16 maart 2014 - Dag 1 - Antwerpen 30 km - Reisverslag uit Antwerpen, België van Rudy Lakwijk - WaarBenJij.nu 16 maart 2014 - Dag 1 - Antwerpen 30 km - Reisverslag uit Antwerpen, België van Rudy Lakwijk - WaarBenJij.nu

16 maart 2014 - Dag 1 - Antwerpen 30 km

Door: Rudy van Lakwijk

Blijf op de hoogte en volg Rudy

16 Maart 2014 | België, Antwerpen

Vandaag de eerste etappe naar Antwerpen. Het was een ware uittocht vanmorgen in het dorp. Veel mensen langs de route om mij uit te zwaaien. Mijn broers en schoonzussen onderweg met een mooi affiche richting Santiago. Vrienden uit Ossendrecht met spandoek. Wat een belevenis.

Moeilijk afscheid van mijn familie. De kinderen en kleinzoon Abel, maar vooral ook van mijn vrouw Lia. Heel lief is ze met mij nog zo'n 13 km opgelopen en na een bakje koffie was het afscheid dan echt daar.

Het was een prachtige dag met veel zon. En het wandelen ging goed, ondanks mijn zwaar uitgevallen rugtas.

Nu in de pelgrimsherberg in Antwerpen. Ziet er goed uit. We hebben al 1 land doorkruist, nog 3 te gaan. De eerste etappe ging goed, nog 99 te gaan...
Afijn morgen weer een dag en we zien wel!

  • 16 Maart 2014 - 19:08

    Lia:

    Een goed begin, is het halve werk. Op naar morgen.

  • 16 Maart 2014 - 19:10

    Hugo Kuijlen:

    Hoi Rudy leuk je vanmorgen nog even een hand te hebben kunnen geven ,heel veel succes op je tocht ,we gaan je volgen

    Groeten uit Woensdrecht.




  • 16 Maart 2014 - 19:19

    Anita:

    Zo buurman, de kop is eraf !!!! Groetjes

  • 16 Maart 2014 - 21:04

    Stephan:

    Hoi Rudy,
    Lekker uitrusten en morgen weer een succesvolle tocht.

  • 16 Maart 2014 - 21:05

    De Belgische Tak Van De Familie:

    Hoi broer,

    Goed begonnen is half gewonnen. Welkom in Belgie en geniet de komende dagen van je doortocht door Vlaams en waals Belgie.

    Paul en May


  • 16 Maart 2014 - 21:11

    Anita, Luc, Kevin En Annemie:

    Het was een stralende dag om te beginnen, een mooie start. Dat belooft veel goeds. Succes met de etappe van morgen op weg naar de contreien van Mechelen.

  • 16 Maart 2014 - 22:49

    Ramon Van Oppen:

    Mooie start Ruud! Geweldige outfit ook! Enorm dapper van je, deze tocht, we gaan je actief volgen. Veel succes en plezier in het mooie Belgische land! Groet, Ramon

  • 17 Maart 2014 - 07:11

    Kees:

    Gisteren, een moeilijke dag voor vooral Lia en jou. Ook voor ons, mar zoals je zelf aangeeft: het komt allemaal goed en WE gaan het doen! Succes maatje.

  • 17 Maart 2014 - 07:50

    Frank V.d.Pol:

    Hallo Rudy gisteren nog een dag met alle vrienden en bekenden, maar vandaag gaat het beginnen, en sta je er alleen voor succes.

  • 17 Maart 2014 - 08:47

    Tony En Bianca:

    Hoi Rudy,

    Veel succes. Weten zeker dat je het gaat redden.

    Groetjes van ons

  • 17 Maart 2014 - 10:51

    Sjef Van Den Bergh:

    Hoi Rudy, dat een beslissing van 1 persoon zoveel te weeg kan brengen. Heel bijzonder en vol bewondering maar ook een beetje dat bizarre gevoel wat je zelf zei. Emoties komen los en eenieder denkt er over. Toen we je gisteren zo zagen weglopen aan de overkant van de Putseweg met jouw Lia aan je zijde moest ik denken aan de jaren zestig toen mijn oudste broer van huis ging om verplicht oorlog te gaan voeren in Nw. Guinea. Ons gezin stond op zijn kop. Zo zal dat bij jullie ook zijn geweest, maar gelukkig ga jij met een andere missie en een sportief gevoel deze tocht volbrengen. We volgen je op de voet zou ik zeggen en het was fijn om te zien dat je onze Ossendrechtse "hartenriem" om je middel had. Nogmaals veel succes en lekker slapen straks in het Mechelse...
    Sjef en Marion.

  • 17 Maart 2014 - 14:45

    Jan En Marianne:

    Rudy,
    Uit betrouwbare bron heb ik vernomen dat zelfs in de kerk van Huijbergen jouw naam genoemd is en dat er voor je gebeden is tijdens de dienst gisteren.
    Succes.....
    Jan en Marianne

  • 17 Maart 2014 - 18:17

    Clementine:

    Wij vonden het zeer jammer dat we je niet konden uitzwaaien.
    De start was een mooie dag, veel succes met alles.

  • 17 Maart 2014 - 18:58

    Marianne:

    Hoi Rudy,
    gaat alles nog steeds goed met je tocht.
    was gisteren wel een emotioneel gebeuren zeg, dat kwam wel even aan.
    Maar we leven met je mee en volgen je waar je bent.
    Nogmaals veel succes
    Dikke kus Marianne


  • 17 Maart 2014 - 19:41

    Louis En Lena:

    Hoi Rudy

    Toen je een tijd geleden aankondigde naar Santiago te gaan lopen, dacht ik al "wauw" .
    Maar nu ben je echt aan een mooie, maar zware tocht begonnen. We hopen dat die voor jou zo zonnig mag verlopen als het weer was op jouw startdag. Veel succes alvast in het Belgische, en we gaan je volgen!
    Groeten.

  • 17 Maart 2014 - 22:23

    Rob Maas:

    Hoi Rudy,

    Leuk dat ik je gisteren nog tegen kwam. Nogmaals veel succes en vooral genieten van de mooie ontmoetingen, natuur en cultuur. Wij gaan je volgen.

    Groet Rob Maas

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rudy

Ik ben Rudy van Lakwijk. Geboren en getogen in Woensdrecht. Ik ben 33 jaar gelukkig getrouwd met mijn lieve Lia en ik ben apetrots op mijn kinderen Greet en Bart en ook op mijn schoonkinderen Benjamin en Caressa, maar vooral op mijn stoere kleinzoon Abel, inmiddels ruim een en een kwart jaar oud. Half maart 2014 vertrek ik te voet vanuit Woensdrecht naar Santiago de Compostella en hoop daar honderd dagen later aan te komen. Mijn ervaringen onderweg wil ik graag via deze website met jullie delen.

Actief sinds 02 Jan. 2014
Verslag gelezen: 915
Totaal aantal bezoekers 121867

Voorgaande reizen:

16 Maart 2014 - 30 Juni 2014

Pelgrimstocht naar Santiago

Landen bezocht: