27 mei 2014 - Dag 73 Ferreiros 41 km - Reisverslag uit Ferreiros, Spanje van Rudy Lakwijk - WaarBenJij.nu 27 mei 2014 - Dag 73 Ferreiros 41 km - Reisverslag uit Ferreiros, Spanje van Rudy Lakwijk - WaarBenJij.nu

27 mei 2014 - Dag 73 Ferreiros 41 km

Blijf op de hoogte en volg Rudy

27 Mei 2014 | Spanje, Ferreiros

Gisterenavond hebben we met z'n allen genoten van een uitstekende maaltijd op z'n Spaans. Het was echt goed en na afloop was er een spontaan applaus van iedereen voor de koks en de bediening. Het leken wel NPU taferelen. Ik had de foto's later nog bij het verslag van gisteren bij geplaatst.

Vanmorgen ben ik tegen half zeven vertrokken, nadat ik een verpakt croissantje en een chocolade broodje uit de bar gisterenavond had gegeten. Onderweg kwam ik Nico nog tegen. Vandaag zijn we ieder onze eigen weg weer gegaan.

Het was vandaag een pittige maar heel mooie wandeling, met een colletje van 300 m en eentje van 200 m en met mooie vergezichten. Het weer was uitstekend, eerst nog fris maar wel zonnig. Vanmiddag heb ik zelfs m'n broekspijpen afgeritst. Het laatste uur werd het helaas weer bewolkt en toen ik goed en wel in de albergue was aangekomen, begon het zachtjes te regenen. Ik was dus net op tijd binnen.

Ik zit nu in Ferreiros, waar ik rond drie uur ben aangekomen. Het is weer een redelijk lange etappe geworden van 41 km. Maar dat kwam, omdat ik redelijk vroeg in de vorige plaats Barbadelo was en, voordat ik het wist, er al doorheen was, terwijl het eigenlijk best lekker liep. En toen ben ik weer maar 9 km doorgelopen. Ik had nog kort sms contact met Nico en ik vermoed, dat hij daar is blijven overnachten.

Vanavond kan ik in het restaurantje naast de albergue eten.

Morgen is de planning naar Palas de Rei over 34 km. Hopelijk zit het weer dan een beetje mee. Afijn morgen weer een dag en we zien wel. Hasta luego.


Ps. Johan vB., van harte gefeliciteerd met je verjaardag. Laat je maar eens lekker verwennen door Riet!

Ps. Van hieruit mijn oprechte condoleances aan de familie Kuijlen - Hopmans met het verlies van jullie moeder.

Ps. Toon V., heel veel beterschap en hopelijk snel weer uit het ziekenhuis.

  • 27 Mei 2014 - 18:22

    John En Anita:

    Hoi buurman, Vandaag al vroeg je verslag op de site !!! Weer een dag van 41 km. Klasse. Nog even en je bent er !!!! Lieve groetjes uit Woensdrecht xx

  • 27 Mei 2014 - 18:26

    Marianne En Kees:

    Hoi zwagertje,
    toe maar ..... weer 9 kilometer extra. Straks ben je overmorgen al in SdC.
    Leuk dat je vandaag betere uitzichten had dan gisteren en zelfs in korte broek kon lopen.
    Hier is het hopeloos met het weer: de gehele dag regen, regen en nog eens regen.
    Kort maar krachtig vandaag, maar wel met nog steeds een enorme bewondering.
    Groeten uit ons schwone Os... van Marianne en Kees

  • 27 Mei 2014 - 20:22

    Joke En Rien:

    Rudy

    De laatste loodjes zou je zeggen ze zijn wel loodzwaar.
    Een topprestatie jongen hou vol !! Respect voor je.
    En nog bedankt voor je SMS je van zondag, We hebben van jou en Lia een prachtige bos bloemen gekregen ontzettend bedankt daarvoor. die borrel halen we nog wel in.
    Hele goede tocht verder gewenst.
    Groeten Joke en Rien

  • 27 Mei 2014 - 20:43

    Anneke Jacobs:

    Hallo Rudy.Even een mailtje uit Ossendrecht. Ik neem mijn petje voor jouw af,zo'n afstand te voet! Nog even en je bent er! Proficiat alvast met deze prestatie. Groetjes van Piet en Anneke Jacobs

  • 27 Mei 2014 - 21:18

    Jan Schürmann:

    Hola Rudy,
    Het schiet goed op.
    Morgen in Melides....
    Vergeet niet om daar inktvis te eten. Dit is echt super daar.
    Een plaatselijke delicatesse.

    In Santiago bij aankomst kijken hoe druk het is bij het bureau voor de compostella's.
    Ik was aan het begin van de avond steeds direct aan de beurt. Koop een koker om de
    Compostella netjes te houden in je rugzak.

    In Santiago beveel het het Compostella Hotel aan.
    Gemakkelijk te vinden in het centrum en niet echt duur.

    Beun Camino,
    Jan Schürmann



  • 27 Mei 2014 - 21:19

    Jan Schürmann:

    Hola Rudy,
    Het schiet goed op.
    Morgen in Melides....
    Vergeet niet om daar inktvis te eten. Dit is echt super daar.
    Een plaatselijke delicatesse.

    In Santiago bij aankomst kijken hoe druk het is bij het bureau voor de compostella's.
    Ik was aan het begin van de avond steeds direct aan de beurt. Koop een koker om de
    Compostella netjes te houden in je rugzak.

    In Santiago beveel het het Compostella Hotel aan.
    Gemakkelijk te vinden in het centrum en niet echt duur.

    Beun Camino,
    Jan Schürmann



  • 27 Mei 2014 - 21:20

    Diny Broosus-Oerlemans:


    Rudy:

    Knap wat je doet, ik krijg steeds meer respect voor je. De laatste loodjes maar het gaat je lukken.
    Chapeau.
    Groetjes uit het natte Huybergen.

  • 27 Mei 2014 - 21:22

    Diny Broosus-Oerlemans:


    Rudy:

    Knap wat je doet, ik krijg steeds meer respect voor je. De laatste loodjes maar het gaat je lukken.
    Chapeau.
    Groetjes uit het natte Huybergen.

  • 27 Mei 2014 - 21:34

    Suzy:

    Hoi Rudi,

    Buena Suerte met de laatste loodjes, groeten van André, Suzy

  • 27 Mei 2014 - 21:50

    Sjef Van Den Bergh:

    Ola Rudy,
    Wat valt er nog te schrijven....................lopen gaat goed gelukkig....................gezondheid gaat goed gelukkig...................aantal kilometers elke dag enorm gelukkig...................vandaag de zon gelukkig.......weer dichterbij bij Santiago gelukkig.......weer dichterbij Lia, Greet Benjamin, Abel, Caressa, Bart en oos moeder gelukkig.............dichtbij het verbranden van de kleren gelukkig............................Nico in de buurt gelukkig.....................de laatste kilometers glippen onder je zolen weg Ruud, met al je ervaringen wees gelukkig, gelukkig...
    Lekker slapen, gezond weer op en blijven.
    Fijne tocht mañana
    Groetjes van Sjef en Marion

  • 27 Mei 2014 - 23:15

    Stephan:

    Hoi Ruud,

    Leuk dat we weer een stukje op je tocht mee mochten beleven, dankzij je verslag en mooie foto's.
    Gelukkig is het vandaag droog gebleven tot je aankomst in Ferreiros. Je hebt in elk geval kunnen genieten v.d. mooie omgeving en vergezichten. De laatste kilometers gaan onder je voeten door.
    Het moet toch heel mooi zijn het einde in zicht te hebben en gauw weer herenigd te worden met Lia, Greet Benjamin, Abel, Caressa, Bart, je moeder en natuurlijk je broers en schoonzussen.
    Goede nachtrust en morgen een hopelijk droge etappe naar Palas de Rei, mits je er niet voorbij loopt. groetjes, fam. S. Kuijlen

  • 28 Mei 2014 - 00:21

    Corné & Paula:

    Hoi Rudy,

    Na die barre tocht van gisteren was je wel toe aan 'n lekker maaltje 's avonds.
    Gezellig sfeertje daar! Zo had je meteen weer nieuwe energie opgedaan voor de kilometers van vandaag.......maar liefst 41 km! Rudy toch, waar haal je het vandaan? Zomaar "per ongeluk" 9 km. doorgelopen!
    En...niets zo veranderlijk als het weer...wat 'n verschil met gisteren! Nu aardige temperatuur, helder weer en lekker droog....gelukkig net voor dat buitje binnen!
    Afijn, morgen weer 'n dag..."maar" 34 km....dat gaat goedkomen! Jij komt er wel...mañana, mañana!

    Corné & Paula

  • 28 Mei 2014 - 09:45

    Loe B.:

    Beste Ruud,
    Wat ben jij nu al ver(der) weg?! Ongelooflijk. We hebben je de afgelopen dagen digitaal gemist. We waren en zijn nog in een digi/WiFi onvriendelijke omgeving (Veluwe en Z-Limburg). Het systeem werkt er soms wel envaak niet. Sorry, dus. Ik heb nog niet precies in de smiezen waar je nu exacte bent, maar ik begrijp dat je bij een volgend klimmetje SdC als het ware zou moeten kunnen zien liggen..... Geweldig, ik hoop dat we digitaal 'erbij' kunnen zijn als je straks op het grote plein voor de kathedraal bent aangekomen en het grote wierook vat dwars door de absis heen ziet slingeren. Het allerbeste, Ruud, hou je haaks en je voeten heel!
    Loe en Regien B.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rudy

Ik ben Rudy van Lakwijk. Geboren en getogen in Woensdrecht. Ik ben 33 jaar gelukkig getrouwd met mijn lieve Lia en ik ben apetrots op mijn kinderen Greet en Bart en ook op mijn schoonkinderen Benjamin en Caressa, maar vooral op mijn stoere kleinzoon Abel, inmiddels ruim een en een kwart jaar oud. Half maart 2014 vertrek ik te voet vanuit Woensdrecht naar Santiago de Compostella en hoop daar honderd dagen later aan te komen. Mijn ervaringen onderweg wil ik graag via deze website met jullie delen.

Actief sinds 02 Jan. 2014
Verslag gelezen: 598
Totaal aantal bezoekers 121879

Voorgaande reizen:

16 Maart 2014 - 30 Juni 2014

Pelgrimstocht naar Santiago

Landen bezocht: