "dat afscheid nemen" me zo "blijtachtig" zou maken, of niet weg te slepen was uit zo'n wijnstreek...... Nogmaals bewondering voor je.
    Het Franse spreekwoord ???
    PARTIR C'EST MOURIR UN PEU !
    Voor jou verschijnt aan de horizon gelukkig maar weer je volgende pelgrimsdorp. Er op af ........
    groetjes Sjef en Marion

  • 28 Maart 2014 - 23:33

    Wesley En Linsey Stok:

    Hoi Rudy,
    Wij hebben de link van Henk gekregen en zie dat je al een behoorlijk eindje op weg bent. Het is een heel avontuur en erg leuk om je verhalen te lezen over wat je allemaal hebt meegemaakt. Geniet ervan en zorg goed voor jezelf, maar dat komt wel goed zo te lezen in de afgelopen verslagen. Gr Wesley, Linsey en de kids.

  • 29 Maart 2014 - 08:09

    Louis Minnebach:

    Hoi Rudy

    Ook hier voor ons wordt het een vast ritme: 's ochtends vroeg de krant lezen en daarna snel naar de computer om jouw verslag te lezen. Ik betrap me er wel op dat ik steeds sneller de krant uit heb om maar zo snel mogelijk naar de computer te kunnen. We genieten met volle teugen van jouw verhalen. Zo te lezen geniet jij met nog vollere teugen (nederlands?) van jouw pelgrimstocht. Fantastisch!

    Groeten
    Louis

  • 29 Maart 2014 - 09:00

    Otto Boeren:

    Hoi Rudy

    Ik heb de link van Kees van Leeuwen gekregen , mooie en leuke verhalen die je opschrijft heel herkenbaar het gaat je goed , geniet van al het moois wat je nog tegen komt want voor dat je het weet ligt alles weer achter je.

    Groet Otto

  • 29 Maart 2014 - 09:46

    Marianne:

    Hoi Rudy,
    kun jij voor mij wat flessen wijn en franse kazen mee brengen in dat rug zakje van je haha(geintje)
    Zo te lezen gaat alles naar wens, gelukkig hier ook hoor we hebben mooi weer.
    Het ga je goed en kijk weer uit naar je verslag
    Groetjes en een dikke knuffel Kees en Marianne (je weet wel die uit Ossendrecht)

  • 29 Maart 2014 - 12:31

    Tony En Bianca:

    Hoi Rudy,

    Elke dag lezen we jouw verhaaltjes. Toch mooi dat je zoveel goeie mensen onderweg tegen komt. Geniet nog van alle dagen die komen, wandelse lekker en toi toi toi.

    Groetjes Tony en Bianca uit Ostrecht

  • 29 Maart 2014 - 15:38

    John Leenheer:

    Ha Rudy,
    Het klopt wat je schrijft over het weer. Toen wij vorig jaar naar Santiago fietsten was het heel ander weer met sneeuw in de Pyreneeën. Leuk om te lezen, dat het allemaal goed gaat.
    Bon Camino.
    John

  • 29 Maart 2014 - 18:27

    Sjannie Van Der Pasch:

    Hoi rudie hoorde van leo uit best dat je compestella aan het lopen bent,heb zojuist je verslagen gelezen,ik vindt het super hoe je het doet,wens je het allerbeste, nu denk je wie is zij, we hebben een paar keer een biertje gedronken bij de 4daagse, (ad liep liever met jou maar nu snap ik het) Grapje, nogmaals wandel ze, ik blijf je volgen, gr sjannie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rudy

Ik ben Rudy van Lakwijk. Geboren en getogen in Woensdrecht. Ik ben 33 jaar gelukkig getrouwd met mijn lieve Lia en ik ben apetrots op mijn kinderen Greet en Bart en ook op mijn schoonkinderen Benjamin en Caressa, maar vooral op mijn stoere kleinzoon Abel, inmiddels ruim een en een kwart jaar oud. Half maart 2014 vertrek ik te voet vanuit Woensdrecht naar Santiago de Compostella en hoop daar honderd dagen later aan te komen. Mijn ervaringen onderweg wil ik graag via deze website met jullie delen.

Actief sinds 02 Jan. 2014
Verslag gelezen: 652
Totaal aantal bezoekers 121888

Voorgaande reizen:

16 Maart 2014 - 30 Juni 2014

Pelgrimstocht naar Santiago

Landen bezocht: