30 maart 2014 - Dag 15 - Bagneux 26 km - Reisverslag uit Bagneux, Frankrijk van Rudy Lakwijk - WaarBenJij.nu 30 maart 2014 - Dag 15 - Bagneux 26 km - Reisverslag uit Bagneux, Frankrijk van Rudy Lakwijk - WaarBenJij.nu

30 maart 2014 - Dag 15 - Bagneux 26 km

Blijf op de hoogte en volg Rudy

30 Maart 2014 | Frankrijk, Bagneux

Gisterenavond heb ik genoten van een goed Frans etentje met salade, stukjes bief in roomsaus en een chocolade cakeje met een glaasje wijn erbij. En vanmorgen na een eenvoudig ontbijtje, maar met vers stokbrood, heb ik voor de deur van het hotel even gewacht op Francois en daarna zijn we nog bij de bakker binnen gelopen voor een baguette voor onderweg. Om kwart voor 10 zijn we dan uiteindelijk vertrokken.

Het was een bewolkte dag met af en toe een glazig zonnetje, heerlijk temperatuurtje en fantastisch wandelweer, zomaar in het truitje. Onderweg was het weinig interessant, grote velden met vooral koolzaad, tarwe of nog onbezaaid, die dan wit afsteken in het groen. We zijn nog te vroeg voor de koolzaad in de bloem, het begint een beetje te komen, maar alles is nog overwegend groen (Jammer, Mirjam d.H.). Het traject was redelijk vlak, maar we hebben wel heel veel onverharde wegen gehad, die overigens redelijk goed begaanbaar waren. Ik ben eigenlijk wel als de dood voor de onbegaanbare paden, omdat ik bang ben in een gat te trappen of wat dan ook en mijn enkels om te slaan of knieën te verdraaien. Ik merk overigens ook wel aan de gewrichten, dat dit heel belastend is voor het lijf, zeker natuurlijk met een zware rugzak achterop. Maar dit is wel bij uitstek het terrein voor de Fons! Dus mocht je je plannen nog eens waar willen maken, Fons, dan zul jij je helemaal in je element voelen. Ook Els zou hier wel raad mee weten overigens. Zelf merk ik wel, dat ik elke dag wat sterker wordt en de lichamelijke ongemakken minder worden. Dus we gaan de goeie kant op, letterlijk en figuurlijk.

Na de middag hebben we in Anglure geluncht en gerust op een bankje aan het riviertje de Aube. Gisteren had ik worst gekocht, een salade en een appeltje en met de baguette van de bakker van vanmorgen was het een heerlijke lunch.
We hebben ook maar meteen de route voor morgen bekeken en ik heb wat voorbereiding gedaan voor dinsdag in Troyes en alvast een slaapplaats voor daar uitgezocht.
Daarna was het nog maar vier kilometer en kwamen we tegen vijf uur aan in Bagneux, waar we allerhartelijkst werden ontvangen door Agnes en André op hun boerderij in het dorp met een koud pilsje aan de keukentafel. Heerlijk gezellige warme mensen en bijzonder gastvrij, vroege zestigers. Na de ontvangst hebben we lekker gedoucht en hebben we de plannen weer wat gewijzigd, omdat een slaapplaats in Payns lastig bleek. Ik slaap nu in Savières, een dorp vóór Payns, in dezelfde Gites als François. We zullen dus tot a.s. dinsdag in Troyes samen oplopen en daar afscheid nemen. De etappe van morgen is dan een paar kilometer korter dan het oorspronkelijke plan naar Payns.

Vanavond was het eten gepland om 19.30u, maar terwijl ik aan m'n verslag werk, is het hier al een uurtje of wat gezellig keuvelen aan de keukentafel. En inmiddels heeft André een fles van een heerlijke witte zelfgemaakte aperitief wijn opengetrokken. Zou echt een hele goeie dessertwijn zijn! Het zal wel een latertje worden...

Morgen gaan we naar Savières dus. Dat is dan een korte etappe van 21 km. Afijn morgen weer een dag en dan zien we weer wel!


Ps. Sjef, ik vijg de hele dag over m'n iPhone om de route te volgen, wat boodschapjes met thuis uit te wisselen en ook om gedurende de tocht al wat notities in te tikken voor m'n dagelijks verslag. Dat werk ik dan meestal na het douchen uit op de iPad. Soms ook op de iPhone en dat is inderdaad wel een gepriegel op het kleine toetsenbordje.

D'n "almeur" moet je me nog maar eens uitleggen, want ik kon nie oep zun ostrechs goegele. Dus ik ben er nog niet aan uit, wat dat is.
;-)

En geniet nog van jullie (Lara's) zwangerschap!

  • 30 Maart 2014 - 20:19

    Fon En Veronica Jansen :

    Beste Rudy,
    Je gaat prima, ook de ervaring dat het een ritme gaat worden, was ook bij ons het geval.
    Nog even en je vergeet je rugzak af te doen als je een stop hebt.
    Lekker samen nog een paar dagen optrekken is uitstekend, samen ben je sterker, en je heb een praatje.
    Succes ermee.... Onderweg zijn is belangrijker aankomen.
    Fon en Veronica Jansen

  • 30 Maart 2014 - 20:25

    Toos De Jong:


    Hallo Rudi,

    Hier in Ossendrecht was het vandaag ook
    wat sluierbewolking maar wel een heerlijke
    Temperatuur.
    Eerst je verslag gelezen de foto's bekeken,
    ja het is echt zo te zien de paden zijn ongelijk.
    Het zou jammer zijn als je enkel of je knie
    zou beschadigen voor jezelf maar ook voor
    de lezers want wat zijn je verhalen mooi.
    Dus wees voorzichtig en morgen weer een
    mooie dag. Gr.Toos



  • 30 Maart 2014 - 21:19

    May:

    Hoi Rudy!

    N'een almeur......of beter allumeur is gewoon een aansteker....bemoei me'r verder ni mee ze! :-D

    Wederom een heerlijk verslag om te lezen....jouw rugzak wordt dagelijks bijgevuld met geweldige ervaringen, leuke mensen enz.......schitterend!!

    Grtjes,May

  • 30 Maart 2014 - 22:06

    Corné & Paula:

    Hoi Rudy,

    In plaats van 'n almeur kun je ook gewoon "un dwooske stekskus" gebruiken denken wij!
    Enfin, weer een mooi verslag. Pa en ma Verdult genieten ook van jouw verhalen. Heel veel groeten van ze en goede reis verder.
    Vanavond misschien 'n latertje.......op een been kun je niet staan, toch?
    Nou, geniet ervan en hopelijk morgen wat betere paden, zodat de benen en de rest van lijf en leden wat meer gespaard worden.

    Tot morgen,
    Corné & Paula

  • 30 Maart 2014 - 22:56

    Monique Huijgens:

    Hoi Rudy
    Echt geweldig jou ervaring zo te voet en pff wat een
    wegen zeg ja zeg maar gerust padjes
    Maar onderweg zorgen jullie toch goed voor jezelf
    ( je heb gelijk hoor ) leuk dat jullie overal zo goed ontvangen
    Worden iedere keer toch hele onbekende mensen hè
    Veel succes en hopen dat het weer zo mag blijven
    Veel liefs uit Ossendrecht
    Louis Lies & Monique

  • 31 Maart 2014 - 09:56

    Frank Van Der Pol:

    Hallo Rudy eindelijk van mij weer een berichtje, maar dit is de eerste ochtend dat ik uit bed ben en op mijn laptop je verslagen aan het lezen ben. Gisteren begon goed, maar veranderde in een verschrikking, pas na 20.30 toen ik voor het eerst ontlasting had werd ik weer een beetje mens. Vannacht voor het eerst ook zonder pijn geslapen, dus die dikke kaars is niet voor niets geweest. Ben dan ook vanochtend voor de eerste keer fit genoeg om mijn laptop te pakken en wat te doen. Voor nu bedankt voor het meeleven, en aan mijn denken. Voor mezelf hoop ik nu toch het zwaarste gehad te hebben, jij succes verder, ik vind dat het best opschiet zeker als je een dag of 8 niet in staat bent om je te volgen.
    het beste Frank

  • 31 Maart 2014 - 16:32

    Stephan:

    Hoi Ruud,

    Heb je verslagen weer gelezen, ze zijn weer prachtig.
    Ook het mooie frissen groen is toch te moeite waard om er doorheen te wandelen.
    Je zult straks de goede wijn van Frankrijk missen.
    Morgen een goede wandeling en denk om de gewrichtjes.
    groeten, fam. S. Kuijlen
    P.S. gelukkig dat het met Frank weer wat beter gaat.

  • 31 Maart 2014 - 19:49

    Loe MM Baltussen:

    Dag Ruud, wij waren zeer verrast toen we een foto van je zagen in Putte. Op weg naar Santiago d.C. Wat 'n prachtig initiatief. Het weer in Frankrijk is prima als ik zo de meteo volg. Spanje nog niet zo denderend, maar dat komt wel als je over een paar weken de Pyreneeën oversteekt. In elk geval heb je nu mooi loop weer. Ik had even met Lia ge-FB't op haar tijdlijn en hoorde toen van je Blog. Met zo'n expeditie ben je vandaag de dag nergens meer zonder I-phone of -pad. Je loopt niet verloren en hoe ver weg ook, het thuisfront neem je toch altijd dicht bij je mee. Als ik tussen de regels van je reisverhaal door lees, dan is aan deze tocht een enorme voorbereiding aan vooraf gegaan. Heb je in Woensdrecht of BoZ nog contact gehad met mensen die dit eerder hebben gedaan? De dagmarsen van zo 'n 20-25 km geven ook de indruk dat er 'n planning is geweest. 'T geeft je ook de gelegenheid om 'ns 'n dag te stoppen om te rusten of om verdere moed te verzamelen. Want dat zul je ook een keer moeten doen, denk ik. Uitgerust de Pyreneeën over. Ik ben heel nieuwsgierig hoe 't het zelf ervaart. Er is natuurlijk altijd meer te verhalen. Loop je in je eentje ? Of zijn er meer die met je meegaan ? Wandel je met 'n vakantie gevoel, of voel je al wat van 'n sabbatical ? Heel mooi om even alles te laten voor wat het is en op zoek te gaan naar datgene waar het werkelijk om gaat. Mag ik je wensen dat je rugzak met de dag lichter wordt, de temperatuur het lopen vergemakkelijkt en bergen slechts heuvels blijken te zijn. Dat iedereen die je onderweg ontmoet een dierbare vriend zal blijken te zijn en je tocht zal verlopen zoals je dat hebt voorzien. Ik ga je Blog met heel veel interesse volgen, enne ook wel met 'n beetje jalousie; het ga je/jullie goed en mocht 't gaan regenen, denk dan maar dat het wijwater is. Want 'n pelgrimstocht moet het wel blijven, toch? Groeten vanuit 'n ver Woensdrecht,
    Loe B.

  • 31 Maart 2014 - 23:58

    Sjef Van Den Bergh:

    Hoi Rudy,

    Een druk weekend gehad, vandaar een keertje overgeslagen met reageren. Ik begon me haast schuldig te voelen, toch zeker als jij in je verhaal antwoorden aan me geeft over de i-Phone, de zwangerschap en de " almeur". Het is eigenlijk geen Ostrechts mar meer Bels ( ons moeder kwam van Zandvliet). Natuurlijk weet ik wel dat je in de kerk een kaars aansteekt met een kaars, maar ik moet toch wat schrijven ( van mijn eigen) en tenslotte is het toch weer een beetje Ostrechts steenkolen Frans.
    Maar wat ga je goed Rudy, een scala aan eten en drinken, mooie plekjes, leuke gastgezinnen, en vooral de kilometers gaan lekker door. Elke dag een pilske of een wijntje, daar kom zelfs ik niet altijd aan toe, maar haal dat meestal in het weekend wel in. Zo ook dit weekend, alleen naar de voetbal geweest. Marianne en Kees waren naar Hoevenen voor het ganzen rijden. ODIO-METO, was niet veel soeps en nog verloren ook. Bij ons in de kelder was een baby-shower voor de a.s. moeder Lara. Overgewaaid uit Amerika. Tegenwoordig douchen ze een baby dus al vóór dat ze geboren worden. Was wel leuk voor haar, ik heb er weinig van gezien want daar mogen geen mannen bij zijn. Dus alleen op pad geweest.
    Het is elke dag weer een verrassing voor je waar je terecht komt. De foto van de konijntjes was wel een beetje zielig, omdat jullie net hun moeder hadden opgegeten, maar ik weet uit ervaring hoe lekker konijn kan zijn. Buiten je dagboek kun je ook al een kookboek en wijnalmanak samenstellen.
    Een titel voor het Nederlandse gedeelte zou kunnen zijn: Op de koffie bij Rudy en Lia in Putte.
    Voor de Belgische etappe: Te voet dwars door België met bier, wijn en pissenlits
    Voor het Franse gedeelte: En route, boire, manger et Rudy.
    Ik ken geen Spaans maar tegen dat jij daar bent ga ik toch wat aan de slag in die richting. Steenkolen Spaans zal er toch ook wel zijn ?????
    Het ga je goed. De groeten aan Francois en zet hem op. Knieën en enkels heel houden hoor.
    Sjef en Marion

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rudy

Ik ben Rudy van Lakwijk. Geboren en getogen in Woensdrecht. Ik ben 33 jaar gelukkig getrouwd met mijn lieve Lia en ik ben apetrots op mijn kinderen Greet en Bart en ook op mijn schoonkinderen Benjamin en Caressa, maar vooral op mijn stoere kleinzoon Abel, inmiddels ruim een en een kwart jaar oud. Half maart 2014 vertrek ik te voet vanuit Woensdrecht naar Santiago de Compostella en hoop daar honderd dagen later aan te komen. Mijn ervaringen onderweg wil ik graag via deze website met jullie delen.

Actief sinds 02 Jan. 2014
Verslag gelezen: 578
Totaal aantal bezoekers 121887

Voorgaande reizen:

16 Maart 2014 - 30 Juni 2014

Pelgrimstocht naar Santiago

Landen bezocht: