20 mei 2014 - Dag 66 Reliegos 41,5 km - Reisverslag uit Reliegos, Spanje van Rudy Lakwijk - WaarBenJij.nu 20 mei 2014 - Dag 66 Reliegos 41,5 km - Reisverslag uit Reliegos, Spanje van Rudy Lakwijk - WaarBenJij.nu

20 mei 2014 - Dag 66 Reliegos 41,5 km

Blijf op de hoogte en volg Rudy

20 Mei 2014 | Spanje, Reliegos

Gisteren aan het eind van de middag begon het nog even te regenen en was ook m'n was weer terug nat geworden. Vannacht heeft het ook wat geregend.
Het avondeten was niet slecht en het was best nog wel gezellig aan tafel met twee Franse stellen, een aardige Franse jongen, een Canadese, een Duitse en Pascal uit Maastricht.

Na een goed ontbijtje ben ik vanmorgen tegen half 7 vertrokken. Het weer is meegevallen en het is de hele dag droog gebleven. Wel was het fris en een stevig windje, dus het grootste deel van de dag muts over m'n oren en handschoentjes aan. De komende dagen is er net als vanmiddag, regen voorspeld, maar hopelijk valt het net zo mee.

Het was een lange tocht vandaag met meer van hetzelfde als de afgelopen dagen, saai dus. Een paar kilometer vóór Sahagun stond er nog een klein leuk kerkje aan een heel klein riviertje in de middle-of-nowhere. Rond 8 uur was ik in Sahagun bij de albergue, maar helaas sliep de fanfare nog, René, net als de meeste inwoners overigens. Er staat ook nog een mooie stadspoort en een klooster. De kloosterkerk was open en ik stapte midden in een dienst van de nonnen met mooi gezang en ben nog even blijven luisteren. Helaas ook hier geen kaarsen...

Een dorpje verder kwam ik mijn Japanse vriendin Yukari weer tegen op een terras met haar Roemeense vriendin Melinda. Ze waren gisteren doorgelopen naar Sahagun en hadden er 45 km op zitten, knap van die meiden! En guess what, toen ik was gedoucht vanmiddag, kwamen ze allebei m'n slaapzaal binnen wandelen en ze hebben ieder een bed naast het mijne. Onze wegen blijven elkaar kruisen.

Nu zit ik in een cafeetje, na een café cortado aan een lekker pintje met een stukkie kaas als gift van de kastelein, aan m'n verslag te werken. Het schijnt, dat Elvis Presley hier is geweest (nou ja...), wel een apart tentje, en er zijn ook opnamen gemaakt voor de film 'The Way'.

Vanavond maar even kijken voor een pelgrimsmenuutje, er zijn een paar kleine restaurantjes in de buurt. Misschien samen met m'n vriendinnetjes.

Morgen een korte etappe van maar 25 km naar Leon, de stad die ze naar ons vader hebben vernoemd. Ik vertrek weer lekker op tijd, zodat ik op m'n gemak de stad kan bekijken. Ben benieuwd. Afijn morgen weer een dag en we zien wel. Hasta mañana.

• 20 Mei 2014 - 17:38

Annelies Oerlemans:

Hoi Rudy,

Vraag eens of je vriendinnen een foto van jou maken!
    Wij zijn benieuwd hoe je eruit ziet?
    Ivm je kapsel......
    Ik wens je een leuke avond en voor morgen weer een mooie wanseling!!!

Groeten Bert en Annelies

• 20 Mei 2014 - 19:26

Marianne En Kees:

Hoi zwagertje,

dus toch 41,5 km i.p.v 29 km, we hadden het voorspeld.
    De foto's bewijzen maar weer eens de lange uitzichtloze paden en dat niet alleen jij je was moet doen.
    Zijn je kleren nog niet versleten, want eigen afwisselen is er niet bij natuurlijk.
    Straks thuis weer lekker voor de kast en uitkiezen wat je aan kunt.
    Kort maar krachtig vandaag, groetjes uit het schwone Ostrecht.
    Marianne en Kees.

• 20 Mei 2014 - 19:55

Corné & Paula:

Hoi Rudy,

Zoals we allemaal al dachten is het de tocht van ruim 41 km. geworden.
    Petje op voor het weer...petje af voor de prestatie!
    Die dames hebben er ook flink de pas in! Dan kun je bijna niet achterblijven natuurlijk?
    Apart kroegie daar in Reliegos. Ondertussen ben jij ook al aardig beroemd geworden! Mag jouw naam misschien ook wel ergens op die muur erbij? Wat ons betreft verdien jij dat wel!
    Smakelijk eten en een goede nachtrust toegewenst......."ieder een bed naast het mijne".......als we het goed begrijpen: de deugd in het midden!
    Rudy, blijf bij jezelf en zorg goed voor jezelf! Komt goed....mañana, mañana!

Corné & Paula

• 20 Mei 2014 - 20:16

Carien Wagenaars:

Hey rudy,

zo n behoorlijk eind gelopen, met als beloning je meisjes. Ook al was de tocht verder
    saai, de reizigers maken weer veel goed. De reizigers maken je reis, weet je nog.
    en dan nog naast je slapen. Gezellig!!!

tijdens mn wekelijkse maandagavondwandeling heb ik n kaarsje meegenomen want in
    t bos staat n heel mooi maria kapelletje dat ze opgeknapt hebben in huijbergen,
    voor jou aangestoken voor n goede afloop naar sdc en natuurlijk ook voor mn eigen
    gezin, zo egoïstisch ben ik af en toe ook wel.
    Prachtig om daar n dienst bij te wonen bij de nonnetjes.
    Heb ervaring met die gekke kaarsjes in spanje. Muntje erin en floep daar brand
    er een, even afwachten welke. Dat is pas business. Steek liever n echt kaarsje aan,
    maar misschien is t voor de veiligheid gedaan.
    nou, morgen weer lekker vroeg op, misschien gewekt door de meisjes en dan
    weer op pad. Fijne trip morgen.

grtjes carien

• 20 Mei 2014 - 22:39

Sjef Van Den Bergh:

Ola Rudy,
    Hopla 41,5 km. Peuleschilletje. Toch weer wat saai vandaag alleen de maskes maken een hoop goed. Die gevel van het café is me ook wat zeg. Wat me wel opviel is dat er een aantal keren OS opgekliederd stond. Zou er al ne bekende Ostrechter veurbij gewiest zijn???? Morgen dus naar Leon, de stad die naar jullie vader is genoemd. Geniet daar maar lekker van. Jullie Pa zal in je gedachten best een aantal keren passeren. Voor vannacht lekker slapen, met gepaste afstand tussen een Roemeense en een Japanse. Lekker dromen van het thuisfront, en morgen gezond weer op. Fijne tocht mañana.
    Sjef en Marion

• 20 Mei 2014 - 22:49

De Belgische Tak:

Hola Peregrino,

Iets ernaast maar 424km -/- inmiddels weer dik 80 km........., het gaat vooruit. Het lijkt wel of je op dit moment wat op de automatische piloot loopt. Morgen een kortere etappe naar, jawel hoe kan het, de plaats Leon. We gaan nu echt mee aftellen, maar denk erom wel blijven genieten van alles en ook tijdens elke stap die je maakt.

Groeten,
    Paul en May en the kids

• 20 Mei 2014 - 22:59

Stephan:

Hoi Ruud,

Het leven van een pelgrim zit vol verrassingen, gisteren eerst je was weer nat geregend en dan vandaag weer een ontmoeting met Yukari en haar vriendin. En als klap op de vuurpijl slapen ze nog naast je ook ha ha. Wij hadden het al verwacht dat je vandaag de 41,5 km ging lopen.
    Toch weer jammer dat de etappe vandaag weer saai was, maar jij maakt er altijd het beste van.
    Het weer wordt hier ook minder met het vooruitzicht regen en onweer. De afgelopen dagen was het zomers warm. Ruud een goede nachtrust na deze etappe. Voor morgen weer een mooie en geestverruimende etappe naar Leon, gelukkig niet zo lang. In Leon zullen de gedachten aan je vader zeker sterk aanwezig zijn. Hopelijk blijft het droog. Groetjes, fam. S. Kuijlen

• 20 Mei 2014 - 23:00

De Nederlandse Tak:

Hoi Rudy,

Stevig windje daar op de hoogvlaktes van Spanje. Annelies is benieuwd naar je haar maar wij willen eigenlijk wel een selfie zien van je muts over je oortjes. Alle gekheid op een stokje. We beginnen meer en meer de uitspraak "onderweg zijn is belangrijker dan aankomen" te snappen. Elke dag weer is een belevenis. Ongelooflijk. Succes weer met "het tochtje" van morgen en het zal een speciale dag worden daar in Leon.

Groeten,
    Anita, Luc, Kevin en Annemie

• 21 Mei 2014 - 00:42

Loe B.:

Dag Ruud,
    En weer een dagmars van meer dan 40 km, je doet ons versteld staan. Wat een enthousiasme, wat een doorzettingsvermogen. En dat alles in een landschap dat je voor geen goud zou willen ruilen met je plekje aan de Brabantse Wal. Er zijn zo van die dingen die zo'n indruk op je maken dat ze je nooit zult vergeten. En zoiets gebeurde vandaag, zo lees ik tussen decregels door als dat mag. Het is goed voor je motivatie, voor je enthousiasme en voor je doorzettingsvermogen. Ze zijn, net als jij, ook bezig met hun pelgrimage. En het einde daarvan komt nu dag na dag, alsmaar dichterbij. Ongetwijfeld ben je de dagen al aan het aftellen. Want binnen nu en een paar weken, kom je aan waar je bijna 2300 km en 90 (?) dagen geleden altijd hebt willen zijn. Ik wens je voor morgen het allerbeste en hoop dat het weer zich weer van haar goede kant laat zien. Je motivatie moet er al een hele tijd zijn. En het werkt aanstekelijk. En Yukuri en Melinda hebben er een schepje bovenop gedaan....
    Loe B.

• 21 Mei 2014 - 11:20

May (van Lakwijk):

Even kort maar krachtig: RESPECT...schoonbroer!!

Gr.van ons allen