12 april 2014 - Dag 28 - Augy-sur-Aubois (rustdag - Reisverslag uit Augy-sur-Aubois, Frankrijk van Rudy Lakwijk - WaarBenJij.nu 12 april 2014 - Dag 28 - Augy-sur-Aubois (rustdag - Reisverslag uit Augy-sur-Aubois, Frankrijk van Rudy Lakwijk - WaarBenJij.nu

12 april 2014 - Dag 28 - Augy-sur-Aubois (rustdag

Blijf op de hoogte en volg Rudy

12 April 2014 | Frankrijk, Augy-sur-Aubois

Vandaag weer een heerlijk relaxt dagje. Beetje uitgeslapen en om 9.00u buiten in het zonnetje voor het huisje lekker ontbeten met Jos en Cecile. Morgen met de zondag zal er pas laat brood zijn, dus zal ik met het ontbijt een stuk vroeger al om half acht wat restjes van vandaag opeten en meenemen voor lunch onderweg en wil ik op tijd weer op weg.

Zoals gezegd, vandaag alles op het super gemakkie. Na het ontbijt heb ik m'n schoenen aangetrokken en ben ik naar het dorp Augy-sur-Aubois gelopen, een klein maar best een pittoresk dorpje. In de plaatselijke kroeg heb ik een bakkie gedronken en kwam ik een jong Nederlands stel tegen, die daar om brood kwamen. Zij hebben een vakantiewoning hier vlakbij en hebben het hier reuze naar de zin, maar ze kenden de herberg van René niet. Daarna ben ik met een omweg en genietend van de zon en de heerlijke rust door het landschap weer terug naar de herberg gelopen. En in het zonnetje m'n tenen, eelt op m'n voeten en nagels verzorgd. Ondertussen kreeg ik van Nico bericht, dat hij toch vanavond hier zal aanbelanden. Ook heb ik Petra nog even ingeseind, want volgens mij hadden Nico en Petra een vergissing gemaakt met het adres en dachten ze dat het bij een plaatsje bijna 10 km zuidelijker was. Gelukkig maar, want dat scheelt hun weer een boel ergernis.

Vanmiddag iets na drie uur arriveerden Tom en Loes, de nieuwe hospitalero's, uit Ossendrecht met... mijn nieuwe jasje en met... Petra's nieuwe schoenen. Ik ben heel trots op m'n nieuwe jasje en ben er heel blij mee, net als met de vleiende post en de kaartjes die er bij zaten van het thuisfront. Ontroerend, heel lief allemaal, jongens, en heel erg bedankt!
Het oude voorseizoensjasje heeft Cecile gisteren gewassen en kan straks weer lekker fris mee terug naar Ossendrecht. Met de hartelijke dank aan Tom en Loes.
Eerst probeerde ik Petra nog op de kast te krijgen door een foto van Jos z'n oude sportschoenen op te sturen, maar dat lukt niet zomaar bij een stoere Friezin (had ik ook kunnen weten, hè Greta!) en ze speelde het spel gewoon mee: ik kreeg een foto terug van een stel Friese klompen. Nou, daar stond ik weer.

In die tussentijd waren bij Lia thuis Jean en Marie-Claire uit Eppegem / Zemst op bezoek. Bij hen heb ik de tweede nacht van m'n tocht mogen logeren. Zij hadden in Ossendrecht met de Vijf Kerkentocht meegelopen en kwamen m'n spullen even doorbrengen, die ik toen bij hun had achtergelaten om gewicht te besparen. Heel lief van ze. En ik begreep, dat het nog heel gezellig was.

Later in de middag kwam ook Nico hier bij de herberg aan. Hij had wel 44 km (!) gelopen, maar zag er nog heel fris uit. Met z'n allen hebben we voor het eten nog gezellig wat gedronken op het terras achter in de zon.
Tom en Loes hadden lekkere verse Brabantse Wal asperges meegebracht uit Ossendrecht. Die smaakten overheerlijk, voor mij de eerste van het seizoen en ik denk ook wel de laatste, want ik ben pas na het seizoen weer terug in Nederland. Dus heb ik ze me bijzonder wel laten smaken. Samen met de heerlijke tomatensoep van Cecile was het weer een fantastisch maal en het was ook weer heel gezellig.

Na het eten alvast spullen gepakt, neus verzorgd, hier en daar een crème-pje, verslag gemaakt etc.

Morgen staan we weer op tijd op, om half acht ontbijten en heb ik een etappe van 33 km naar Saint-Amand-Montrond voor de boeg. Afijn morgen weer een dag en we zien wel. Ooievaar.


Ps. Groetjes aan oma uit Huijbergen!

Ps. Carien, dank je voor de speciale gedachte en kaarsje.

Ps. John ik breng je in contact met Jos

  • 13 April 2014 - 01:10

    Corné & Paula:

    Hoi Rudy,

    Zo te lezen weer 'n mooie dag gehad.
    Lekker gegeten en gedronken. Neus, voeten.......alles goed verzorgd.
    Morgen lekker uitgerust, in je nieuwe jas, weer fit van start!
    Veel plezier en succes!

    Corné & Paula



  • 13 April 2014 - 01:21

    Loe B.:

    Toch wel mooi, Ruud,
    te merken dat het allemaal toch maar een klein wereldje is: de spulletjes uit WDT bezorgd gekregen en gastfamilie hier op 5-Kerkentocht bij Lia. Je blijft in een mooie omgeving in Fr lopen. Ook bij ons goed bekend. St.Amand-Montrond, sluisjes en kanaal. Heel pittoresque. Morgen eerst naar de kerk voor vertrek? Wens je veel devotie, en een fijne wandeling. Au revoir, Loe & Regien.

  • 13 April 2014 - 01:52

    SJEF VAN DEN BERGH:

    Hoi Rudy,

    Gewoon kort en bondig vandaag van deze kant. Het is weer laat. Fravino in Huybergen had een jaarconcert en Marion en Fred waren daar gastmuzikanten. Gezellige en culturele avond. De laatste die weg waren 8 Ostrechtse meese en 2 uit Woograaje. Nog gauw even naar het verslag van jou. Een welkome paar dagen van afwisseling voor jou. Morgen weer lopen Ruud. Tijdens het concert van Fravino was een operazanger die zong : Partir cést mourir un peu, Toevallig dat dat nu in een paar dagen tijd zo passeert. Zet hem op in je nieuwe jas en in gedachten een paar klompen....
    Tot morgen.
    Sjef en Marion

  • 15 April 2014 - 14:41

    Mirjam Snijders:

    hoi rudy .

    Wat maak je allemaal mee zeg , je leert een hoop mensen kennen
    we blijven je verslagen volgen .en je jasje staat puik hoor .

    succes en veel wandel plezier .
    grtjs peter en mirjam

  • 16 April 2014 - 14:37

    Stephan:

    Hoi Ruud,

    Ik heb je verslagen een aantal dagen gemist. Kreeg ze niet meer binnen i.v.m. de site.
    Mooi om dit verslag weer te mogen lezen. Je kreeg de Friezin dus niet op de kast, jammer.
    Jij denkt ook aan iedereen, om Nico en Petra weer in te seinen enz.
    Nou loop je zeker wel fier rond met je nieuwe jasje? Ruud geniet van elke dag.
    Hopelijk komen alje belevingen van de pelgrimstocht in een boek uit, door jou geschreven.
    We wachten weer op je volgende ervaringen.
    groetjes.

  • 16 April 2014 - 15:22

    Pim Meeuwisse:

    Hoi Ruud
    Blij dat je verslagen weer binnenkomen , ik miste ze .
    Gelukkig vanmorgen weer ontvangen ,ik ben weer helemaal bij .
    groetjes
    pim

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rudy

Ik ben Rudy van Lakwijk. Geboren en getogen in Woensdrecht. Ik ben 33 jaar gelukkig getrouwd met mijn lieve Lia en ik ben apetrots op mijn kinderen Greet en Bart en ook op mijn schoonkinderen Benjamin en Caressa, maar vooral op mijn stoere kleinzoon Abel, inmiddels ruim een en een kwart jaar oud. Half maart 2014 vertrek ik te voet vanuit Woensdrecht naar Santiago de Compostella en hoop daar honderd dagen later aan te komen. Mijn ervaringen onderweg wil ik graag via deze website met jullie delen.

Actief sinds 02 Jan. 2014
Verslag gelezen: 599
Totaal aantal bezoekers 121923

Voorgaande reizen:

16 Maart 2014 - 30 Juni 2014

Pelgrimstocht naar Santiago

Landen bezocht: