10 mei 2014 - Dag 56 Cirauqui 32 km - Reisverslag uit Cirauqui, Spanje van Rudy Lakwijk - WaarBenJij.nu 10 mei 2014 - Dag 56 Cirauqui 32 km - Reisverslag uit Cirauqui, Spanje van Rudy Lakwijk - WaarBenJij.nu

10 mei 2014 - Dag 56 Cirauqui 32 km

Blijf op de hoogte en volg Rudy

10 Mei 2014 | Spanje, Cirauqui

Gisterenavond hebben we voor een prikkie heerlijk gegeten in Pamplona. Wat is Spanje toch een heerlijk land. Spanje leeft. Spanje geniet. Spanje bruist. En de café cortado is geweldig. Net als de "vino tinto". En alles is heel betaalbaar. Wat anders allemaal dan Frankrijk. Daar hebben ze overigens ook best wel goed eten. Maar in Spanje leef je toch wel echt, hoor.

Vanmorgen begonnen de eersten in de alberge zich al iets na vijf uur te roeren. Alsof ze anders te laat zouden zijn voor het ontbijt. Om zes uur zat ik ook al aan het ontbijt samen met wat kamergenoten. En om half zeven ben ik al vertrokken.

Het was vanmorgen een beetje fris net als gisteren, perfect wandelweer met een helder zonnetje. Gelukkig maar, want we kregen een flinke col van bijna 400 m voor de kiezen. Een heerlijk kiezel-/rotspad omhoog en ook zo eentje naar beneden. Ik zal nooit meer klagen over de paadjes van de Wandelende Krabben! "Eitje" in vergelijking met wat ik nu inmiddels gewend ben.
Toen ik boven op de berg was, trok plotsklaps alles potdicht met mist aan de mooie kant van de berg, dus helaas geen foto's van het uitzicht.

Iets voor tienen kwam ik een mooi terrasje tegen en heb ik een lekker bakkie gedaan en wat brood gegeten en eerst buurman John via de App gefeliciteerd met z'n verjaardag vandaag. Daarna weer verder, ik zat er weer goed in vandaag.
Tegen de middag was ik in Puenta la Reina, een heel mooi plaatsje met een fraaie authentieke Romeinse brug over de rivier. Daar heb ik nog een lekker koud blikje Cola gekocht en vervolgens weer door.

Inmiddels begon het aardig warm te worden en kreeg ik nog een colletje van zo'n 200 m. Tegen half twee kwam ik aan in Cirauqui en moest ik nog een half uurtje wachten, totdat de alberge open ging.
Het is heerlijk om zo vroeg aan te komen en op tijd de gebruikelijke taakjes afgewerkt te hebben. Er was zelfs tijd voor een uitgebreid wasje en die hangt nu heerlijk te drogen. Ik ga zo nog even het plaatsje rond, boodschapjes doen voor ontbijt en lunch morgen en dan nog wat drinken. Vanavond heb ik ook weer voor een prikkie een pelgrimsmenuutje gereserveerd in het restaurantje bij deze alberge. Best een aardige slaapplaats, alleen geen ontbijt.

Het bevalt me wel, moet ik zeggen, nu ik weer alleen onderweg ben. Met Nico en Francois heb ik een hele mooie tijd gehad. Het is goed geweest samen, maar nu is het ook weer prima, dat dit weer voorbij is. Het is goed om zelf weer met m'n eigen gedachten en m'n eigen reis bezig te zijn.

Morgen probeer ik weer vroeg te vertrekken en zal ik op tijd stoppen. Dat bevalt uitstekend. Dit keer een korte etappe naar Villamayor de Monjardin op 25 km, omdat het wat slecht uitkomt met slaapgelegenheid, anders worden het weer 38 km en dat lijkt me weer net iets te, ook al omdat ik gezien heb, dat het weer behoorlijk bergop gaat. Afijn morgen weer een dag en we zien wel. Hasta mañana.


Ps. John P., nog van harte gefeliciteerd met je verjaardag vandaag. Maak er nog een leuke avond van.

  • 10 Mei 2014 - 18:19

    Eugene En Corrie:

    Dag Rudy, wat een onderneming en een mooie ervaring voor je.
    Als ik je verhalen lees en de foto's zie zou ik bijna jaloers worden, met zo een mooie vergezichten.
    Geweldig dat je al in Spanje zit, nu fluiten de vogeltjes niet meer op zijn Frans maar op zijn Spaans.
    Heerlijk toch zo vroeg uit de veren, ben je al een eind onderweg voor het echt warm is.
    Maar dan ga je toch 's avonds wel op tijd slapen als je zo vroeg op wilt staan.
    Blijf geloven in je eigen kracht. Veel wandelgenot.
    Eugène en Corrie.

  • 10 Mei 2014 - 19:11

    Lizet En Piet:

    Hoi Rudy

    Wat tof dat we je kunnen volgen via jou dagboek !
    Je doet het fantastisch petje af !
    Ga zo door we blijven je volgen.
    Rudy hou je goed en verder nog een mooie wandeling.


  • 10 Mei 2014 - 19:36

    Carien Wagenaars:

    Hey Rudy,

    Zo dus je bent nu in spanje bezig aan je tocht. Petje af, als n speer ga je, alleen kunnen we niet
    precies voelen natuurlijk hoe t in werkelijkheid aanvoelt zoals, die padjes, colletjes enz.
    Blij dat t toch wel weer bevalt zo alleen, kan je inderdaad je eigen gedacht weer volgen,
    je eigen weg, letterlijk en figuurlijk.
    En dat je al zo gauw t verschil voelt van de Fransen en Spanjaarden.
    N gepassioneerd volk die Spanjaarden, kan je van de Fransen niet zeggen.
    Je kan alles zo goed omschrijven dat t net lijkt of we in je huid kruipen en net zo
    alles beleven als jij, alleen wij dromen en jij beleeft t. dat is n groot verschil.
    Morgen weer n fijne tocht en veel kracht, vroeg op en vroeg op pad, lees ik.


    Huijbergse grtjes
    carien



  • 10 Mei 2014 - 20:06

    Corné & Paula:

    Hoi Rudy,

    Van saaie paadjes is helemaal geen sprake meer!
    Het is goed opletten waar je stapt bij het klimmen en dalen. Maar jij bent ondertussen zo getraind, dat het (bijna) vanzelf gaat!
    Voor jou geen berg te hoog en geen brug te ver, lijkt het zo! Overigens een hele mooie brug!
    Lekker, dat je na de gezellige tijd met je maten, nu je eigen weg kunt gaan. Eten, drinken, lopen, rusten, nadenken, rondkijken, genieten........en dat allemaal op het moment dat het jou het beste past!
    Blijf genieten van je prachtige, bijzondere reis! Komt allemaal goed.......mañana, mañana!

    Corné & Paula


  • 10 Mei 2014 - 21:41

    Sjef Vvan Den Bergh:

    Ola Rudy,
    Die energie van jou voelen we hier. Spanje bruist zoals je zegt en Frankrijk is allemaal wat rustiger.
    Spanje is ook goedkoper maar volgens de berichten ook "faillieter", maar wat kan jou het bommen.
    We vallen in herhalingen Ruud, maar het lijkt wel of de grens van Spanje jouw een ïnjectie heeft gegeven die je naar SdC jaagt/blaast/draagt ????? Ga maar lekker door, dan zien we je gauw weer thuis , maar blijf genieten van Spanje, je eten, je drankjes, je uitzichten, het alleen zijn, het verlangen naar het thuisfront, je vernieuwingen enz. enz.
    Jouw vino tinto smaakte goed, ik heb zojuist mijn kleinzoon Jort de fles gegeven. En in plaats van een kaarsje voor jou en Jort, duik ik nou de koelkast in en samen met Marion drinken we er 1 op jou en Jort.
    Fijne tocht manana weer gewenst.
    Groetjes,
    Sjef en Marion.

  • 11 Mei 2014 - 00:30

    Loe B.:

    Dag Ruud,
    Het weer lijkt prima. Je komt al aardig 'in de buurt' van je bestemming. Zo ziet het er wel uit als je op Google Earth kijkt. Met grote interesse volgen we de voortgang van je pelgrimage. Doe je onderweg nog wat kerken aan, of is dat in Spanje anders dan in Frankrijk? Vandaag is het Moederdag, je komt ongetwijfeld wel ergens een Mariakapelletje tegen. Good luck,
    Loe & Regien B.

  • 12 Mei 2014 - 16:27

    Eddy:

    Hoi Ruud,
    Goed te lezen dat het zo lekker gaat. We houden je in de gaten. Veel plezier nog!

    gr Eddy

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rudy

Ik ben Rudy van Lakwijk. Geboren en getogen in Woensdrecht. Ik ben 33 jaar gelukkig getrouwd met mijn lieve Lia en ik ben apetrots op mijn kinderen Greet en Bart en ook op mijn schoonkinderen Benjamin en Caressa, maar vooral op mijn stoere kleinzoon Abel, inmiddels ruim een en een kwart jaar oud. Half maart 2014 vertrek ik te voet vanuit Woensdrecht naar Santiago de Compostella en hoop daar honderd dagen later aan te komen. Mijn ervaringen onderweg wil ik graag via deze website met jullie delen.

Actief sinds 02 Jan. 2014
Verslag gelezen: 565
Totaal aantal bezoekers 121875

Voorgaande reizen:

16 Maart 2014 - 30 Juni 2014

Pelgrimstocht naar Santiago

Landen bezocht: