19 maart 2014 - Dag 4 Charleroi 31,5 km - Reisverslag uit Charleroi, België van Rudy Lakwijk - WaarBenJij.nu 19 maart 2014 - Dag 4 Charleroi 31,5 km - Reisverslag uit Charleroi, België van Rudy Lakwijk - WaarBenJij.nu

19 maart 2014 - Dag 4 Charleroi 31,5 km

Door: Rudy van Lakwijk

Blijf op de hoogte en volg Rudy

19 Maart 2014 | België, Charleroi

Na lekker ontbijtje bij Anne en Thomas om 8u weer op weg. Ze wilden geen fooi aannemen, dus heb ik daarom onderweg voor hen een kaarsje opgestoken in het mooie kleine kerkje van Genepiën.
Daarna ertegenover koffie gedronken, maar 'tout a manger vendu' dus bij de bakker ernaast een eclairtje meegenomen voor de nodige suikers voor energie onderweg en nog een broodje voor lunch.

Het was vandaag goed wandelweer, vanochtend wel een schraal windje, waardoor ik ook een paar keer mijn hoedje ben verloren en ook door grote langsscherende vrachtwagens. Grote stukken heb ik nl. op voet- en fietspad naast doorgaande weg gelopen. Ik zal er toch een touwtje aan moeten maken vandaag of morgen, voordat ik 'm kwijt ben. Heb ik overigens nog wel in m'n rugzak.

Onderweg nog een ommetje gemaakt van een goeie halve Km om bij het Maison Communale van Frasnes-Lez-Gosselies een stempeltje te halen. De dame op de administratie keek raar op: een pelgrim? Daar had ze geen ervaring mee, bovendien waren ze fermé. Maar ze was coulant en uiteindelijk wist ze toch een mooi stempeltje te vinden.

Ik begin me al aardig te redden met m'n steenkolen-Frans. Mensen waarderen wel, dat je hen in hun taal probeert aan te spreken. Valt niet altijd mee, maar ook samen met handen en voeten komen we er wel.

Gisteren al aardige voorproefjes gehad van bergop lopen en vandaag was het al wat serieuzer. Maar met de 7-heuvelen route nog in het achterhoofd lukt het allemaal wel.

Vandaag heeft voor deze keer het verstand gewonnen van het pelgrimshart en ben ik pelgrim-onwaardig aangeland in het IBIS Budget Hotel bij vliegveld Charleroi. Ik heb de reactie van Fon en Veronica ter harte genomen en ben maar niet tot in Charleroi gelopen, 37 Km tot VVV en wie weet nog enkele Km naar een slaapplaats. Ik heb er nu ruim 31 Km op zitten (en da's zatters na alle vorige etappes). Een dorp eerder zou maar 23 Km zijn en dat vond ik te kort. Dus wat afstand betreft had ik niet veel keus. Bovendien kon ik hier op mijn kamer op mijn gemak de was doen van de hele week. Verder nauwelijks faciliteiten vanwege 'budget', dus moet ik m'n eten wellicht bij de benzine pomp hier 400m vandaan halen.
Ook geen clementie met pelgrims hier, ik had eerst al via de telefoon geprobeerd een speciale prijs te bedingen en later hier aan de balie een gratis ontbijtje voor de pelgrim, maar nee hoor.

Zo nog even de route voor morgen voorbereiden en kijken of ik makkelijk slaapplaats kan regelen. Doel is Philippeville op ruim 34 Km. Lijkt ver, maar na de verwennerij van vanavond zou dat wel haalbaar moeten zijn. Tussenin ga ik weinig kans op slaapplaats krijgen denk ik. Maar afijn, vanavond echt vroeg onder de wol en morgen weer een dag en we zien wel!

  • 19 Maart 2014 - 18:57

    Marianne:

    Hey Ruud,
    zit weer uit te kijken naar je volgende verhaaltje
    Het ga je goed,en succes weer voor morgen.
    En bind je hoedje vast he.
    Groetjes Marianne

  • 19 Maart 2014 - 19:24

    Mirjam Snijders:

    hoi rudy .
    geweldig hoe je het doet , slaap lekker en voor morgen heel veel succes.

    grtjs peter en mirjam

  • 19 Maart 2014 - 20:01

    De Belgische Tak:

    Hoi Broeder,

    De kop is er definitief af. Gisteren op het randje maar vandaag zeker de kaap van 100 km ruimschoots overschreden. Zo te lezen wordt je al een echte bag-packer. En uh ...Zie dat morgen je was droog is,
    haha...

    Groeten Paul en May










  • 19 Maart 2014 - 20:02

    Mandra:

    Hoi Rudy, wat doe je het goed jongen! En wat een verhalen! Helemaal leuk om te lezen....
    Heel veel succes weer voor morgen en alvast welterusten! Groetjes, Mandra & tonnie

  • 19 Maart 2014 - 20:36

    Anita En John:

    Hey buurman, het gaat toppie !!! Volhouden zo. Liefs de buurtjes x

  • 19 Maart 2014 - 20:38

    Rian Buijs:

    hoi Rudy
    leuk je zo te volgende,succes de volgende km
    gr Jack en Rian

  • 19 Maart 2014 - 21:17

    Stephan:

    Hoi Kanjer,

    Zorg dat je hoed goed vast zit. Denk ook aan de teken, heb je er iets voor bij?
    Als de was droog is ook even strijken, zodat je gladjes op weg kan.
    Slaap en rust lekker. Morgen er weer tegen aan. Kijk al weer uit naar je volgende verhaal.
    groetjes,
    fam. S. Kuijlen

  • 19 Maart 2014 - 21:25

    Lilianne:

    Het gaat je geloof ik goed af tot nu toe, jezelf ook nog verwend met een hotel!!!! Al is het budget maar toch even lekker, hoewel het zoeken naar een slaapplaats ook altijd weer zijn charme heeft... Nu aan het heuvelachtige gebied gekomen, zal vast wat zwaarder gaan, maar je blijft goed op je gemiddelde met de afstand. En zoals gezegd is het, het belangrijkste is niet het aankomen maar het onderweg zijn. Hej Lia, als jouw wasmachine stuk gaat heb jij geen probleem, tenminste als Rudy weer terug is dan....verborgen talenten;-)
    Groetjes, Lilianne

  • 19 Maart 2014 - 22:35

    Hugo Kuijlen:

    Weer een goed verhaal ,schrijver zou ook iets zijn voor jou.

    Groeten ut Woensdrecht

  • 20 Maart 2014 - 07:24

    Corrie Jansen:

    Geweldig Rudy wat je allemaal doet, wat een onderneming petje af.
    Groetjes Eugène
    en Corrie

  • 20 Maart 2014 - 09:52

    Lia Kuijlen:

    Begin nu pas goed te beseffen wat voor een avontuur je bent aangegaan. Je komt overal maakt van alles mee, moet je overal zien te redden en je kunt het naar ons toe ook zo leuk verwoorden. Petje (hoedje) af voor jou.
    Wij genieten vanaf de bank met je mee.
    Succes Theo en lia

  • 20 Maart 2014 - 12:11

    Sjef Van Den Bergh:

    Hoi Rudy, niet alleen op de vrachtwagens letten maar in de buurt van Charleroi zeker ook op de "vliegers". Avontuurlijke onderneming ( stappenplan ?), we genieten van je verhalen.
    Gr. Marion en Sjef.

  • 20 Maart 2014 - 20:24

    Ruud Jonkman:

    Hoi Ruud, wat een onderneming. Leuk om de reis mee te beleven via je verhalen. Er zijn toch veel goeie mensen op de wereld zie ik wel. Succes!

    groetjes Ruud

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rudy

Ik ben Rudy van Lakwijk. Geboren en getogen in Woensdrecht. Ik ben 33 jaar gelukkig getrouwd met mijn lieve Lia en ik ben apetrots op mijn kinderen Greet en Bart en ook op mijn schoonkinderen Benjamin en Caressa, maar vooral op mijn stoere kleinzoon Abel, inmiddels ruim een en een kwart jaar oud. Half maart 2014 vertrek ik te voet vanuit Woensdrecht naar Santiago de Compostella en hoop daar honderd dagen later aan te komen. Mijn ervaringen onderweg wil ik graag via deze website met jullie delen.

Actief sinds 02 Jan. 2014
Verslag gelezen: 847
Totaal aantal bezoekers 121933

Voorgaande reizen:

16 Maart 2014 - 30 Juni 2014

Pelgrimstocht naar Santiago

Landen bezocht: