14 mei 2014 - Dag 60 Belorado 39 km - Reisverslag uit Belorado, Spanje van Rudy Lakwijk - WaarBenJij.nu 14 mei 2014 - Dag 60 Belorado 39 km - Reisverslag uit Belorado, Spanje van Rudy Lakwijk - WaarBenJij.nu

14 mei 2014 - Dag 60 Belorado 39 km

Blijf op de hoogte en volg Rudy

14 Mei 2014 | Spanje, Belorado

Gisteren had ik een hopeloos netwerk, vandaar dat ik de foto's bij het verslag van gisteren er nu pas op heb staan. Dus kijk nog even terug...

Vanmorgen vertrok de Spanjaard van mijn kamer al iets na half vijf. Je houdt het niet voor mogelijk. En maar kullen in het donker.
Zelf ben ik tegen zes uur opgestaan en heb ontbeten van m'n boodschapjes van gisteren. Om kwart voor zeven ben ik vertrokken.

Het was behoorlijk fris vanmorgen, maar een paar graadjes boven nul, dus jasje en handschoenen aan. Wel scheen het zonnetje al en in de loop van de morgen werd het best aangenaam. Al met al uitstekend wandelweer.
Onderweg weinig te melden. We zitten inmiddels wel in een wat ander landschap. Het is een wijds en groots heuvellandschap op een hoogvlakte met uitgestrekte graanvelden met in de verte af en toe een besneeuwde bergtop.

Ook vandaag heb ik weer lekker gelopen. Het ging goed, wel behoorlijk wat klimmetjes, maar geen moeilijke weg. Onderweg heb ik nog wel verschillende Nederlanders gesproken, toch wel leuk. De meesten zijn van St. Jean Pied de Port vertrokken. Ik sprak twee Nederlandse mannen die in Puy-nogwat zijn vertrokken. Was ook zwaar, zeiden ze, met twee extra bergen, zoals de Pyreneeën.
Iets na één uur was ik bij de albergue in het dorp wat ik eerst voor ogen had, maar die was nog gesloten en ik zou ruim een uur moeten wachten. Dus toen kon ik net zo goed nog een uur doorlopen. En zo gezegd, zo gedaan.
Zo ben ik in Belorado aangeland in een aardige albergue, waar ze vanavond ook een pelgrimsmaaltijd en morgenvroeg een ontbijtje verzorgen. Dus da's lekker luxe.

Na douchen en de was, ben ik nog even het dorp ingegaan. Wat rondgekeken en een bakkie gedaan.
Ook heb ik nog een kaarsje opgestoken voor een ruggensteuntje voor ome Eduard. Nou ja, kaarsje... het zijn hier in Spanje elektrische kaarsjes met een lichtje wat gaat branden, als je geld in de automaat gooit. Tsja, ze gaan hier met de tijd mee.
Verder raakte ik op het marktplein nog in gesprek met een Duitser die kennelijk een groep begeleidt op weg naar Santiago, maar dat niet helemaal te voet doen. Omdat hij onder de indruk was van m'n lange tocht, heeft hij me op de foto gezet. Hij vertelde dat er ergens een voetstap in cement zou moeten staan van Martin Sheene. Er zijn hier blijkbaar ook opnames gemaakt voor de film "The Way". Als ik terug ben, wil ik absoluut de film zien. Vóór m'n vertrek leek me dat niet zo handig, veel dingen uit de film zullen mij achteraf pas wat zeggen, vandaar.

Morgen heb ik kennelijk een wat lastiger etappe voor de boeg met grote hoogteverschillen en zo'n 400 m stijgen, maar met 20 graden en zonnig weer een fantastische wandeldag. Afijn morgen weer een dag en we zien wel!


Ps. Iedereen nogmaals hartelijk bedankt voor alle reacties. Het zijn er onvoorstelbaar veel. Ik krijg zelfs reacties uit Canada! Werkelijk ongelooflijk wat jullie allemaal doen en nog steeds dagelijks blijven volhouden te reageren. Ik kan onmogelijk op alles terug reageren, maar geloof me, ik lees ze allemaal en ik neem ze allemaal in m'n gedachten mee. Jullie zijn een ongelooflijke steun voor me en ook dat geeft mij vleugels!

Ps. Loe, hoe heb je het voor elkaar gekregen? Je hebt een account aangemaakt met mijn naam: ruudvanlakwijk, maar mijn eigen account is rudyvanlakwijk, let op het verschil. Ik denk dat je gewoon moet uitloggen of het account moet verwijderen.

  • 14 Mei 2014 - 18:55

    Marianne En Kees:

    Hee zwagertjes,

    ik zie dat wij weer eersten zijn die reageren. Hoezo fanatiek volgen?
    Die ooievaarsnesten is niet zo raar natuurlijk. Na al jouw verhaaltjes in Frankrijk over Ooievaar geschreven te hebben volgens ij jou nog op jouw tocht.
    Ongelooflijk weer: "ik loop nog maar een uurtje door, anders moet ik een uurtje wachten". Wat een energie heb je nog steeds na zovele kilometers en zovele dagen!
    De foto's zijn ook altijd mooi. Wat heb je mooie natuur gezien en mooie vergezichten.
    Maar als je straks thuis bent heb je ook weer mooie uitzichten als je achter op je terras de polder in kijkt.
    Hopelijk kun je weer eens wat rustiger slapen, onder te veel gesnurk om je heen en mensen die op onmenselijke tijden opstaan en vertrekken.
    Wederom de groetjes uit het schwone Ostrecht van Marianne en Kees.

  • 14 Mei 2014 - 20:17

    Monique Huijgens:

    Hoi Rudy
    Nou jij schrijf wel dat je iedereen wil bedanken voor de leuke reacties
    Maar wat is dat nou voor ons om even een berichtje te sturen lekker
    op de bank
    Voor jou is de prestatie veeeel groter en dan iedere avond weer een
    mooi verhaal erbij wat je beleefd heb echt geweldig
    Maar als je zo als speedy blijft gaan mogen de kies en Lia nog wel
    eerder komen
    Voor morgen weer een goede wandel dag gewenst
    Groetjes uit Ossendrech
    Louis Lies & Monique

  • 14 Mei 2014 - 21:06

    Corné & Paula:

    Hoi Rudy,

    Prachtige foto's van gisteren en vandaag. Najero en Belorado zijn mooie plaatsen, zo te zien.
    Veel schapen onderweg en ooievaars. Ja, die ooievaars hebben het maar druk......ze vliegen niet richting Santiago.....maar steeds naar Brabant geloof ik.......ze zijn goed bezig!
    Nog 582 km. las ik op het bordje, maar ondertussen is het alweer veel minder! Jij vliegt er ook behoorlijk over, zeg! Geweldig!
    Wij zijn vanavond nog even naar onze lieve Noor gaan kijken, want ze loopt nu echt helemaal alleen! Het heeft eventjes geduurd.......dat ene vingertje loslaten was lastig, maar nu gaat ze als een speer! Als ze zo doorgaat.......wie weet ooit naar Santiago!?
    Rudy, geniet van het goede weer en al het moois om je heen. Succes met je tocht morgen!
    Fijne avond en hopelijk een prima nachtrust! Komt goed.......mañana, mañana!

    Corné & Paula

  • 14 Mei 2014 - 22:00

    Anita, Luc, Kevin En Annemie:

    Hoi Rudy,

    Nog "maar" een goeie 500 km te gaan. Kun je niet een lusje omwandelen? De verhalen, foto's en belevenissen zijn zo mooi en indrukwekkend dat wij als thuisblijvers spijt gaan krijgen als je tocht voorbij is. Wat ons betreft mag het wat langer duren. Ik kan me voorstellen dat je met de dag meer energie krijgt. Het doel komt dichterbij en het vertrouwen dat het gaat lukken wordt enorm natuurlijk. Je begint vast ook meer en meer toe te leven naar het moment dat je Santiago binnen gaat wandelen. Dat moet een aangenaam gevoel van spanning opleveren. Kan niet anders. Wij leven weer mee en geniet van elke etappe.

    Groeten vanaf de Brabantse Wal,
    Anita, Luc, Kevin en Annemie

  • 14 Mei 2014 - 22:49

    Sjef Van Den Bergh:

    Ola Rudy,
    Cigüeña en mañana is helemaal niet moeilijk met al die leestekens, als je maar les krijgt van een echte Ostrechtse schooljuffrouw. Bedankt Paula en ik heb ook ( gisteren al) het genoegen mogen hebben om met Noor een flinke wandeling door ons huis te maken aan 1 vinger en.......................zonder vasthouden. Mooi gezicht, Ook Abel vandaag gezien. Wat was hij groot geworden zeg. Had niet veel fut na die waterpokkenzooi, maar lag toch tevreden in de buggy met oma Lia aan het roer. Natuurlijk ook even een kaartje bezorgd bij Maikel en Marieke voor de geboorte van hun zoon Tuur. En toen natuurlijk even naar onze Jort. Die slaapt en eet en poept en piest en slaapt en eet en........lacht, trekt snuiten, huilt soms een beetje ( heeft geen naam)....................... Afin zoals Paula en Corné ook melden, er zullen zeker diverse cigüeña's ( ooievaars ) gemist worden in Spanje want hier vallen ze om de andere dag op iemands dak..........( voor Sven en Debbie is hij al onderweg). Zo Rudy dan weet je dat ook maar weer. Wij weten amper alles van jou door de mooie verslaggeving en sfeerfoto's, andersom is ook niet verkeerd toch. Nog wel ruim 500 km. maar ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat je de finish al een beetje opsnuift en verbeeldingen maakt hoe dat straks zal zijn in SdC. Bijna 40 km. vandaag.....
    Mañana ???? we zien wel als je weer een uurtje verder door gelopen bent. Je bent nu bijna 2 maanden onderweg en het is net de dag van gisteren toen we je uitzwaaiden bij het Putsmeuleke.
    Zometeen ( of nu al) lekker slapen en mañññññññññana gezond weer op en stappen maar. Hou je goed.
    Gr.
    Sjef en Marion

  • 14 Mei 2014 - 23:28

    Loe B.:

    Beste Ruud,
    Toch een mooie dag geworden, landschap wat minder, lees ik, maar prima weer om te wandelen. Morgen wat klimmetjes, maar dat is voor jou schpielerei na de Pyreneeën.... En wat de kaarsen betreft: naarmate je verder het land binnenkomt, zul je zien dat er ook heel grote kaarsen zullen komen.....
    Het allerbeste morgen, grtn, Loe B.

    P.S. Nogmaals excuses voor 'n verkeerde interpretatie bij het op mijn PC zoeken naar je Blog. Ik zelf kan het account niet verwijderen. (Zou niet weten hoe). Ik heb de webmaster van waarbenjij.nu gevraagd om dat te doen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rudy

Ik ben Rudy van Lakwijk. Geboren en getogen in Woensdrecht. Ik ben 33 jaar gelukkig getrouwd met mijn lieve Lia en ik ben apetrots op mijn kinderen Greet en Bart en ook op mijn schoonkinderen Benjamin en Caressa, maar vooral op mijn stoere kleinzoon Abel, inmiddels ruim een en een kwart jaar oud. Half maart 2014 vertrek ik te voet vanuit Woensdrecht naar Santiago de Compostella en hoop daar honderd dagen later aan te komen. Mijn ervaringen onderweg wil ik graag via deze website met jullie delen.

Actief sinds 02 Jan. 2014
Verslag gelezen: 505
Totaal aantal bezoekers 121918

Voorgaande reizen:

16 Maart 2014 - 30 Juni 2014

Pelgrimstocht naar Santiago

Landen bezocht: