12 mei 2014 - Dag 58 Logrono 30 km - Reisverslag uit Logroño, Spanje van Rudy Lakwijk - WaarBenJij.nu 12 mei 2014 - Dag 58 Logrono 30 km - Reisverslag uit Logroño, Spanje van Rudy Lakwijk - WaarBenJij.nu

12 mei 2014 - Dag 58 Logrono 30 km

Blijf op de hoogte en volg Rudy

12 Mei 2014 | Spanje, Logroño

Gisterenmiddag heb ik nog even in het plaatsje Los Arcos rondgekeken. Veel was er niet te zien, maar de kerk was prachtig van binnen. Indrukwekkend houtsnijwerk vol bladgoud, net als in Pamplona.
Ik kwam ook Cam, een Engelse jongen uit Windsor, tegen in de albergue, die gisteren bij me op de kamer lag in Cirauqui en heb met hem nog wat gedronken op een terrasje bij de kerk. Hij heeft nogal last van blaren. Hopelijk genezen z'n voeten snel. Er kwamen ook nog twee Engelse heren bij ons zitten, die ik onderweg al had gesproken en toen al onder de indruk waren van de Dutchman die all the way te voet was gekomen.

Afgelopen nacht heb ik weer niet best geslapen. Die albergues zijn toch niets voor mij, hoor. Het was een gesnurk van jewelste en vanmorgen begonnen ze op de kamer al om 5u te rommelen. Echt absurd. Om half 7 is het redelijk licht en kan je goed vertrekken, maar wat die lui voordien al in het donker gaan zoeken op de Camino, vind ik echt overdreven.

Tegen 6u ben ik ook opgestaan, grote boodschap gedaan en heb m'n spullen gepakt. De hospitalero, Claude, een Belg, had gezegd dat je vanaf 6u in de stad wel wat koffie en iets voor ontbijt kon krijgen, maar helaas was alles nog gesloten. Dus ben ik maar teruggegaan naar de albergue en heb ik een donut, een cakeje en een beker chocolademelk uit de automaat genomen. Om half 7 ben ik vertrokken. In het begin was het nog fris en heb ik m'n handschoentjes weer lekker aan gehad. Toch werd het al snel zonnig en rond de middag heel aangenaam.

Inmiddels ben ik in de Rioja streek aanbeland. Al voor half één kwam ik aan in Logrono en had ik een aardige albergue gevonden. Ik was de derde, dus slaap ik nu in een benedenbedje, maar na mij liep het snel vol. Dus lekker vroeg gedoucht enz. en m'n brood opgegeten.
Daarna ben ik de stad ingegaan en wat sightseeing gedaan, een bakkie gedronken op een terrasje en een colaatje en een ijsje gekocht. Toen ik terugkwam, bleek ook Cam hier te zijn aanbeland. Zijn blaren zijn erger geworden. Ik hoop het beste voor hem. Toevallig, want er zijn best wat albergues hier.
Vanavond maar ergens een plato de noche eten en dan weer vroeg naar bed.

Morgen wil ik naar Najera lopen over 29 km. Afijn morgen weer een dag en we zien wel!


Ps. Sjef, jij kunt ook lekker schrijven, hè. Volgende keer gaan we samen op pad en maken we samen een mooie BLOG. :-)

  • 12 Mei 2014 - 17:19

    Annelies Oerlemans:

    Rudy,

    Alvast weer een mooie wandeling morgen!

    Groetjes
    Annelies

  • 12 Mei 2014 - 17:48

    Marianne En Kees:

    Hoi zwagertje,

    tjonge, tjonge, tjonge, wat zijn die mensen vroeg wakker.
    Ik dacht dat ik iedere morgen vroeg wakker was, maar die mensen nog een half uur vroeger.
    Maar het lijkt ook wel een wedstrijd te worden wie nog een plaatsje heeft in de albergue.

    Niet alleen de Engelsen zijn onder de indruk van de Dutchman die all the way te voet is gekomen, ook jouw streekgenoten hebben diepe bewondering voor jou, zoals je zelf iedere dag kunt lezen in de reacties op je verhaal.

    Zaterdag hebben we je nog even live gezien op facetime bij tante Joke en ome John. Ik begrijp dat het volgend jaar bij jullie is, de reünie van de familie Huijgens. Misschien wist je dat nog niet maar dan weet je het nu toch.

    We wensen je weer veel succes de komende dagen en (wij blijven het wel vol houden: ooievaar!

    Groetjes uit het schwone Ostrecht van Marianne en Kees.

  • 12 Mei 2014 - 18:29

    Peter En Mirjam:

    Hoi Rudy .
    Hoop voor jou dat je kamergenoten eens een keertje gaan uitslapen , pff wat een tijd zeg.
    Aan je foto's te zien zit je in een mooie streek .
    Ik zal lia eens gaan bellen deze week om af te spreken , we kwamen vanochtend bij jullie voorbij omdat we een uitvaart hadden bij non plus maar volgens mij was ze dr niet.
    Voor morgen weer een mooie tocht en pas goed op jezelf .
    Groetjes Mirjam

  • 12 Mei 2014 - 21:18

    Roger Lootens:

    Hallo Rudy,
    Als peregrino 2012 moet ik je proficiat wensen. De mooie wandeling gaat nu starten, natuur en het aantal pelgrims. De plaatsen die je nu voorbij loopt, halen voor mij mooie herineringen op. Ook het eind doel naderen is een moment dat lang zal bij blijven.
    Nog veel succes ! Roger

  • 12 Mei 2014 - 21:29

    Corné & Paula:

    Hoi Rudy,

    Vanmorgen donutje gegeten en donutje achtergelaten en weer lekker vroeg aan de wandel.
    Ondanks de slechte nachtrust, toch vlot gelopen. Het gaat jou gelukkig heel wat beter af, dan die Engelse jongen...haast niet te doen als je zo verder moet. Zonder blaren is het al zwaar genoeg.
    Vandaag precies de kilometers gemaakt die je had gepland. Zo mooi wat extra tijd om rond te kijken en een terrasje te pakken.
    Iedereen heeft het wel over de "Dutchman"...op ons werk...op 'n feestje...in de winkel...er zijn maar weinig plaatsen waar er niet naar je gevraagd of over je gesproken wordt! Het is natuurlijk ook super wat je doet! Afijn, morgen weer een dag...komt goed....mañana, mañana!

    Corné & Paula

  • 13 Mei 2014 - 00:08

    Jef Bolders:

    Hoi Ruud,

    kerel, wat ben jij een bikkel. Al die kilometers, die jij elke dag maakt en de tocht die je met twee vingers in de neus maakt. Ik ben echt onder de indruk en ook wel jaloers, dat jij geen blaren loopt. Je zou wel met mij willen lopen om een leuk verslag te maken, maar ik denk dat ik al eerder blaren zou hebben, dan Cal die je vandaag weer tegenkwam. Je bent nu in de Rioja streek aangekomen, dat is wel aangenaam, aangezien dat een van de grote en goede wijnstreken is in Spanje (mijn favoritewijnsoort). Dus Ruud als je morgen weer op je bestemming aankomt drink even een lekker Rioja wijntje en dan zul je ongetwijfeld beter slapen dan afgelopen nacht. Vergeet niet je wekker te zetten, want anders kun je weleens laat ontwaken! Succes en geniet ze!

    Greta en Jef

  • 13 Mei 2014 - 00:43

    Loe B.:

    Beste Ruud,
    Het zijn heel andere ervaringen die je nu opdoet, lees ik uit je Blogs van de afgelopen dagen. Ook nu weer. De situatie in de albergues is niet als in Frankrijk. Misschien komt dat ook omdat het merendeel van de lopers naar SdC vanuit Z-Frankrijk beginnen te lopen. En dan is het in zo'n herberg al gauw een drukte van jewelste en wordt de camino bijna een Kalverstraat. Ik begrijp dat het niet is wat je zoekt. Je insteek waarmee je nu de tocht in Spanje bent gaan lopen, zal je helpen om de tocht op jouw manier te vervolgen. Van Huub M uit Bergen-o-Z heb ik gehoord dat die weleens buiten blijft slapen.... Niet dat ik je dat aanraad, maar het goede weer dat je nu meemaakt (hier is 't wel even anders) zou je weleens kunnen inspireren daartoe. Huub heeft de camino al meer keren gelopen. En ook hij loopt nog steeds elk jaar vanuit Frankrijk naar SdC. En als hij dan terugkomt in NL, doet-ie nog even de 4-daagse van Nijmegen. En dat is niet voor iedereen weggelegd. Wens je veel succes morgen.
    Grtn, Loe & Regien B.

  • 13 Mei 2014 - 00:49

    Sjef Van Den Bergh:

    Ola Rudy,

    Zojuist mijn vrouw even proficiat gewenst ( gelijk met Ilse de Lange jarig op 13 mei). Toen ik de foto's bekeek dacht ik, he daar heb je Loïs weer met zijn hond, want je kwam hem namenlijk weer TEGEN, maar die schapen deden mijn veronderstelling te niet. Mooi plaatje trouwens. Prachtig dat we jou zo weinig horen klagen over lichamelijke kwaaltjes. Gelukkig dat je geen blaren hebt zoals die Englishman, the Dutchmant goes on and on. Ik schrijf inderdaad graag Rudy, en vooral als antwoord op jouw verhalen. Waar ik echter mee zit zijn de Spaanse woordjes. Het stikt van de trema's, slingertjes boven een n bijvoorbeeld enz. enz. Of ik heb zo'n oud programma of ik ben te onhandig, maar steeds als ik die leestekens wil aangeven ( ja ja met num lock en Alt huppeleup) weigert mijn computer en wordt ik er soms uitgegooid. Precies onderaan mijn verhaal natuurlijk...................Kan ik weer opnieuw beginnen en nadenken wat ik zojuist heb geschreven. Het valt allemaal niet mee om jou te volgen zie je wel.
    Maar wel graag.. Het gaat lekker. Rioja is ook lekker ( er zijn meer Sjeffen die dat vinden las ik).
    Pak die snurkers 's-nachts gewoon terug door je CPAP een paar uurtjes niet op te doen. Mag van mij voor een keer wel.
    Buen viaje ( gelukkig zonder leestekens) man(met slinger er boven)ana oftewel goede reis morgen.
    Groetjes van Sjef en Marion.

    P.S. het is goed gekomen hoor, je zit niet meer op de Filipijnen

  • 13 Mei 2014 - 09:46

    Theo En Lia Kuijlen:

    Hoi Rudy,
    Zo te horen gaat het je goed af in het Spaanse land,
    Wat een tocht met zoveel belevenissen. Knap hoor!
    Veel succes weer vandaag en pas goed op jezelf.
    Lieve groetjes vanuit een zeer nat en druilerig woensdrecht.
    Groetjes Theo en Lia

  • 14 Mei 2014 - 02:50

    Theo Carl Vermunt:

    Hoi Rudy
    Ook hier in canada Holden wij jou reis bij ,heel mooi allemaal
    We nemen een Petje af hoor voor de Dutchman ,een goed reis verder
    Groeten uit canada
    Theo en carla vermunt

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rudy

Ik ben Rudy van Lakwijk. Geboren en getogen in Woensdrecht. Ik ben 33 jaar gelukkig getrouwd met mijn lieve Lia en ik ben apetrots op mijn kinderen Greet en Bart en ook op mijn schoonkinderen Benjamin en Caressa, maar vooral op mijn stoere kleinzoon Abel, inmiddels ruim een en een kwart jaar oud. Half maart 2014 vertrek ik te voet vanuit Woensdrecht naar Santiago de Compostella en hoop daar honderd dagen later aan te komen. Mijn ervaringen onderweg wil ik graag via deze website met jullie delen.

Actief sinds 02 Jan. 2014
Verslag gelezen: 524
Totaal aantal bezoekers 121889

Voorgaande reizen:

16 Maart 2014 - 30 Juni 2014

Pelgrimstocht naar Santiago

Landen bezocht: