25 mei 2014 - Dag 71 Trabadelo 34 km - Reisverslag uit Trabadelo, Spanje van Rudy Lakwijk - WaarBenJij.nu 25 mei 2014 - Dag 71 Trabadelo 34 km - Reisverslag uit Trabadelo, Spanje van Rudy Lakwijk - WaarBenJij.nu

25 mei 2014 - Dag 71 Trabadelo 34 km

Blijf op de hoogte en volg Rudy

25 Mei 2014 | Spanje, Trabadelo

Vannacht heb ik goed geslapen. Met z'n vieren op een kamertje is toch wel een stukje rustiger dan die drukke slaapzalen! Nadat we waren opgestaan, was het in de wc's, badkamer en keuken, zoals gewoonlijk, wel een drukke chaos. Na m'n ontbijtje ben ik iets na half zeven op weg gegaan. Nico was toen al een stief kwartiertje vertrokken.

Het was een pittige, maar heel mooie wandeling vandaag door prachtige valleien over heuvelruggen tussen de groene wijngaarden met mooie vergezichten. En ook het zonnige heldere weer droeg daar echt z'n steentje aan bij. Waar het vanmorgen nog fris was, was het aangenaam tegen het einde van de ochtend en was het heerlijk lopen in m'n truitje met opgestroopte mouwen.

Op een goeie kilometer voor Trabadelo haalde ik Nico in en zijn we samen doorgelopen. Tegen half twee kwamen we aan in een mooie albergue. We liggen heel luxe met vijf gewone bedden (geen stapelbedden) op een kamer met eigen douche en toilet, voor maar twee euro meer dan normaal! We kunnen hier ook eten vanavond.

Vandaag weer eens lekker vroeg gedoucht, uitgebreid wasje gedaan en even relaxen. Dat is niet verkeerd, want morgen hebben we een zware, maar prachtige etappe voor de boeg, een van de hoogtepunten op de Camino! Dan beklimmen we de Cebreiro, kijken we uit over de Sierra en gaan we de streek Galicië in. We klimmen dan ruim 800 m (!) en gaan van 578 m naar 1395 m. Hopelijk is het weer boven beter en helderder dan gisteren bij La Cruz de Ferro, maar wie weet, het kan boven behoorlijk misten. Duim maar voor een zonnetje!
Afijn morgen weer een dag en we zien wel. Hasta luego.

  • 25 Mei 2014 - 16:59

    Marlies Somers:

    Hoi Rudy. Ik zag Lia vanmiddag en die vertelde dat jij in maart begonnen bent aan de wandeltocht richting SdC. . Heb vanmiddag een aantal reisverslagen gelezen. Mooi hoor en erg knap ook. Moet vast wel wennen geweest zijn om zo'n ander leven in te stappen. ..nog heel veel succes in de laatste week en ik blijf je zeker nog even volgen! Groet Marlies

  • 25 Mei 2014 - 18:23

    Annelies Oerlemans :

    Rudy,

    Ik krijg al een weemoedig gevoel als jij je missie bereikt hebt,
    Ik kijk steeds uit naar je verslag en wat andere mensen schrijven
    Ik vraag me af hoe jij je moet voelen!
    Dat valt niet mee denk ik!
    Doe maar rustig aan en geniet extra van je laatste loodjes!
    Respect
    Annelies
    Ps:wat moet ik dan voorlezen aan Bert 's ochtends
    Een slaap verhaaltje???

  • 25 Mei 2014 - 19:48

    Corné & Paula:

    Hoi Rudy,

    Een mooie zonnige zondag!
    Alles zit wel mee op dit moment. Mooiere en luxere slaapplekken, warmer weer en prachtige vergezichten. Geeft je wel die extra kick misschien, die je nodig hebt om die pittige klimmen aan te kunnen.
    Morgen wéér flink de hoogte in! Als de benen en het koppie (met of zonder mutske) blijven zoals nu, dan gaat het zeker lukken! We zullen duimen voor dat welverdiende zonnetje! Veel succes! Komt goed...mañana, mañana!

    Corné & Paula

  • 25 Mei 2014 - 21:44

    Will En Jan :

    hoi rudy

    wat is het leuk om jullie te volgen
    voor al dat mijn zwager nico ook mee loopt
    nu rudy en nico
    hou je goed en sterkte
    groeten
    jan en will

  • 25 Mei 2014 - 22:27

    Stephan:

    Hoi Ruud,

    Prachtige foto's, wat een mooi landschap met prachtige vergezichten.
    Morgen wordt het weer een zware dag, we zullen zeker duimen.
    Geniet van elk moment nu nog te gaan.
    groetjes, fam. S. Kuijlen

  • 25 Mei 2014 - 22:45

    Jo Van Oevelen:

    Hoi Rudy ,

    Hierbij nog even een wat van mij ,dat wij jou vandaag gemist hebben.
    Maar we hebben met Lia toch een gezellig feestje gehad.
    Rien en Joke hadden heel goed gezorgd,
    wies en Louis een liedje gemaakt dus heel leuk geweest.
    Jou verslagen en foto`s lees en bekijk ik nog steeds met plezier.
    voor de volgende dagen wens ik je weer veel wandel plezier,
    en mooi weer,
    hartelijke groeten Jo v Oevelen

  • 25 Mei 2014 - 23:09

    SJEF VAN DEN BERGH:

    Ola Rudy,
    Het lijkt me een zenuwzooitje zo 's-morgens vroeg. Zo van vlug wegwezen anders heb ik vanmiddag mogelijk geen fatsoenlijke slaapplaats. Voor jou niet zo een probleem, je haalt toch iedereen in. We duimen voor morgen, dat het goed weer zal worden. Blijf genieten Rudy, doe iedereen de groeten van ons die je tegenkomt ?????.........
    Mooie tocht gewenst mañana.
    Lekker slapen, morgen gezond weer op en blijven.
    Sjef en Marion

  • 26 Mei 2014 - 15:44

    Peter En Mirjam :

    Hoi Rudy
    Man wat gaat het goed met je , je bent bijna thuis !!!
    Vergeet vooral geen lekkere tappa's te eten .
    Voor morgen weer een mooie en hopelijk droge wandeltocht.

    Groetjes mirjam

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rudy

Ik ben Rudy van Lakwijk. Geboren en getogen in Woensdrecht. Ik ben 33 jaar gelukkig getrouwd met mijn lieve Lia en ik ben apetrots op mijn kinderen Greet en Bart en ook op mijn schoonkinderen Benjamin en Caressa, maar vooral op mijn stoere kleinzoon Abel, inmiddels ruim een en een kwart jaar oud. Half maart 2014 vertrek ik te voet vanuit Woensdrecht naar Santiago de Compostella en hoop daar honderd dagen later aan te komen. Mijn ervaringen onderweg wil ik graag via deze website met jullie delen.

Actief sinds 02 Jan. 2014
Verslag gelezen: 533
Totaal aantal bezoekers 121947

Voorgaande reizen:

16 Maart 2014 - 30 Juni 2014

Pelgrimstocht naar Santiago

Landen bezocht: